نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۰

بازی Starfield حالت چندنفره نخواهد داشت؛ انتشار اطلاعات جدید

تاد هاوارد، کارگردان بازی Starfield، اطلاعات جدیدی در ارتباط با این بازی را در جریان کنفرانس Develop:Brighton Digital 2020 منتشر کرده است.

تاکنون اطلاعات بسیار محدودی در رابطه با بازی Starfield از استودیوهای بازی‌سازی بتسدا در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شده است. این بازی اکشن، نقش آفرینی و مبتنی بر سفرهای فضایی، جدیدترین آی‌پی بتسدا بعد از گذشت ۲۵ سال بوده و قرار است روی نسخه جدید موتور گرافیکی این شرکت ساخته شود. تاد هاوارد، کارگردان این بازی در اظهارات جدید خود تأیید کرده که تجربه این بازی تنها به‌صورت تک نفره امکان‌پذیر خواهد بود.

ظاهراً تیم سازندگان این بازی با استفاده از یک رویه ویژه و اختصاصی، دنیای این بازی را همانند The Elder Scrolls 6 به مرور و به‌صورت خودکار گسترش خواهند داد. البته نباید انتظار داشت که ایجاد فضاهای جدید در جهان این بازی به‌صورت real-time انجام شود. هاوارد در خلاص صحبت‌های خود بیان می‌کند که تیم توسعه‌دهندگان این بازی تمایل دارند تا در صورت عدم عملکرد درست رویه تولید خودکار، به‌صورت دستی وارد عمل شده و به اصلاح آن بپردازند. البته روش Procedural Generation نسبت به قبل پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.

روش Procedural Generation معمولا در حوزه گرافیک برای ایجاد بافت و مدل‌های سه‌بعدی و همچنین در بازی‌های ویدیویی برای ایجاد مقادیر بالای محتوا در یک بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزایای این روش می‌توان به حجم کمتر فایل‌ها، محتوای گسترده و بزرگ‌تر و همچنین گیم‌پلی غیرقابل پیش‌بینی اشاره کرد.

تصوری از بازی Starfield

هاوارد در ادامه در خصوص تغییرات موتور گرافیکی Creation برای بازی Starfield صحبت کرده است. ظاهراً رندرینگ گرافیکی، هوش مصنوعی، Procedural generation و طراحی انیمیشن‌های بازی از جمله مواردی بوده که به‌طور کلی مورد تغییر و تحول قرار گرفته است. لذا مشاهده تغییرات موتور گرافیکی بتسدا می‌تواند جالب توجه باشد. به‌خصوص اگر این تغییر بزر‌گ‌تر از چیزی باشد که از Morrowind به Oblivion مشاهده شد.

پس از آنکه اعلام شد مایکروسافت، شرکت زنیمکس یا همان شرکت مادر بتسدا را خریداری کرده، هاوارد در این خصوص گفته بود: «این شرایط موجب شد تا بزرگ‌ترین تحول کلی موتور گرافیکی شرکت از زمان Oblivion محقق شود. تکنولوژی‌های جدیدی که در اختیار ما قرار گرفته، برای اولین آی‌پی جدید شرکت از حدود ۲۵ سال پیش به کار گرفته خواهند شد. Starfield و The Elder Scrolls VI بازی‌هایی هستند که هم‌اکنون با استفاده از این موتور طراحی و تولید می‌شوند.»

در حال حاضر زمان انتشار مشخصی برای بازی Starfield در نظر گرفته نشده است. البته مایکروسافت اخیراً به احتمال عرضه انحصاری این بازی و دیگر بازی‌های بتسدا برای کنسول‌های ایکس باکس اشاره کرده است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده