نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۲

نسخه ایکس باکس سری ایکس بازی Ori and the Will of the Wisps روی رزولوشن 6K پردازش می‌شود

کارگردان بازی Ori and the Will of the Wisps به‌تازگی اعلام کرد نسخه ایکس باکس سری ایکس بازی روی رزولوشن 6K پردازش ولی روی حالت 4K اجرا می‌شود.

سال ۲۰۱۵ بود که Moon Studios در همکاری با مایکروسافت اولین بازی خود به‌نام Ori and the Blind Forest را روانه بازار کرد. اثری که به‌لطف گیم‌پلی و اتمسفر جذاب خود توانست محبوبیت زیادی در سراسر جهان کسب کند. این موفقیت تیم سازنده باعث شد نسخه دوم و دنباله این بازی به‌فاصله پنج سال از نسخه اول با نام Ori and the Will of the Wisps به‌صورت انحصاری برای پی سی و ایکس باکس وان منتشر شود. اگرچه در ادامه هر دو بازی برای کنسول نینتندو سوییچ نیز عرضه شدند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که تیم سازنده این بازی چندی پیش اعلام کرد که بازی Ori and the Will of the Wisps در کنسول ایکس باکس سری ایکس با رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم برثانیه اجرا می‌شود. حال اما به‌نظر می‌رسد قرار است نسخه ایکس باکس سری ایکس بازی بیش‌از آنچه تصور می‌شود چشم‌نواز و جذاب باشد؛ چراکه در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش توماس ماهلر، کارگردان بازی Ori and the Will of the Wisps، اعلام کرد این بازی در اصل روی رزولوشن 6K پردازش شده و سپس به‌کمک روش Supersampling به‌صورت 4K خروجی می‌دهد. او تاکید کرد همین امر هم باعث می‌شود بازی با هیچ اثری قابل مقایسه نباشد. 

«بازی Ori and the Will of the Wisps روی کنسول ایکس باکس سری ایکس حالتی دارد که ابتدا روی رزولونش 6K پردازش شده و سپس با کمک روش‌هایی روی رزولوشن 4K اجرا می‌شود. من فکر نمی‌کنم هیچ اثری از نظر کیفیت تصویر قابل مقایسه با این بازی باشد.»

البته در میان صحبت‌های ماهلر هیچ اشاره‌ای به نسخه ایکس باکس سری اس بازی نشد. باتوجه به اینکه نرخ فریم در بازی‌هایی مثل Ori and the Will of the Wisps تأثیرگذار است، امیدواریم اجرای بازی روی سری اس نیز وضعیت خوبی را داشته باشد. 

اگر شما هم ازطرفداران داستان Ori و بازی Ori and the Will of the Wisps هستید، لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود از نسخه نسل بعد بازی را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده