// شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶

همه بازی های قدیمی Assassin’s Creed احتمالا روی پلی استیشن 5 اجرا نمی‌شوند

یوبیسافت خبری را در وب‌سایت خود مبنی بر عدم پشتیبانی برخی از بازی‌های Assassin’s Creed روی پلی استیشن 5 منتشر کرده بود که به‌دلایلی بعدا از روی وب‌سایت آن‌ها حذف شد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، یوبیسافت اعلام کرد که بازی Assassin’s Creed Syndicate و چند بازی اسپین‌آف دیگر از این مجموعه از قابلیت Backward Compatibility کنسول پلی استیشن 5 پشتیبانی نمی‌کنند و روی آن اجرا نخواهند شد.

یوبیسافت همان دیروز صفحه‌ی مربوط‌به بازی‌هایی را که از قابلیت Backward Compatibility کنسول پلی استیشن 5 استفاده نمی‌کنند از وب‌سایت خود حذف کرده است و درحال‌حاضر وقتی‌که به این صفحه مراجعه می‌کنید، ازطریق لینکی به‌ صفحه‌ی قدیمی‌تری مربوط‌به Ubisoft Connect هدایت می‌شوید.

یوبیسافت درباره‌ی حذف این صفحه اینگونه توضیح می‌دهد: «ما این خبر را به‌این‌خاطر از روی وب‌سایت حذف کردیم، زیرا اشتباهاتی درباره‌ی بازی‌های قدیمی که قرار است روی کنسول پلی استیشن 5، وجود دارد.» از یکی از سخن‌گوهای شرکت یوبیسافت درباره‌ی این اشتباهات سؤال شد، اما او توضیح بیشتری راجع‌به جزئیات آن نداد.

درهرصورت، متن خبری که از وب‌سایت یوبیسافت حذف شده است را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

یوبیسافت می‌نویسد: «بیشتر بازی‌های قدیمی ما از قابلیت Backward Compatibility بین کنسول‌های نسل حاضر و نسل بعد پشتیبانی می‌کنند، اما دراین‌بین استثناهایی نیز وجود دارند.»

این «استثناها» فقط بازی‌های مجموعه‌ی Assassin’s Creed را شامل نمی‌شوند و بازی‌های دیگری در این فهرست نیز به‌چشم می‌خورند. شما می‌توانید این فهرست را در زیر مشاهده کنید:

  •  Assassin’s Creed Syndicate
  • Assassin’s Creed Chronicles India
  • Assassin’s Creed Chronicles China
  • Assassin’s Creed Chronicles Russia
  • Star Trek Bridge Crew
  • Werewolves Within
  • Space Junkies
  • Risk

نکته‌ی عجیب این است که این بازی‌ها در فهرست رسمی سونی که در آن درباره‌ی بازی‌هایی که از قابلیت Backward Compatibility پشتیبانی نمی‌کنند، دیده نمی‌شوند. این فهرست ماه قبل منتشر شد. همچنین یوبیسافت گفته است که تمام این بازی‌هایی که درحال‌حاضر برای ایکس باکس وان موجود هستند، روی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس اجرا خواهند شد.

شاید برای برخی از طرفداران عدم پشتیبانی پلی استیشن 5 از Assassin’s Creed Syndicate کمی ناامیدکننده باشد، مخصوصا به‌این‌خاطر که این اولین بازی مجموعه است که دو شخصیت قابل بازی زن و مرد دارد و داستان بازی در دوران ویکتوریایی شهر لندن جریان دارد. ازطرفی، مجموعه‌ی Chronicles نیز تجربه‌ی متفاوت و متنوعی را از اساسینز کرید ارائه می‌دادند که برای کسانی که قصد خرید پلی استیشن 5 را دارند، تجربه‌ی آن‌ها خالی از لطف نبود.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده