// سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۵

بررسی بازی Amnesia: Rebirth از دید سایت‌های معتبر دنیا

به‌تازگی نمرات بازی Amnesia: Rebirth در دسترس قرار گرفته است و باتوجه به بازخوردهای منتقدان، نوید یک بازی ترسناک با کیفیت را می‌دهد. 

بازی‌های ترسناک جزو آن دسته از بازی‌هایی هستند که تیم سازنده باید المان‌های آن را به‌گونه‌ای تعریف کند که ترس آن باعث اذیت و آزار مخاطب نشود و بیشتر جنبه سرگرمی داشته باشد. دراین‌میان استودیو فریکشنال گیمز (Frictional Games)، سازنده مجموعه Amnesia، جزو آن دسته از استودیوهایی است که در ساخت بازی‌های ترسناک مهارت بالایی دارد. Amnesia: The Dark Descent به‌خوبی با مکانیسم‌های گیم‌پلی و طراحی‌‌های خود توانست کاربران بازی‌های ترسناک را از خود راضی نگه دارد.

ازاین‌رو با معرفی بازی Amnesia: Rebirth، کاربران و علاقه‌مندان به بازی‌های ترسناک امید داشتند تا یک بار دیگر ازطریق این بازی ترس را به معنای واقعی کلمه حس کنند. Amnesia: Rebirth امروز در دسترس کاربران کامپیوتر و پلی استیشن 4 قرار گرفته است و فریکشنال گیمز با استفاده از همان المان‌های قدیمی، اما بهبود یافته، وعده داده که تجربه‌ای هیجان‌انگیز را ارائه خواهد داد. بااین‌حال نمرات بازی هم مدتی است که منتشر شده و نوید یک محصول ترسناک را می‌دهد.

در ادامه می‌توانید نظرات بعضی از منتقدان بازی‌های ویدیویی در مورد Amnesia: Rebirth را در زومجی مطالعه کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Amnesia: Rebirth

  • سازنده: Frictional Games
  • ناشر: Frictional Games
  • سبک: ترسناک و بقا
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، کامپیوتر

قهرمان داستان Amnesia: Rebirth از موجود اهریمنی بازی قایم شده است

پی سی گیمر: ۹۱ از ۱۰۰

یک قصه هوشمندانه و ترسناک، حتی اگر ماجراجویی کمی قدیمی و تاریخ گذشته باشد. 

یو اس گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

شاید ساخت یک دنباله برای یک بازی ترسناک موفق، برای بعضی از سازنده‌ها همانند یک برج بلند به نظر رسد، اما Frictional Games با موفقیت این کار را با ساخت Amnesia: Rebirth انجام داده است. بدون گمراه و دور شدن بسیار از المان‌هایی که Amnesia: The Dark Descent را به یک بازی ترسناک موفق تبدیل کرده بود، Rebirth با جامپ اسکیرهای هوشمندانه، پازل‌های همه‌جانبه و دوگانگی بسیار خوب میان تاریکی و روشنایی، توانسته است تجربه‌ای جذاب از یک تعقیب و گریز برای جلوگیری از شکار شدن را به‌نمایش می‌گذارد. شاید Rebirth دارای ترس بیش از اندازه‌ای برای کاربران تازه‌وارد باشد، اما قطعا کاربران بازی‌های ترسناک و سروایول را راضی نگه می‌دارد.

دوال شاکرز: ۹۰ از ۱۰۰

برج‌های مارپیج، بیابان‌های بی‌پایان و هندسه‌ی غیرممکن از ویژگی‌های اصلی Amnesia: Rebirth است و بازگشت Frictional Games با این بازی، یک بار دیگر نشان می‌دهد که چرا در خلق بازی‌های ترسناک سروایول مهارت دارند.

گیم اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

Amnesia: Rebirth یک نقطه اوج برای بازی‌های Frictional Games به حساب می‌آید. تیم سازنده دقیقا همان گیم‌پلی و مکانیسم‌های مخصوص‌به خود از زمان عرضه بازی Penumbra: Overture را در اینجا هم به کار برده، اما آن‌ها را بهبود بخشیده است. بازی روی ترساندن تاثیر گذار مخاطب تمرکز دارد، اما از خسته شدن بازیکن از ناکامی دوری می‌کند. همچنین همچنان شاهد روایت داستانی شخصیت محور هستیم. Rebirth دارای داستانی عجیب، تراژدی و ناراحت کننده است که مجموعه Amnesia را در جایگاه جالبی از این نظر قرار می‌دهد. بااین‌حال توانسته است همانند نسخه قبلی و دوست‌داشتنی خود ترسناک و دلهره‌آور باشد.

آی‌جی‌ان: ۸۰ از ۱۰۰

بازی Amnesia: Rebirth نه فقط از نظر موضوعی، بلکه از نظر مکانیکی و گیم‌پلی هم به‌خوبی نبرد میان روشنایی و تاریکی را به ‌نمایش می‌گذارد. هرچند محیط‌های بازی در ادامه جذابیت خود از نظر حل معما و موجوداتی را که به شما حمله می‌کنند، از دست می‌دهد، اما بازی توانسته است تعادل خوبی را میان معماهای یک محیط و آدرنالین حاصل از اتمسفر محیط به‌وجود آورد. بااین‌حال داستان سراسر درگیر کننده Rebirth سبب شده تا به یکی از هیجان‌انگیز‌ترین بازی‌های سروایول تبدیل شد و تجربه‌ای فراموش نشدنی را ارائه دهد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده