// پنجشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۰

ویدیو معرفی رسمی UI پلی استیشن 5 پخش شد

سونی در فاصله‌ی کمتر از ۳۰ روز تا عرضه‌ی پلی استیشن 5، در یک ویدیو مفصل به نمایش سیستم‌عامل و رابط کاربری کنسول نسل ۹ خود پرداخته است.

در کنسول پلی استیشن 5 گیمر با فشردن دکمه‌ی PS روی کنترلر خود وارد کنترل سنتر می‌شود. در این محیط جزئیات زیادی مقابل بازیکن قرار می‌گیرند و مثلا می‌توانیم بفهمیم که برای کسب یک تروفی خاص در یک بازی، دقیقا باید چه کارهایی را انجام بدهیم و چه‌قدر به گرفتن آن تروفی نزدیک شده‌ایم. راستی برای آن‌هایی که علاقه‌مند به تماشای استریم بازی‌های متفاوت هستند، پلی استیشن 5 قابلیت جالبی دارد که اجازه می‌دهد هم به بازی خود ادامه بدهید و هم در گوشه‌ی تصویر، استریم یک شخص دیگر را ببینید.

یوروگیمر که اطلاعات رسمی بیشتری راجع به UI پلی استیشن 5 دریافت کرده است، می‌گوید رابط کاربری این کنسول واقعا تاثیر مثبت قابل توجهی روی تجربه‌ی گیمر می‌گذارد. برای نمونه این رسانه معتقد است که استفاده از دکمه‌ی Create برای ثبت تصاویر و ویدیوهای متفاوت از بازی، جذاب‌تر و کارآمدتر از دکمه‌ی Share کنسول پلی استیشن 4 است. نویسنده‌ی سایت یوروگیمر باور دارد که این رابط کاربری صرفا زیباتر و کم‌ایرادتر از UI پلی استیشن 4 نیست. بلکه شامل قابلیت‌هایی می‌شود که تا امروز در هیچ کنسول بازی ویدیویی، آن‌ها را ندیده‌ایم.

دانلود ویدیو از آپارات

رابط کاربری پلی استیشن 5 همواره با رزولوشن 4K واقعی و پشتیبانی کامل از HDR به نمایش درمی‌آید. سونی تلاش زیادی کرده است که بازیکنان در کمترین زمان ممکن بتوانند برنامه یا بازی مورد نظر خود را در رابط کاربری بیابند و اجرا کنند. همه‌ی برنامه‌ها نیز حالا بخشی از UI هستند و دیگر مثلا موقع وارد شدن به پلی استیشن استور احساس نمی‌کنید که تازه یک برنامه‌ی جدید باید از ابتدا اجرا شود. SSD بسیار سریع و CPU دستگاه کاری می‌کنند که رابط کاربری همواره با سرعت قابل‌توجه و به شکل روان مقابل بازیکن قرار بگیرد.

شما می‌توانید با شخصی‌سازی کارت‌های حاضر در کنترل سنتر، هر زمان که می‌خواهید وارد بخش خاصی از بازی شوید و حتی بفهمید که مطابق میانگین موجود، چه‌قدر طول می‌کشد که آن مرحله را پشت سر بگذارید. برای نمونه می‌توانید کارتی را ایجاد کنید که به محض وارد شدن به آن، بازی را از آخرین Save خود ادامه می‌دهید. بدون اینکه وارد آن شوید، به منو اصلی بروید و سپس گزینه‌ی Continue را بفشارید.

مشترکین سرویس پلی استیشن پلاس می‌توانند در صورت گیر افتادن در بخش‌هایی خاص از بازی، راهنماهای رسمی و غیررسمی مرتبط با پشت سر گذاشتن آن مرحله را تماشا کنند. البته پشتیبانی یا عدم پشتیبانی هر بازی از این قابلیت به نظر تیم سازنده بستگی دارد.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده