نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۷

تاریخ انتشار بازی Axiom Verge 2 تا نیمه اول سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد

بازی انحصاری و مترویدوانیا Axiom Verge 2 در نینتندو سوییچ که قرار بود پاییز امسال منتشر شود، تا نیمه اول سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد.

سال گذشته توماس هاپ (Thomas Happ) سازنده بازی Axiom Verge 2 از دنباله بازی مترویدوانیا و تحسین شده خود رونمایی کرد. این بازی قرار بود امسال برای نینتندو سوییچ عرضه شود اما متأسقانه چند عامل مختلف دست به‌دست هم داده تا این بازی به تاریخ از پیش تعیین شده خود نرسیده و تا نیمه نخست سال ۲۰۲۱ تأخیر بخورد. توماس هاپ این خبر را ازطریق وبسایت رسمی Axiom Verge 2 مخابره کرده است. این بازی با ژانر اکشن و مترویدوانیای خود، (تلفیق سبک بازی‌های Metroid و Castlevania) یکی از بهترین و مورد انتظارترین بازی‌های مستقل (ایندی) چند سال گذشته محسوب می‌شود.

یکی از این عوامل، طراحی به مراتب پیچیده تر دشمنان بازی در Axiom Verge 2 است که موجب شده تا برخی از نیروهای دشمن قادر به اسکن محیط اطراف خود و پیدا کردن و دنبال کردن بازیکن در محیط این بازی باشند. ضمن اینکه در این بازی نیز مکانیزم مشابهی با Address Disruptor در قسمت اول بازی نیز تعبیه شده است. اما درحالی که عملکرد آن مشابه چیزی است که در Axiom Verge مشاهده شده، برنامه‌ریزی آن به نحوی صورت گرفته که به بازیکن کنترل بیشتری روی نتیجه و خروجی کار خواهد داد. هاپ در ادامه خاطر نشان کرده که استایل هنری طراحی محیط بازی نیز به نسبت نسخه اول پیچیده تر بوده و توجه زیادی روی این قسمت شده است.

گیم پلی بازی Axiom Verge 2

«یکی از اقدامات مؤثری که به منظور دستیابی به این تمایز صورت گرفته، فرموله کردن کاشی‌های یکپارچه‌ای است که قادر به ترکیب با یکدیگر هستند. شاید این تغییر در نگاه اول بسیار جزئی و ابتدایی به نظر برسد اما تأثیر به‌سزایی در نحوه طراحی، استایل هنری و درنهایت حسی است که از محیط بازی دریافت می‌شود.» وی در ادامه به فراگیری ویروس کرونا و تأثیر آن روی روند توسعه این بازی صحبت کرده است.

هاپ ضمن اشاره به تلاش حداکثری خود برای آماده‌سازی این بازی از پیگیری‌ها و سؤالاتی که طرفداران از تاریخ انتشار بازی می‌پرسند تشکر کرده و می‌گوید:

«من در ابتدا نگران این بودم که آیا اصلاً مردم به انتشار دنباله این بازی آن هم بعد از گذشت پنج سال اهمیت خواهند داد یا نه. اما خوشبختانه این پیگیری‌ها انگیزه من را برای آماده‌سازی بازی بیشتر کرده و درحالی که فرایند ساخت آن بیش از چیزی گه در نظر داشتیم به طول انجامیده، تمام تلاشم را می‌کنم تا حداقل ارزش منتظر ماندن را داشته باشد.»

محیط بازی Axiom Verge 2

بازی Axiom Verge 2 درحال حاضر انحصاری نینتندو سوییچ محسوب می‌شود اما امید آن می‌روند که روزی برای سایر سیستم‌ها نیز منتشر شود. نسخه اورجینال این سری، در سال ۲۰۱۵ برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، Wii U و پلی استیشن ویتا منتشر شده بود. تا این که بعدها نسخه‌ی سوییچ نیز معرفی شد.

این بازی به مراتب بیشتر از نسخه اورجینال خود از مجموعه زلدا الهام گرفته و حدود ۱۰ ساعت گیم‌پلی را ارائه خواهد کرد. توماس هاپ در مصاحبه‌ای که چندی پیش با وبسایت Nintendo Enthusiast صورت داده بود، اظهار داشته که بازی Axiom Verge 2 تا حد زیادی از مجموعه‌ی The Legend of Zelda الگوبرداری می‌کند. وی در ادامه دیگر عناوینی همچون Horizon: Zero Dawn و Prey و Shadow of the Colossus را در طراحی و توسعه‌ی این بازی تأثیرگذار معرفی می‌کند. در ادامه تا انتشار جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده