سازندگان Ori درباره احتمال ساخت یک بازی جدید، پیشدرآمدها و اسپینآفهای این بازی صحبت میکنند
با تکمیل داستان بازیهای Ori and the Blind Forest و Ori and the Will of the Wisps، توسعهدهندگان این مجموعه قبلاً اظهار داشتند که از پایان بندی داستان این سری رضایت کامل دارند. آنها در مصاحبه جدید خود با وبسایت IGN مجدداً روی این موضع خود تأکید داشتند اما اینبار اعلام میکنند که این موضوع به معنای عدم امکان بازگشت به دنیای فانتزی این بازی نخواهد بود.
ظاهراً استودیوی Moon Studios درحال حاضر پروژه خاصی در ارتباط با مجموعه Ori در دست ساخت ندارد اما آنها راه را برای بازگشت به دنیای این مجموعه در قالب یک پیش درآمد یا اسپین آف باز گذاشتهاند. ضمن اینکه یکی از اسپین آفهایی که اتفاقاً تیم سازندگان این بازی کنترل چندانی روی آن نخواهند داشت، حضور شخصیت Ori در بازی Super Smash Bros است.
استودیوی Moon هماکنون مشغول توسعه یک بازی جدید در سبک اکشن ماجراجویی است که توسط شرکت Private Division منتشر میشود. این بازی هیچگونه ارتباطی با مجموعه اوری ندارد و هنوز در مراحل ابتدایی فرایند توسعه قرار دارد. دنیل ون لیووِن طراح ارشد این استودیو در بخشی از اظهارات خود در اینباره میگوید: «این پروژه هنوز در ابتدای راه قرار دارد اما کارهایی که تاکنون صورت گرفته نیز بسیار هیجان انگیز به نظر میرسند.»
جرمی گریتون، کارگردان هنری استودیوی مون در پاسخ به سؤالی که از احتمال پیشبرد یک پروژه مرتبط با مجموعه Ori درکنار این بازی جدید مطرح شده، پاسخ میدهد:
«اگر کاملاً واضح و روشن در اینباره صحبت کنیم، باید گفت که فعلاً تمرکز ما روی بازی جدیدی که بهتازگی استارت خورده متمرکز شده ولی راه بازگشت به دنیای Ori همچنان باز بوده و در صورتی که تصمیمی در اینباره گرفته شود، قابل اجرا خواهد بود. این موضوع بیشتر از همه به داستان خوبی که تیم سازندگان برای بازگو کردن آن اشتیاق داشته باشند بستگی دارد.»
درحالی که به نظر میرسد داستان کاراکتر Ori بهطور کامل به پایان رسیده و جایی برای ادامه دادن آن وجود ندارد، خبرنگار نشریه IGN از تیم سازندگان این بازی سؤال میکند که آیا آنها بیشتر به ساخت یک بازی جدید تمایل داشته یا اینکه یک پیش درآمد یا اسپین اف را ترجیح میدهند. گریتون در پاسخ به این سؤال میگوید:
«مطمئناً احتمالات و فرصتهای زیادی برای روایت داستانهای جدید حول محور شخصیتهای Niwen یا Nibel وجود دارد. اما همانطور که شما هم به ان اشاره کردید، پیش درآمدها و اسپینآفها نیز میتوانند فرصت مناسبی را برای گسترش شخصیت پردازی و روایت داستانها این بازی از جوانب مختلف فراهم کنند.»
«بااینحال، ما تقریباً هیچ برنامه خاصی در این زمینه در نظر نداریم، ولی شخصاً فکر میکنم که پتانسیل زیادی در اینجا وجود دارد. گاهی اوقات ایدههای جالبی به ذهن من خطور میکند که فکر میکنم عملی کردن آن جالب باشد. بنابراین سعی میکنم این ایدهها را یادداشت کرده و برای آینده حفظ کنم. ازاینرو گسترش دنیای که خودمان آن را خلق کردیم میتواند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد.»
خبرنگار نشریه IGN در ادامه از احتمال ورود داستانهای Ori به سایر حوزهها از جمله کامیک بوکها یا سریالهای انیمیشنی سؤال میکند که Gritton نیز علاقهی زیادی به آن نشان میدهد:
«همواره در روایت داستانهایی که در بازیهای ویدیویی بازگو میشوند، یک سری محدودیتهای ذاتی وجود دارد. بنابراین ایدهای که شما به آن اشاره کردید میتواند بسیار جالب توجه باشد. من فکر میکنم داستان Ori میتواند بهسادگی به سایر رسانهها نیز ورود کند. درواقع پتانسیل زیادی برای جستوجو و تعمق در دنیای آن وجود دارد.»
یکی از اسپینآفهایی که توسعهدهندگان استودیوی مون نیز نسبت به آن علاقه زیادی از خود نشان دادند، موردی است که شاید خیلی به انتخاب سازندگان این بازی ارتباطی نداشته باشد. قبل از اینکه استیو از ماینکرفت بهعنوان یکی از مبارزان میهمان بازی Super Smash Bros. Ultimate مطرح شود، صحبتهایی مبنیبر پیشنهاد Ori برای این منظور به گوش میرسید که اتفاقاً با درنظرگرفتن ارتباطی که میان این بازی و پلتفرم نینتندو سوییچ وجود دارد، میتواند از احتمال بالایی برخوردار باشد. ضمن اینکه این کاراکتر قبلاً هم در بازیهای مبارزهای مشابه آن، مانند Rivals of Aether حضور داشته است.
سازندگان Ori هیچگونه اشارهای به صحبتهایی که احتمالاً در این خصوص صورت گرفته نداشته و تنها نسبت به این ایده ابراز علاقه میکنند. Gennadiy Korol، از مؤسسان استودیوی مون دراینباره میگوید:
«به نظر من همه اعضای تیم Moon، از حضور Ori در Smash بسیار خوشحال خواهند شد و فکر میکنم که مکانیزمهای حرکتی و مبارزهای Ori نیز میتواند در این بازی بسیار جذاب و سرگرم کننده باشد. شخصاً فکر میکنم این اتفاق میتواند خیلی جذاب باشد؛ البته طرفداران باید کمک کنند که این اتفاق عملی شود؛ شما باید به فیل اسپنسر در اینباره توییت بزنید!»
تیم توسعهدهندگان بازی Ori درباره آینده این بازی و بهینهسازی Ori and the Will of the Wisps برای ایکس باکس سری ایکس اطلاعات زیادی را ارائه نمیکنند اما کارول در اینباره میگوید که «به نظرم مردم از ارتقاء چشمگیر این بازی به رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه تصاویر آن غافلگیر خواهند شد. در آینده میتوانیم اطلاعات بیشتری را در این خصوص با شما در میان بگذاریم.»
اولین بازیهای استودیوی Moon به قدری مورد توجه مخاطبان قرار گرفته که بسیاری از طرفداران را برای برنامههای پیش روی این شرکت هیجان زده کرده است. بازیهای Ori and the Blind Forest و Ori and the Will of the Wisps در نقد و بررسی زومجی نیز به ترتیب نمرات بسیار خوب ۹ و ۹.۵ را از آن خود کردهاند. علی گودرزی، بازی Ori And The Will Of The Wisps را «از برترین مخلوقات نسل هشت و قطعا از بهترین بازیهای سال ۲۰۲۰» معرفی میکند و محسن وزیری نیز تجربهی شیرین «اوری و جنگل تاریک» را فراموش نشدنی و فراتر از سطح انتظارات توصیف میکند. اگر شما هم این دو بازی را تاکنون تجربه کردید، نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.