نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۱

بازی Disc Room اثر جدید سازندگان Minit به‌زودی منتشر می‌شود

شرکت دیوالور دیجیتال بازی Disc Room را حدود دو هفته‌ی دیگر برای نینتندو سوییچ و پی سی منتشر خواهد کرد.

شرکت دیوالور دیجیتال (Devolver Digital) در ادامه‌ی انتشار بازی‌های متنوع از بازی‌سازهای مستقل، به‌زودی به‌سراغ عرضه‌ی بازی Disc Room خواهد رفت؛ اثری که سازندگان بازی Minit روی آن کار کرده‌اند.

داستان بازی دیسک روم از جایی آغاز می‌شود که در سال ۲۰۸۹ فضانوردی متوجه حضور یک صفحه‌ی فلزی غول‌پیکر در مدار سیاره‌ی مشتری می‌شود و وقتی برای تحقیقات بیشتر به‌سراغ آن می‌رود، وارد اتاقک‌هایی پُر از چرخ‌دنده‌های تیز و بُرنده می‌شود که از هر گوشه و کنار به‌سمت او در حال حرکت هستند. گیم‌پلی بازی نیز با محوریت فرار از همین چرخ‌دنده‌های خطرناک طراحی شده و بازیکن با ورود به هر اتاق، باید نحوه‌ی حرکت این اجسام را شناسایی کند و به استراتژی مناسبی برای پشت‌سر گذاشتن اتاق برسد.

زاویه‌ی دوربین از بالا به پایین طراحی شده تا مخاطب دید مناسبی نسبت به صفحات برنده داشته باشد و هر اتاق هم معماهای خاص خود را خواهد داشت و البته آمار مرگ و میر هم در بازی به‌شدت بالا خواهد بود! به‌طوری‌که دیسک روم را می‌توان اثری دانست که بازیکن باید به مُردن در آن عادت کند و با هر بار شروع دوباره‌ی بازی، از نکاتی که در دورهای قبلی یاد گرفته و قابلیت‌های جدیدی که به‌دست آورده استفاده کند و مرحله را پشت‌سر بگذارد. همچنین به‌لطف ثبت امتیاز و زمان پایانی هر مرحله، می‌توان با دوستان و همین‌طور تمام مخاطبان بازی در سراسر جهان نیز به رقابت پرداخت و بر سر ثبت رکوردهای بهتر یکدیگر را به چالش کشید.

دانلود ویدیو از آپارات

دیسک روم در یکی از آخرین نمایشگاه‌های پیش از شیوع جهانی ویروس کرونا یعنی PAX East 2020 نمایش داشت و افرادی که آن‌را تجربه کرده‌اند، این اثر را بازی‌ای با ظاهر ساده می‌دانند که درعین‌حال پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و به‌شدت هم جذاب و اعتیادآور است؛ بازی‌ای که شاید بتواند بعد از آثاری مثل Carrion و فال گایز (Fall Guys) به یکی دیگر از آثار جذاب دیوالور دیجیتال در ماه‌های اخیر تبدیل شود.

مراحل تولید دیسک روم به‌تازگی به پایان رسیده و به اصطلاح گلد شده و بازی در تاریخ ۲۲ اکتبر (اول آبان) برای نینتندو سوییچ و پی سی منتشر خواهد شد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده