// جمعه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۵

بررسی بازی Hades از دید سایت‌های معتبر دنیا

دیروز بازی Hades پس از دو سال دسترسی زودهنگام، برای کامپیوتر و نینتندو سوییچ عرضه شد و شاهد عملکرد فوق‌العاده خوب بازی هستیم.

سوپرجاینت گیمز (Supergiant Games) را می‌توان یکی از استودیوهای بازیسازی موفق دانست که تابه‌امروز بازی‌هایی نظیر Bastion، Transistor و Pyre را توسعه و عرضه کرده است. در سال ۲۰۱۸ بود که آن‌ها بازی جدید خود را به نام Hades به‌صورت دسترسی زودهنگام در اختیار کاربران فروشگاه اپیک گیمز قرار دادند. 

از نظر گیم‌پلی، هِیدیز یک بازی روگ‌لایک است که بازیکن باید با کسب مهارت‌های مختلف در طول تجربه خود، مراحل را پشت سر بگذارد. دراین‌میان اگر کشته شوید، به اول بازی بر می‌گردید. ازطرفی مراحل بازی این‌بار با ظاهری متفاوت نسبت‌به قبل، ارائه می‌شوند و همین مورد سبب می‌شود تا کاربر پس از هر بار مردن، تجربه‌ای کاملا متفاوت را کسب کند. 

پس از دوسال دسترسی زودهنگام بودن Hades، بالاخره این بازی ۲۷ شهریور ماه در اختیار کاربران کامپیوتر (فروشگاه اپیک گیمز و استیم) و نینتندو سوییچ قرار گرفت. هیدیز توانسته است عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌جای بگذارد و بازخوردهای فوق‌العاده‌ای را از سوی منتقدان بازی‌های ویدیویی کسب کرده است. در ادامه می‌توانید بخشی از نظرات منتقدان بازی‌های ویدیویی را در زومجی مطالعه کنید.

Hades

  • سازنده: سوپرجاینت گیمز
  • ناشر: سوپرجاینت گیمز
  • سبک: روگ‌لایک
  • پلتفرم: کامپیوتر، نینتندو سوییچ

قهرمان بازی Hades در کنار در شروع بازی

پی سی گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

اکشن بازی بسیار حساس است و ترسی را در شما به‌وجود می‌آورد که به‌واسطه‌ی‌ آن به آدرنالین خود تکیه می‌کنید و همچنین شخصیت‌هایی که بارها و بارها آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. 

AOTF: نمره ۹۰ از ۱۰۰

فقط زمان مشخص می‌کند که آیا Hades می‌تواند درکنار بزرگان روگ‌لایک نظیر The Binding of Isaac و Dead Cells باقی ‌بماند یا خیر، اما در نگاه اول، هیدیز یک محصول بسیار خوب است. از نظر داستان‌سرایی و ارائه المان‌های روگ‌لایک، هیدیز یک بازی موفق به حساب می‌آید که انجام این کار واقعا سخت است.

آی‌جی‌ان: ۹۰ از ۱۰۰

Hades یک بازی روگ‌لایت هوشمندانه است که رابطه خوبی را میان اکشن سرعتی و مداوم به‌وجود آورده است که با پیشرفت در یک داستان بازسازی شده از اساطیر یونان در زیر زمین همراه شده است.

مجله اج: ۹۰ از ۱۰۰

شاید شما در بازی Hades در جهنم قرار داشته باشید، اما از آن‌جایی که با یک بازی روگ‌لایک طرف هستیم، این بازی بخشی از بهشت است.

گیم اینفورمر: ۸۵ از ۱۰۰

حتی نبردهای جدی و با دقت بازی کردن شما هم باعث نمی‌شود که داستان را به‌صورت کامل مشاهده کنید و تنها کاربران خاصی قادر به تمام کردن Hades و تماشای پایان بازی هستند. بااین‌حال ساخته جدید سوپرجاینت بسیار زیباست و دوگانگی‌های معناگرایانه‌ای را از اساطیر یونان به‌تصویر می‌کشد؛ استفاده از داستان‌های قدیمی و ارائه آن با ظاهری مدرن. شاید در اوایل گیم‌پلی بازی شما را وارد جهنم کند و شدیدا دشوار باشد، اما انتظار می‌رود برای فهمیدن روابط این خانواده، در بازی باقی بمانید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده