نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۷

داغ شدن مجدد شایعات کنسول Xbox Series S در وب‌سایت ESRB

رده بندی وبسایت ESRB برای بازی‌های جدید اساسینز کرید و کال آف دیوتی، به نام کنسول «Xbox Series» به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های پشتیبانی کننده از این بازی‌ها اشاره کرده است.

باوجود عدم معرفی رسمی کنسول ایکس‌باکس سری اس (یا همان ایکس‌باکس لاکهارت) توسط مایکروسافت، شایعات و اطلاعات فاش شده‌ی بسیار زیادی ازطریق منابع مختلف منتشر شده که وجود یک نسخه ارزان‌تر و ضعیف‌تر از نسل جدید کنسول‌های ایکس‌باکس را تأیید می‌کند. در هفته‌های گذشته نیز نشانه‌ها و مدارک متعددی مبنی بر قطعی بودن وجود این نسخه از نسل جدید کنسول‌های مایکروسافت در اینترنت منتشر شده که از میان آن‌ها می‌توان به اشاره به نام ایکس‌باکس سری اس در آپدیت جدید سیستم‌عامل ویندوز، بروشورهای تبلیغاتی سرویس ایکس‌باکس گیم پس، جعبه‌ی کنترلرهای جدید ایکس‌باکس و همچنین ارائه‌ی مشخصات کامل سخت‌افزاری این دستگاه توسط اینسایدرها و منابع مطلع اشاره کرد.

حالا و در شرایطی که تنها منتظر تأیید رسمی مایکروسافت مبنی بر وجود چنین کنسولی هستیم، رده بندی جدیدی که در وبسایت ESRB به ثبت رسیده، مدارک بیشتری برای اثبات شایعات وجود یک نسخه پایین رده از کنسول جدید ایکس‌باکس فراهم کرده است. ESRB در اعلام رده بندی سنی بازی‌های جدیدی مانند Assassin’s Creed Valhalla و Call of Duty: Black Ops Cold War عنوان مبهم «Xbox Series» را برای یکی از پلتفرم‌های پشتیبانی کننده از این بازی‌ها معرفی کرده است.

تصویر غیررسمی منتسب به ایکس باکس سری اس

تصویر غیررسمی منتسب به ایکس ‌باکس سری اس

می‌توان استفاده از عبارت «Xbox Series» بدون پسوند X یا S را نوعی نام‌گذاری عمومی برای تمامی مدل‌های مختلف کنسول‌های جدید مایکروسافت برای نسل بعد در نظر گرفت. ضمن اینکه جا دارد به این نکته اشاره کنیم که ESRB برای رده بندی بازی‌هایی مانند Watch Dogs: Legion به‌صورت دقیق و کامل به عبارت Xbox Series X اشاره کرده است.

علاوه‌بر این، خود مایکروسافت نیز چند ماه پیش نشان تجاری «Xbox Series» را به ثبت رسانده بود. گزارش‌ها جدیدی که در ارتباط با این موضوع منتشر شده، به احتمال رونمایی از اطلاعات رسمی ایکس‌باکس سری اس در ماه سپتامبر و قبل از برگزاری رویداد توکیو گیم شو 2020 اشاره دارند.

انتظار می‌رود مدل تئوری ایکس‌باکس سری اس که ظاهراً در اسناد داخلی مایکروسافت با اسم رمز Xbox Lockhart مشخص شده، با قیمت‌های به مراتب پایین‌تر که دارد، با حدود یک سوم توان پردازنده گرافیکی ایکس‌باکس سری ایکس، یعنی ۴ ترافلاپس عرضه شود. البته براساس پیش‌بینی‌ها، این کنسول برخی از مشخصات و ویژگی‌های کنسول‌های نسل بعد، از قبیل نسل جدیدِ پردازنده‌های AMD و حافظه SSD را دارا خواهد بود.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده