نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۲

تصویر منتسب به کنترلر سفیدرنگ ایکس باکس سری اس فاش شد

یکی از کاربران ردیت تصویری از یک کنترلر سفید رنگ ایکس‌باکس را در اکانت خود منتشر کرده که احتمالاً به کنسول میان‌رده ایکس‌باکس سری اس یا نسخه سفید رنگ کنترلر Xbox Series X تعلق دارد.

کنسول ایکس ‌باکس سری ایکس به‌عنوان قوی‌ترین پلتفرم نسل نهم تا تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. جدیدترین کنسول مایکروسافت با برخورداری از توان ۱۲ ترافلاپس پردازنده گرافیکی خود، امکان اجرای برخی از بازی‌های نسل جدید را با رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه فراهم خواهد کرد. اما آنچه هنوز در خصوص سری جدید کنسول‌های مایکروسافت مبهم و نامشخص باقی مانده، شایعاتی است که در خصوص یک مدل ضعیف‌تر از ایکس‌باکس سری ایکس مطرح می‌شود. این کنسول که بارها از آن با عنوان ایکس ‌باکس سری اس یاد شده است، براساس شایعات به ۴ ترافلاپس توان پردازش گرافیکی و قابلیت اجرای بازی‌های با رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه مجهز شده است.

برخلاف مشخصات سخت‌افزاری کنسول Xbox Series S یا هر نامی که برای آن در نظر گرفته خواهد شد، تاکنون هیچگونه جزئیاتی از ظاهر احتمالی آن دیده نشده است. اما امروز تصویری در اکانت یکی از کاربران Reddit به نام Wolfy_Wizzardo منتشر شده که یک کنترلر سفید رنگ ایکس‌باکس را نشان می‌دهد. برخی از کاربران از احتمال اینکه این دسته به کنسول میان‌رده مایکروسافت تعلق داشته باشد، گمانه زنی‌هایی را مطرح کرده‌اند. هرچند این احتمال نیز وجود دارد که این تصویر تنها نسخه سفید رنگ کنترل ایکس‌باکس سری ایکس را نشان می‌دهد. لذا هنوز نمی‌توان به‌طور قطع در این خصوص نظر داد.

تصویر منتصب به کنترلر ایکس باکس سری اس

حالا دیگر چند سالی است که زمزمه‌های ساخت یک مدل ارزان‌قیمت‌تر با هدف جذب طیف خاصی از مصرف‌کنندگان در قالب شایعات مختلف به گوش می‌رسد و حالا یک بار دیگر این شایعات قوت گرفته است. انتظار می‌رود مدل تئوری ایکس‌باکس سری اس که ظاهراً در اسناد داخلی مایکروسافت با اسم رمز Xbox Lockhart مشخص شده، با قیمت‌های به مراتب پایین‌تر که دارد، با حدود یک سوم توان پردازنده گرافیکی ایکس‌باکس سری ایکس عرضه شود. البته براساس پیش‌بینی‌ها، این کنسول برخی از مشخصات و ویژگی‌های کنسول‌های نسل بعد، از قبیل نسل جدیدِ پردازنده‌های AMD و حافظه SSD دارا خواهد بود.

همانند تمامی اطلاعات غیررسمی، باید تا انتشار اخبار موثق منتظر ماند؛ اما باتوجه به کیفیتی که از ظاهر این دسته در تصویر مذکور دیده می‌شود، باید احتمال واقعی بودن آن را نسبتاً بالا تصور کرد. نظر شما در خصوص کنترلری که در این تصویر دیده می‌شود چیست؟ آیا می‌توان این دسته را به کنسول رده پایین ایکس‌باکس نسبت داد؟


منبع windowscentral
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده