نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۴

کنسول ارزان‌تر Xbox Series S در تصاویر فاش شده از بسته‌بندی یک کنترلر تأیید شد

تصاویری جدیدی که ازطریق اکانت یکی از کاربران توییتر منتشر شده، با تأیید مواردی که چندی پیش در اینترنت فاش شده بود به نام «ایکس‌باکس سری اس» روی بسته‌بندی یک کنترلر اشاره دارد.

طی ماه‌های گذشته، شایعات زیادی مبنی بر وجود یک مدل رده پایین و ارزان‌قیمت از نسل جدید کنسول‌های ایکس‌باکس مطرح می‌شد. اما علاوه‌بر تفاوت‌های قیمت و مشخصات سخت‌افزاری این مدل در مقایسه با ایکس‌باکس سری ایکس، برخی منابع از نام‌گذاری کنسول ارزان‌قیمت مایکروسافت با پسوند S به‌جای X اظهاراتی را مطرح می‌کردند. حالا به نظر می‌رسد که این قضیه با تصاویری که ظاهراً به کنترلر این کنسول تعلق دارد، تأیید شده است. یکی از کاربران توییتر با نام کاربری Zak S امروز تصویری منتسب به کنترلر ایکس‌ باکس سری اس را در حساب شخصی خود منتشر کرده که صحت این تصاویر نیز به تأیید کارشناسان وبسایت The Verge رسیده است.

این دسته که از یک وبسایت فروش اجناس دست دوم خریداری شده، از زوایای مختلف قابل مشاهده است. نکته‌ای که باید در توضیحات روی بسته‌بندی دستگاه به آن توجه داشت، تأیید سازگاری عملکرد این کنترلر با هردو کنسول Xbox Series X و Xbox Series S است. مایکروسافت هنوز به‌صورت رسمی از کنسول ایکس‌باکس سری اس رونمایی نکرده و حتی کنترلر سفید رنگ ایکس‌باکس سری ایکس نیز به تأیید این شرکت نرسیده است.

تصویری منتسب به کنترلر مدل ارزان قیمت Xbox Series S

چند روز پیش نیز شاهد فاش شدن تصویر مرموزی از یک کنترلر سفید رنگ ایکس‌باکس بودیم که کلیدهای جهت‌نمای جدید، نحوه‌ی قرارگیری تریگرها و کلید جدید اشتراک‌گذاری در آن، از تعلق داشتن این دسته به کنسول جدید ایکس‌باکس حکایت داشت. حالا تصاویر جدیدی که در ارتباط با این دسته فاش شده، به‌نوعی تأیید کننده‌ی موردی است که چند هفته پیش مشاهده کردیم. ضمن اینکه بسته‌بندی نهایی این محصول می‌تواند نشان‌دهنده احتمال عرضه‌ی آن در آینده نزدیک باشد.

کنترلر سفید رنگ منتسب به ایکس باکس سری اس

براساس اظهاراتی که تاکنون در خصوص مدل احتمالی ایکس‌باکس سری اس مطرح شده، می‌توان این کنسول را پیشنهاد ثانویه و ارزان‌قیمت مایکروسافت برای نسل جدید معرفی کرد. کنسولی که در اسناد رسمی مایکروسافت با اسم رمز Lockhart شناخته می‌شود و اولین‌بار در ماه ژوئن بود که ماهیت آن در رسانه‌ها مطرح شد. از طرفی، کیت توسعه‌ی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس که با کد Dante نام‌گذاری شده نیز امکان فعال‌سازی حالت ویژه‌ای به نام Lockhart را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده تا عملکرد ضعیف‌تری که مایکروسافت برای کنسول دوم خود در نظر گرفته را شبیه‌سازی کند.

دفترچه رهنمای کنترلری که به Xbox Series S نسبت داده میشود

انتظار می‌رود که این کنسول، با ۷.۵ گیگابایت حافظه قابل استفاده رم ارائه شود. از دیگر مشخصاتی در در خصوص سخت‌افزار ایکس‌باکس سری اس مطرح شده، می‌توان به ۴ ترافلاپس توان پردازش گرافیکی و یک CPU مشابه با آنچه در ایکس‌باکس سری ایکس به کار رفته اشاره کرد. براساس شایعات، مدل ثانویه‌ی کنسول‌های جدید ایکس‌باکس در تاریخ نامشخصی از ماه اوت رونمایی خواهد شد. به نظر می‌رسد که این کنسول نقش مهمی را در برنامه‌های اشتراکی All Access مایکروسافت ایفا خواهد کرد. رویکردی که توجه این شرکت را روی سروس‌های اشتراک ماهانه‌ی خود در قالب Xbox Game Pass Ultimate متمرکز می‌کند.

مایکروسافت هنوز اظهارنظر به‌خصوص را در رابطه با تصاویری که به‌تازگی از این کنترلر فاش شده مطرح نکرده است. با انتشار اخبار تکمیلی با زومجی همراه باشید.


منبع theverge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده