نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰

راه‌اندازی آکادمی ایکس باکس توسط مایکروسافت برای آموزش بازی سازی

آکادمی ایکس‌باکس با کمک Playground Games به آموزش طراحی بازی‌های ویدیویی می‌پردازد.

در آستانه‌ی شروع نسل جدید کنسول‌ها، شرکت مایکروسافت خبر از برگزاری کارگاه‌های آموزش بازی‌سازی با نام آکادمی ایکس ‌باکس (Xbox Academy) داده که قرار است طی روزهای آینده به‌صورت آنلاین برگزار شوند.

این دوره‌های رایگان دیجیتالی با هدف الهام بخشیدن به نسل جدید طراحان بازی‌های ویدیویی آغاز به کار می‌کنند و هدف از برگزاری آن‌ها فراهم کردن درک و بینشی عمیق‌تر در مورد طراحی و تولید بازی‌ها است. طبق اخبار منتشرشده، مایکروسافت قصد دارد در آینده چنین دوره‌هایی را ادامه دهد و انواع کارگاه‌های آموزشی مجازی را در ادامه از غول ردموندی شاهد خواهیم بود؛ کارگاه‌هایی که استعدادهای جدید صنعت بازی و جامعه‌ی بازی‌سازها و افرادی را که کار تجاری خود را در ابعادی کوچک آغاز کرده‌اند به سمت مسیری بهتر هدایت خواهند کرد.

در راستای هرچه پُربارتر شدن دوره‌های بازی‌سازی مایکروسافت، سه مؤسسه و شرکت انگلیسی هم در این زمینه همکاری خواهند کرد: مدرسه‌ی موسیقی و هنر لندن شرقی (ELAM)، مؤسسه‌ی Games London و همین‌طور یکی از استودیوهای مایکروسافت یعنی پلی گراند گیمز (Playground Games) سازنده‌ی بازی‌های Forza Horizon که این روزها روی نسخه‌ی جدید بازی فیبل (Fable) کار می‌کند.

گوین ریبرن، مدیرعامل استودیو پلی گراند گیمز در این زمینه می‌گوید: «واقعاً هیجان‌زده‌ام که پلی‌گراند گیمز هم جزئی از آکادمی ایکس‌باکس خواهد بود و دو تن از اعضای استودیوی ما یعنی ماریا لی و رایان گرین می‌توانند در جریان این دوره‌ها تجربیات و شناخت خود از صنعت بازی را با بازی‌سازهای جدید درمیان بگذارند. ما به‌عنوان یک تیم بازی‌سازی انگیزه و اشتیاق زیادی برای تربیت استعدادهای جدید در صنعت بازی داریم و پیش از این هم برنامه‌های مشابهی مثل کارآموزی ۱۲ ماهه‌ی دانشجویان را داشته‌ایم. این رویداد هم موقعیت بزرگ دیگری است که به ما اجازه می‌دهد بخشی از تخصص و مهارت خود را با نسل جدید بازی‌سازها به اشتراک بگذاریم.»

لوگوی استودیو Playground Games

کرتیس لوبلان، مدیر بخش بازی‌های ویدیویی ELAM نیز می‌گوید: «همکاری با افراد بااستعداد پلی‌گراند گیمز و فروشگاه مایکروسافت در این دوره‌های آموزشی واقعاً برای ما لذت‌بخش است. بسیاری از دانش‌آموزان ELAM به خاطر تأثیرات بزرگان صنعت بازی مثل پلی‌گراند گیمز وارد این مسیر شده‌اند و انگیزه‌ی تولید بازی‌های ویدیویی را پیدا کرده‌اند، بنابراین می‌دانیم که مشارکت این استودیو در کارگاه‌های آکادمی ایکس‌باکس می‌تواند فرصتی بسیار ارزشمند و عالی برای رشد و توسعه‌ی صنعت بازی در بریتانیا و استخدام نیروهای بااستعداد و تازه‌نفس در این زمینه باشد.»

علاقمندان برای شرکت در آکادمی ایکس‌باکس می‌توانند وارد این لینک شوند و اگر ۱۶ سال به بالا دارند، برای ثبت‌نام در آن اقدام کنند تا شاید به یکی از نفراتی تبدیل شوند که امکان حضور در این دوره‌ها را پیدا می‌کنند؛ دوره‌هایی ۹۰ دقیقه‌ای که اولین روزهای برگزاری آن‌ها ۱۲ و ۱۳ سپتامبر (۲۲ و ۲۳ شهریور) خواهد بود و شرکت‌کنندگان در آن می‌توانند درکنار یادگیری موارد مختلفی در ارتباط با بازی‌سازی، بهتر از قبل با نحوه‌ی کار با موتورهای گرافیکی مثل یونیتی (Unity) آشنا شوند.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که این اولین دوره‌ی آکادمی ایکس‌باکس نیست و مایکروسافت در گذشته هم به‌سراغ چنین کارهایی رفته، از جمله سه سال قبل که در استرالیا اقدام به برگزاری دوره‌های مشابهی کرده بود.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده