نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۹

The Last of Us 2 نسبت به God of War توسط بازیکنان بیشتری به پایان رسیده است

با تکمیل شدن بخش داستانی Tlou 2 توسط ۵۸ درصد از بازیکنان این اثر، بازی نام‌برده توانست در صدر جدول بازی‌های تکمیل‌شده‌ی توسط بازیکنان پلی استیشن 4 قرار بگیرد.

با معرفی بازی The Last of Us Part 2 در سال ۲۰۱۶ میلادی، دنباله‌ی اثر تحسین‌شده‌ی ناتی‌داگ به یکی از موردانتظارترین بازی‌های ۱۰ سال اخیر بدل شد. اثری که در زمان انتشار نه تنها در حد انتظار، که فراتر از آن رفت و چه از نظر داستانی و چه از نظر ساختار گیم‌پلی، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، مشخص شده که بازی The Last of Us Part 2 با اختصاص آمار ۵۸ درصد بازیکنان، توانسته نام خود را در صدر بازی‌های داستان‌محور تکمیل شده توسط گیرمها قرار بدهد. این آمار از سیستم تروفی‌های پلی استیشن 4 استخراج شده است. با تکمیل داستان بازی The Last of Us Part 2 تروفی “What I Had to Do” را به‌دست می‌آورید. وقتی وارد جزئیات بیشتر از اطلاعات این تروفی شوید، می‌بینید که ۵۸ درصد از بازیکنان توانسته‌اند آن را به‌دست بیاورند یا به‌عبارتی دیگر، ۵۸ درصد از بازیکنان این اثر موفق شده‌اند داستان پیچیده، جذاب و تلخ آن را به‌پایان برسانند. به‌همین بهانه، بلاگ دوال‌شاکرز با نگاهی به‌آمار تروفی‌هایی که پس از به‌پایان رسیدن داستان بازی‌های داستان‌محور به‌دست می‌آیند، یک جدول به‌خصوص را گردآوری کرده و به‌این نتیجه رسیده است که بازی The Last of Us Part 2 بالاتر از اثاری مثل God of War و Red Dead Redemption II، بهترین آمار از منظر تکمیل شدن خط داستان در میان بازیکنان خود را ثبت کرده است.

در ادامه، رتبه‌بندی آثاری را می‌بینیم که داستان‌شان با موفقیت توسط بازیکنان کامل شده است:

بازی The Last of Us Part 2 را هم‌اکنون می‌توانید روی پلی استیشن 4 تجربه کنید. این بازی در زومجی بررسی شد و نمره‌ی کامل ۱۰ را کسب کرد. در خلاصه‌ی بررسی زومجی از این اثر، چنین می‌خوانیم:

تازه‌ترین ساخته‌ی ناتی داگ درحالی‌که گیمرهای پرشماری ساخت دنباله برای The Last of Us را اشتباه می‌دانستند، موفق به اثبات ضروری بودن خود می‌شود؛ تا حدی که اگر بازی اول با انجام صحیح کارهایی آشنا و بهره‌برداری عالی از کاراکترهایی منحصر‌به‌فرد به موفقیت رسید، The Last of Us Part II از جهات گوناگون حکم محصولی برخوردار از تازگی در جهان هنر هشتم را دارد. گیم‌پلی کم‌ایراد با مکانیزم‌های در هم تنیده‌ی خود درکنار محیط‌های غنی، گرافیک فنی قوی، موسیقی متن درگیرکننده و صداگذاری‌های پرجزئیات گیمر را برای تقریبا ۲۷ ساعت به یک جهان پسا-آخرالزمانی جایگزین می‌برد. بازیکن آن‌جا تبدیل به اِلی می‌شود، قصه‌ای پرشده از لحظات تلخ اما نه خالی از لحظات شیرین را تجربه می‌کند، به نتایج گوناگون می‌رسد، به اشتباه بودن آن نتایج پی می‌برد و در کل فرصت به چالش کشیدن خود لابه‌لای روایتی حساب‌شده از قصه‌ای عالی را به چنگ می‌آورد. حتی اگر پس از به پایان رساندن TLoU Part 2 از برخی تصمیمات داستانی جسورانه و معنی‌دار آن به ستوه بیایید، مطمئنا بهتر از این است که یک بار نیز چنین بازی ویدیویی پراهمیتی را تجربه نکرده باشید.

نظر شما چیست؟ آیا داستان بازی The Last of Us Part 2 را تکمیل کرده‌اید؟ دیدگاه خود را با زومجی درمیان بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده