نویسنده: آرش عیاری
// جمعه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

نینتندو و عرضه ۵ بازی موبایل تا سال ۲۰۱۷

نینتندو بالاخره وارد حوزه بازی‌های موبایل شد و اولین بازی خود در این حوزه را تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد کرد. بر اساس صحبت‌های ساتورو ایواتا، مدیر عامل نینتندو، این شرکت حدود ۵ بازی موبایل را تا ماه مارس سال ۲۰۱۷ روانه بازار خواهد کرد.

ساتورو ایواتا در جلسه‌ای که با سرمایه‌گذاران درباره گزار‌ش مالی سال ۲۰۱۴ داشت اعلام کرد که نینتندو قصد دارد تا ماه مارس سال ۲۰۱۷، حدود ۵ بازی موبایل را برای تلفن‌های هوشمند عرضه کند.

ایواتا در جریان این نشست گفت:

شاید شما فکر کنید که این تعداد بازی موبایل کم است اما وقتی ما روی هر بازی تمرکز زیادی داشته باشیم و آن‌ها را طوری توسعه دهیم که تا مدت زمان مشخصی بعد از عرضه نیز در صدر بمانند، این تعداد بازی کم نیست.

ایواتا در طول این جلسه بار دیگر عنوان کرد که نینتندو با احتیاط و تفکر زیادی وارد بازار بازی‌های موبایل خواهد شد و نمی‌خواهد بازی‌های موجود برای کنسول‌ها را برای تلفن‌های هوشمند عرضه کند.

ption id="attachment_16171" align="alignleft" width="310"]مدیر عامل نینتندو ایواتا، مدیرعامل نینتندو

او در ادامه اضافه کرد:

حتی با وجود بازی‌ها و شخصیت‌های پرطرفدار و محبوب، اگر مصرف کنندگان درباره کیفیت بازی احساس نارضایتی کنند، احتمال موفقیت آن محصول پایین است. همچنین، اگر ما بازی‌های موجود روی سخت‌افزارهای کنونی را برای تلفن‌های هوشمند عرضه کنیم، به دلیل تفاوت مکانیسم‌های کنسول‌های بازی و تلفن‌های هوشمند و تفاوتی که در مدل تجارت آن‌ها وجود دارد، نمی‌توان انتظار یک نتیجه خوب را داشت.

نینتندو از طرف دیگر به تولید دستگاه‌های بازی خود در آینده ادامه خواهد داد؛ کنسول بازی جدید این شرکت با اسم رمز NX در دست ساخت  توسعه است. این شرکت همچنین امیدوار است که ساخت بازی‌های موبایل می‌تواند مشریان را با بازی‌های این شرکت آشنا کند و آن‌ها را برای داشتن تجربه‌ای بهتر و بزرگ‌تر به سمت کنسول‌های بازی این شرکت سوق دهد. نینتندو در همکاری خود با DeNA (یکی از بزرگان صعنت بازی‌های موبایل در ژاپن)در حال یک توسعه یک سیستم عضویت بین-پلفترمی است که مخاطبان بازی‌های این شرکت روی تلفن‌های هوشمند را به بازی‌ها کنسول نینتندو متصل می‌کند.

ایواتا همچنین تایید کرد که نینتندو تا کنون موفق به فروش ۱۰.۵ میلیون مجسمه آمیبو در سرتاسر دنیا شده است و عنوان کرد این مجسمه شخصیت‌ها حتی بعد از پایان یافتن فصل تعطیلات، همچنان به فروش خود ادامه می‌دهد.

دیروز نیز در زومجی خواندید که نینتندو توانست پس از چهار سال به سوددهی سالانه برسد. همچنین در جریان گزارش مالی این شرکت در سال ۲۰۱۴، میزان فروش کنسول نسل هشتمی نینتندو و بازی‌های آن نیز اعلام شد. 

نظر شما راجع به بازی‌های موبایل نینتندو چیست و چه چیزی می‌تواند محصولات این شرکت را در برابر موج عظیمی از بازی‌های موبایل، متمایز کند؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده