نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۷

نسخه پی ‌سی Project CARS 3 از Ray Tracing و کراس پلی پشتیبانی نخواهد کرد

توسعه‌دهندگان استودیوی Slightly Mad با نزدیک شدن به زمان انتشار بازی Project CARS 3 تأیید کردند که این بازی علاوه‌بر عدم پشتیبانی از قابلیت کراس پلی، در نسخه پی‌سی Ray Tracing نیز نخواهد داشت.

سازندگان بازی جدید Project CARS 3 در استودیوی اسلایتلی مد (Slightly Mad) در مصاحبه جدید خود در وبسایت Wccftech توضیحات تکمیلی خود را در خصوص مشخصات و قابلیت‌های این بازی مطرح کردند که دراین‌میان، به عدم پشتیبانی نسخه کامپیوتری بازی از تکنولوژی رهگیری پرتو و همچنین قابلیت کراس-پلی اشاره دارد.

جوزف بارون (Joesph Barron) مدیر بخش بازاریابی و ورزش‌های الکترونیک استودیوی Slightly Mad در اظهارات خود می‌گوید:

«Ray tracing یکی از تکنولوژی‌های جذاب و پرطرفدار نسل جدید بازی‎‌ها است و ما هم این امر کاملاً مطلع هستیم. ارائه‌ی جلوه‌های واقعگرایانه از نحوه نمایش نور و رنگ‌ها در دنیای بازی، قابلیت هیجان انگیزی است که مسلماً به کیفیت نهایی بازی‌ها کمک زیادی می‌کند. اما در خصوص بازی Project CARS 3 باید اعلام کنیم که هدف فعلی ما به نسل کنونی کنسول‌های بازی و پلتفرم پی‌سی متمرکز شده و فناوری رهگیری پرتو در حال حاضر در برنامه‌های ما برای این پروژه قرار ندارد.»

نمایی از مسابقات بازی Project CARS 3

«باتوجه به اینکه نرخ فریم تصاویر نقش مهمی را در بازی‌های سبک ریسینگ ایفا می‌کند، هدف ما در این بازی ارائه‌ی نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی تمامی پلتفرم‌ها و به حداکثر رسانده بهینه‌سازی و عملکرد بی‌نقص بازی است. ضمن اینکه پلی‌استیشن 4 و کنسول‌های فعلی ایکس‌باکس نیز هنوز برای Ray tracing  آمادگی ندارند.»

برای افرادی که با قابلیت Ray tracing یا تکنولوژی رهگیری پرتو آشنایی ندارند باید گفت که این فناوری به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا در محیط بازی‌ها جلوه‌های بسیار واقعگرایانه‌ای از نحوه تابش نور و پردازش رنگ‌ها را به نمایش بگذارند. درواقع این تکنولوژی نحوه برخورد پرتورهای نور با اشیای درون محیط بازی را پردازش کرده و موجب طبیعی جلوه کردن محیط دنیای بازی می‌شود. بازی‌های بزرگی مانند Cyberpunk 2077 و Dying Light 2 از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد.

مرسدس بنز در بازی Project CARS 3

سازندگان بازی Project CARS 3 در پاسخ به سؤالی که قابلیت کراس پلی را در این بازی مورد پرسش قرار می‌دهد، اعلام کردند که علاقه‌مندند تا در بازی‌های آینده خود از این قابلیت استفاده کنند اما Project CARS 3 از آن پشتیبانی نخواهد کرد.

«در حال حاضر همگی برای تجربه جدیدی که در پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس انتظار آن را می‌کشیم، هیجان زده هستیم. ضمن اینکه خود ما هم در حال برنامه‌ریزی برای توسعه بازی‌های جدید خود روی این دو پلتفرم هستیم. توان پردازشی بیشتر، این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا تجربه‌های به مراتب واقعگرایانه‌تری از بازی‌های شبیه‌ساز همچون Project CARS 3 را به مخاطب ارائه کنند. ما هم در ادامه خود را با جدیدترین تکنولوژی صنعت بازی هماهنگ خواهیم کرد.»

Project CARS 3 اولین‌بار در ماه ژوئن معرفی شد. این مجموعه کار خود را در سال ۲۰۱۵ و با بازی Project CARS آغاز کرده و در سال ۲۰۱۷ یک دنباله برای آن منتشر کرد. جدیدترین قسمت این بازی ویژگی‌هایی مانند Career Mode، کسب عامل شهرت و اعتبار برای دستیابی به خودروها جدید و ارائه‌ی یک گیم‌پلی واقعگرایانه را به هواداران وعده داده است.

این بازی در تاریخ ۲۸ اوت (۷ شهریور) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی منتشر خواهد شد. در حال حاضر خبری مبنی بر انتشار بازی برای کنسول‌های نسل بعد منتشر نشده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده