نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

حذف بعضی از شادی‌های پس از گل در FIFA 21 برای بهتر شدن محیط بازی

الکترونیک آرتز در FIFA 21 به‌سراغ اعمال تغییرات مختلفی در شادی‌های پس از گل و زمان‌بندی‌ها و انیمیشن‌های بازی می‌رود تا محیط آن‌را بهتر از قبل کند.

حدود دو ماه تا انتشار بازی فیفا 21 باقی مانده و به‌تازگی الکترونیک آرتز خبر از اعمال تغییراتی در بخش‌های مختلف بازی برای بهبود حال و هوای آن و سالم‌تر کردن محیط این اثر ورزشی محبوب داده است؛ تغییراتی که شامل حذف بعضی از شادی‌های پس از گل هم می‌شود.

شادی‌های پس از گل از سال‌ها قبل وارد مجموعه‌ی فیفا شدند و هرچند جذابیت خاص خود را دارند و تنوع زیادی به آن می‌دهند، ولی از طرف دیگر هم با اعصاب و روان بازیکنی که گل خورده بازی می‌کنند! شادی‌هایی که خیلی از آن‌ها حالت جالب و بامزه‌ای دارند، ولی بعضی موارد هم بیش از حد باعث عصبانیت فرد مقابل می‌شوند و در فیفا 21 حداقل دو مورد از آن‌ها حذف خواهند شد.

اولین مورد به Shush یا همان نوع شادی‌ای برمی‌گردد که در آن بازیکنی که گل زده، با بالا آوردن دست خود حریف را به سکوت دعوت می‌کند؛ شادی‌ای که وقتی با دویدن بازیکن در زمین همراه شود، عصبانیت حریف را به اوج خود می‌رساند و همواره انتقادات زیادی نسبت به آن وجود داشته است. این مدل شادی پس از گل در فیفا 21 حضور نخواهد داشت و حداقل کمی از خشم گیمرهای گل‌خورده کاسته خواهد شد!

از طرف دیگر شادی پس از گل A-OK هم از بازی حذف می‌شود؛ شادی‌ای که به حرکت معروف دله الی مربوط می‌شود. این حرکت بازیکن تیم تاتنهام هاتسپر در سال ۲۰۱۸ معروفیت زیادی پیدا کرده و حتی به چالشی بین مردم تبدیل شده بود و خیلی‌ها به‌دنبال این بودند که حرکتی شبیه آن‌را اجرا کنند. علت حذف شدن این نوع شادی با مدل قبلی متفاوت است و به این قضیه برمی‌گردد که سال گذشته نماد OK از دید گروه‌هایی به‌عنوان یک نماد مرتبط با نفرت محسوب شد و بحث‌های زیادی پیرامون آن شکل گرفت؛ به‌طوری‌که حتی اخیراً چنین نمادی از بازی Call of Duty: Modern Warfare و Warzone نیز حذف شده است.

دله الی و سرخیو آگوئرو در بازی فیفا

البته شادی‌های پس از گل دیگری هم هستند که مخاطب را به‌شدت عصبانی می‌کنند، ولی EA Sports هنوز صحبتی در مورد حذف آن‌ها نکرده است. درعین‌حال این شادی‌ها تنها مواردی نیستند که در فیفا 21 دستخوش تغییر می‌شوند و زمان‌بندی بخش‌های مختلف بازی هم با تغییراتی همراه خواهد بود تا به روان‌تر شدن آن کمک کند.

شروع بازی از این پس باید حداکثر ۱۰ ثانیه طول بکشد، پرتاب اوت ۱۲ ثانیه، کرنر، ضربه دروازه و پنالتی ۱۵ ثانیه و درنهایت ضربه آزاد هم حداکثر ۲۰ ثانیه طول خواهد کشید و کاهش زمان آن‌ها نسبت به قبل باعث می‌شود از اتلاف وقت جلوگیری شده و بازیکنی که گل خورده هم کمتر تحت تأثیر قرار بگیرد.

همچنین بعضی از انیمیشن‌ها نیز در حالت آنلاین تغییراتی خواهند داشت و کوتاه‌تر می‌شوند. برای مثال خارج شدن توپ از زمین و حرکت بازیکن برای پرتاب اوت یا آماده شدن دروازه‌بان برای ضربه زدن به توپ، به‌شکلی طراحی می‌شوند که نیازی به تماشای انیمیشن‌های طولانی‌مدت نباشد و کار هرچه سریع‌تر پیش برود.

سم ریورا، تهیه‌کننده‌ی ارشد بخش گیم‌پلی فیفا در این زمینه می‌گوید: «جامعه‌ی بازیکن‌های فیفا پیش از این ما را در جریان بعضی ویژگی‌ها و رفتارهای آسیب‌زننده‌ی بازی قرار داده بودند و ما هم تصمیم گرفتیم به‌سراغ برطرف کردن و حذف آن‌ها برویم. یکی از این موارد هم بعضی از شادی‌های پس از گل بودند که مردم خیلی از حضور آن‌ها در بازی لذت نمی‌بردند. اکنون جریان بازی سریع‌تر و روان‌تر از قبل هم شده و بازیکن‌ها بیشتر به تجربه‌ی خود فیفا می‌پردازند تا اینکه در بخش‌های مختلف منتظر بمانند. در مجموع قصد تیم سازنده‌ی فیفا ارائه‌ی اثری است که هرچه بیشتر بازیکن‌ها را درگیر اصل بازی کرده و از بخش‌های وقت‌گیر و غیرضروری دور کند.»

بازی FIFA 21 در تاریخ ۹ اکتبر (۱۸ مهر) برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، پی سی و استیدیا منتشر می‌شود و نسخه‌ی نسل بعد آن هم مدتی بعد به‌دست صاحبان پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس می‌رسد.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده