// چهار شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

پایان سکوت کمپانی بلیزارد در مقابل فعالیت Gallywix و فروش طلا در مقابل پول واقعی

اولین عکس‌العمل شرکت بلیزارد در مقابل فروش طلای بازی World of Warcraft توسط کامیونیتی‌ها، گریبانگیر مجموعه Gallywix شد.

با اینکه رفته رفته به پایان اکسپنشن فعلی بازی World of Warcraft نزدیک می‌شویم، ولی هنوز هم نسخه Battle for Azeroth با حضور قابل‌توجه بازیکنان همراه است. قطعا شیوع ویروس کرونا و خانه نشین شدن مردم جهان به‌عنوان علت اصلی این موضوع شناخته می‌شود که همین موضوع بازیکنان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای بازی را درکنار هم قرار داده است.

یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های بازیکنان حرفه‌ای در بازی World of Warcraft کمک کردن به بازیکنان غیرحرفه‌ای و اصطلاحا Boost کردن آن‌ها است که در هر دو بخش PvP و PvE امکان‌پذیر است. در این بین چند سالی است که شاهد به وجود آمدن مجموعه‌های مختلفی هستیم که برای سهولت کار تمامی بازیکنان شکل گرفته است. افراد حرفه‌ای بازی می‌توانند با ورود به این مجموعه‌ها و قرار گرفتن درکنار بازیکنانی با سطح مشابه خود، در قبال دریافت مقدار مشخصی واحد پول داخل بازی، به دیگر بازیکنان کمک کنند تا به هدف مشخصی دست یابند.

Mighty Caravan Brutosaur

بازیکنانی که به واسطه بوست کردن یا فعالیت‌های مختلف درون بازی به طلای زیادی دست یافته‌اند می‌توانند از این مقدار طلا برای خرید وسایل مختلفی مانند Mount و Pet استفاده کنند. ولی باتوجه‌به اینکه در حال حاضر افرادی هم وجود دارند که نمی‌توانند به‌راحتی طلای مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنند، در قبال مقدار طلای مورد نیاز خود حاضر به پرداخت پول واقعی هستند که همین موضوع باعث به وجود آمدن سایت‌های تبادل طلا شده است. اتفاقی که باتوجه‌به ارزش پول کشورهایی مانند کشور ایران، باعث می‌شود برخی افراد به‌جای کار کردن در دنیای واقعی، به فکر جمع کردن طلا در دنیای وارکرفت افتاده و به ازای هر یک میلیون طلا چیزی بیش از ۱.۵ میلیون تومان ارز رایج کشور را دریافت کنند.

توییت اسکرایپ

مجموعه Gallywix، یکی از چند ۱۰ مجموعه فعال در زمینه انجام بوست‌های مختلف بازی World of Warcraft است که شهرت قابل توجهی را در بین بازیکنان به‌دست آورده است و اخیرا نظر بلیزارد را به خود جلب کرده است. اینطور که پیداست این مجموعه بعد از به‌دست آوردن حجم زیادی از طلا، قصد معاوضه آن را با پول واقعی داشته است که در این بین چند Guild شناخته شده بین‌المللی به‌عنوان مشتری مطرح شده‌اند. البته این موضوع خیلی هم دور از ذهن نیست که اینگونه مجموعه‌ها درنهایت به‌دنبال تبدیل طلای خود به پول واقعی باشند، ولی یکی از خط قرمزهای شرکت بلیزارد انجام فعالیت‌های درون بازی در قبال پول واقعی است. به همین دلیل و باتوجه‌به مستنداتی که بلیزارد در اختیار دارد، به‌نظر می‌رسد که افراد درگیر با این موضوع در مناطق آمریکای شمالی و اروپا به‌صورت کامل از بازی بن شده‌اند.


منبع worldofwarcraft
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده