نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰

بازی Sea of Thieves با رسیدن به مرز ۱۵ میلیون کاربر بهترین ماه خود را جشن گرفت

Sea of Thieves از ابتدای سال ۲۰۲۰ بیش از پنج میلیون مخاطب جدید به‌دست آورده است.

بازی Sea of Thieves، آخرین محصول عرضه‌شده از استودیو ریر (Rare) هرچند در ابتدای کار با استقبال بالایی از طرف منتقدان رو‌به‌رو نشد، ولی به‌تدریج با افزایش محتوا و بهینه‌سازی‌هایی داشت که توانست به جایگاه مناسبی دست پیدا کند و روزبه‌روز هم طرفداران آن بیشتر شدند. اکنون طبق جدیدترین آمار ارائه‌شده توسط مایکروسافت، میزان مخاطبان این بازی به بیش از ۱۵ میلیون نفر رسیده است.

Sea of Thieves در ماه مارس ۲۰۱۸ منتشر شد و هرچند نسخه‌ی پی سی آن از همان روز اول درکنار نسخه‌ی ایکس باکس وان در دسترس بود، ولی این نسخه در انحصار فروشگاه مایکروسافت قرار داشت و مدت‌ها طول کشید تا بازی برای کاربران استیم هم منتشر شود. سرانجام این اتفاق یک ماه و نیم قبل رخ داد و در همین مدت زمان کوتاه، بیش از یک میلیون نفر در استیم به استقبال بازی رفته‌اند و از طرف دیگر هم تعداد مخاطبان بازی در مجموع از رقم ۱۵ میلیون نفر فراتر رفته و همچنان در حال افزایش است.

درعین‌حال ماه ژوئن ۲۰۲۰ به بهترین ماه Sea of Thieves از زمان عرضه تاکنون تبدیل شده و ۳.۳ میلیون کاربر فعال بازی در این ماه باعث شده‌اند ریر و مایکروسافت روزهای خوبی را با این اثر اکشن ماجرایی با تم دزدان دریایی پشت‌سر بگذارند. بعضی کارشناسان حال و هوای خاص بازی و جذابیت ماجراجویی همراه دوستان را یکی از عواملی می‌دانند که باعث شده Sea of Thieves از ابتدای ژانویه امسال پنج میلیون مخاطب جدید جذب کند، یعنی در دورانی که ویروس کرونا باعث ایجاد تغییرات عظیمی در دنیا شده و خیلی از بازیکن‌ها هم در روزهای قرنطینه به‌سراغ تجربه‌ی بازی‌هایی می‌روند که حس و حال بهتری را درکنار دوستان به آن‌ها منتقل کنند.

موفقیت‌های چشمگیر Sea of Thieves درحالی ادامه دارد که استودیو ریر این روزها سرگرم کار روی جدیدترین پروژه‌ی خود به‌نام Everwild است و از طرف دیگر در تولید نسخه‌ی جدید Battletoads هم نقش دارد.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده