نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

طرح طرفداری God of War به سبک انیمه‌های استودیوی Ghibli

یک هنرمند فنلاندی به نام Lap Pun Cheung طرح هنری زیبایی از شخصیت‌های بازی God of War را با استایل انیمیشن‌های استودیوی جیبلی طراحی کرده است.

God of War 2018 یکی از ارزشمندترین بازی‌های پلتفرم پلی ‌استیشن 4 است که دستاوردهای چشم‌گیر آن، باتوجه به سابقه‌ی بسیار موفق این مجموعه چندان هم جای تعجب نداشت. البته پیش‌بینی می‌شد که آمار پیش سفارش بازی پرطرفدار The Last of Us Part 2 از استودیوی ناتی داگ با عبور از رکورد God of War در منطقه برزیل، به پرفروش‌ترین بازی انحصاری پلی‌استیشن قبل از زمان عرضه تبدیل شود. بااین‌حال God of War همچنان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های گیمرها در سراسر جهان شناخته شده و این موضوع در خصوص هنرمندانی مانند Lap Pun Cheung بیش از سایرین صدق می‌دهد. Cheung با استعداد و علاقه‌ی بالای خود نسبت به این بازی، یک طرح هنری زیبا از شخصیت‌های کریتوس و آتریوس را به سبک انیمه‌های استودیوی Ghibli طراحی کرده است.

Lap Pun Cheung یک داستان‌نویس و طراح کانسپت‌های هنری از شهر هلسینکی فنلاند است که به طراحی کانسپت‌های مختلف در زمینه‌ی فیلم، انیمیشن و بازی‌های ویدیویی می‌پردازد. وی بعضاً به طراحی یک سری پروژه‌های شخصی پرداخته و در خصوص موضوعاتی که نظر او را جلب می‌کنند، به درخواست هواداران پاسخ می‌دهد.

همان‌طور احتمالاً با Studio Ghibli آشنایی دارید، این استودیو تاحد زیادی با فیلم‌های انیمیشنی مشهور خود در سال‌های ۱۹۸۵ به کارگردانی هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki) و ایسائو تاکاهارا (Isao Takahata) شناخته می‌شود. از جمله انیمه‌های ماندگار این استودیو، می‌توان به Castle in the Sky، Howl’s Moving Castle، My Neighbor Totoro و شهر اشباح (Spirited Away) در سال ۲۰۰۱ اشاره کرد. استودیوی جیبلی با سبک هنری منحصر‌به‌فرد خود، منبع الهام بسیاری از شرکت‌های بزرگ حاضر در صنعت انیمیشن سازی بوده است.

کانسپت هنری بازی God of War به سبک انیمیشن های استودیوی جیبلی

نسخه اولیه طرح هنری بازی God of War با الهام از انیمه های جیبلی

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، Cheung با استفاده از استایل هنری انیمیشن‌های استودیوی جیبلی به طراحی نمایی از شخصیت‌های بازی God of War پرداخته است. ما در این تصویر، کریتوس و آتریوس در یک قالب هنری زیبا و درحالی‌که در جنگل قدم می‌زنند مشاهده می‌کنیم. مطابق معمول آتریوس کمی بیش از حد خوش‌گذاری می‌کند و کریتوس را به گفتن دیالوگ مشهور «Boy! Stop having fun» واداشته است! باتوجه به میزان محبوبیت شخصیت‌های این بازی و همچنین انیمیشن‌های جذاب جیبلی، مطمئناً اگر این سبک از طراحی هنری به نحوی راه خود را به انیمیشن نیز باز کند، با محتوای جالب توجهی مواجه خواهیم شد.

در تصویر دیگری که اخیراً در ارتباط با این موضوع منتشر شده بود، طرح هنری زیبای سم یانگ (Sam Yang) از سنین بزرگسالی شخصیت آتریوس را داشتیم که درکنار پدر حس و حال حماسی و زیبایی را به تصویر می‌کشید. یانگ تصویر زیر را با استفاده از نرم‌افزار فوتوشاپ و به‌صورت نقاشی دیجیتال خلق کرده است.

طراحی سنین جوانی شخصیت آتریوس در بازی God of War

کسانی که خواستار تجربه بازی God of War در پلتفرم پی‌سی هستند، می‌توانند در مطلبی که چندماه پیش در این خصوص خبرساز شده بود، در مورد آن بیشتر بخوانند. اوایل فروردین ماه بود که خبر حذف عبارت «Only On Playstation» از وبسایت رسمی پلی‌استیشن در رسانه‌ها مطرح شد. البته این قضیه تنها در حد یک گمانه زنی بوده و ممکن است اصلاً مفهوم دیگری داشته باشد. البته سونی قبلاً در خصوص تصمیم برای ارائه‌ی شماری از بازی‌های فرست پارتی خود برای پلتفرم پی‌سی صحبت‌هایی را مطرح کرده بود هرچند این موارد ممکن است شامل God of War نباشد.

God of War درحال حاضر به‌صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 قابل دریافت است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده