نویسنده: رضا اسکندری
// جمعه, ۱۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۱

مسابقات EVO Online به‌طور رسمی لغو شد؛ اخراج مدیرعامل شرکت EVO

پس از تایید اتهامات مدیرعامل EVO درباره‌ی رفتار ناشایست و سواستفاده‌ی او از سایر افراد، بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی عدم حضور خود در این مسابقات را اعلام کردند و در نتیجه، مسابقات EVO Online به‌طور رسمی لغو شد.

در جدیدترین اخبار بازی و در پی تایید اتهامات شدید علیه مدیرعامل شرکت EVO، جویی کوئلار، به‌دلیل رفتار‌ زننده و منزجرکننده‌ی او شرکت EVO تصمیم به اخراج او از سمت مدیرعاملی این شرکت شد. درنتیجه‌ی این عمل، شرکت‌های بازی‌سازی مانند شرکت کپکام و شرکت باندای نامکو قطع همکاری خود با این شرکت و عدم حضور بازی‌های خود در این مسابقات را اعلام کردند. شرکت EVO پس از اخراج مدیرعامل خود به‌صورت رسمی اعلام کرد که مسابقات EVO Online لغو شده است. روز‌های گذشته در فضای مجازی و در میان افراد جامعه‌ی بازی‌های مبارزه‌ای، اتهامات بسیار زیادی از قبیل افشای مشکلات اخلاقی، رفتار پرخاشگرانه و انواع رفتار زننده‌ی دیگر از سوی اعضای FGC درحال انتشار است. این اتهامات در شکل‌های گوناگون و با تمام جزییات آن‌ها به‌خصوص درباره‌ی اعضای بازی Super Smash Bros در حال دست‌به‌دست شدن بودند که درنهایت به ورود مقامات قانونی منجر شد.

روز‌های گذشته در صنعت گیم روز‌های بسیار شلوغ و ناراحت‌کننده‌ای بودند. این موضوع باعث شد تا بسیاری از کسانی که در این روز‌ها یا در گذشته قربانی این آزار و اذیت‌ها شده بودند، به‌بیان این موضوع پرداخته و شرکت‌های مختلف برای رسیدگی به این موضوع بسیار مهم دست به‌کار شوند. روز چهارشنبه یکی از کاربران توییتر به‌نام مایکی، جویی کوئلار را به آزار و اذیت دیگران متهم کرد و با انتشار جزییاتی این موضوع را تایید کرد.

پس از تایید این اتهامات، شرکت EVO در حساب رسمی توییتر خود بیانه‌ای منتشر کرد که در متن آن آمده است: «ما از اتهامات بسیار ناراحت‌کننده‌ای که علیه جویی کوئلار منتشر شده‌اند آگاه هستیم. وجود این‌گونه موضوعات ناراحت‌کننده به‌طور کامل با هدف شرکت ما که ساخت یه محیط امن و خوش‌آیند برای بازیکنان و افراد حاضر در آن رویداد است، تناقض دارد و ما تمام مسئولیت این اتهامات را برعهده می‌گیریم. درحال‌حاضر جویی در مرخصی به‌سر می‌برد و ما در انتظار نتایج تحقیقات قانونی هستیم».

مسابقات evo

روز گذشته شرکت‌ کپکام، شرکت NetherRealm Studio و باندای نامکو در حساب‌های رسمی توییتر خودشان در بیانیه‌هایی که حدودا هم‌زمان منتشر شدند، پایان هم‌کاری با شرکت EVO و عدم حضور خود در EVO Online را اعلام کردند. آن‌ها دلیل عدم حضور خود در بزرگ‌ترین مسابقات مبارزه‌ای در جهان را رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بیان کردند. بیانیه‌های این شرکت‌های بازی‌سازی که در فاصله‌ی یک دقیقه از یکدیگر منتشر شدند، به‌گونه‌ای است که تنها در ظاهر قصد دارند به دستور‌العمل‌های دولت برای فاصله‌گذاری اجتماعی عمل کنند ولی کاملا مشخص است که دلیل انصراف هم‌زمان آن‌ها از این مسابقات به‌دلیل اتهامات جویی کوئلار است.

تنها بازی شرکت کپکام که قرار بود در این مسابقات حضور داشته باشد بازی Street Fighter V بود و به‌همین دلیل این شرکت بیانه‌ی خود را از صفحه‌ی رسمی این بازی منتشر کرد. شرکت NetherRealm در بیانه‌ی خود نه‌تنها از عدم حضور خود در این مسابقات خبر داد بلکه در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود اعلام کرد که بازی‌های خود را به‌طور کامل از این مسابقات خارج خواهد کرد تا هیچ‌گونه اثری از آن‌ها در این مسابقات نباشد. پس از این بیانیه یکی از توسعه‌دهندگان شرکت Them’s Fightin’ Herds به‌نام Mane 6 اعلام کرد که آن‌ها نیز به حضور خود در این مسابقات پایان می‌دهند و بازی‌های خود را از فهرست بازی‌های این رویداد خارج خواهند کرد.

بلافاصله پس از انتشار بیانه‌ی Mane 6 و انصراف آن‌ها از رویداد EVO Online، حساب رسمی EVO در توییتر در بیانه‌هایی درباره‌ی آینده‌ی EVO رویداد‌های آنلاین آن توضیح داد. این شرکت تمام مبالغی که شرکت‌های مختلف برای حضور در این رویداد خرج کرده بودند و تمام پول‌هایی که افراد مختلف در پروژه‌ی امید به این شرکت کمک کرده بودند را به آن‌ها باز می‌گرداند. جویی کئولار نیز در بیانیه‌ایی با ابراز پشیمانی و عذرخواهی گفت: «من هرگز قصد آسیب‌ رساندن به‌کسی را نداشتم و از همه‌ی کسانی که آن‌ها را ناراحت کرده‌ام، عذرخواهی می‌کنم».


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده