// پنجشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

بررسی بازی Valorant از دید سایت‌های معتبر دنیا

به‌تازگی بازی آنلاین تیراندازی و اول شخص Valorant عرضه شده توانسته است نمرات قابل قبولی را از سوی منتقدان کسب کند.

در جریان رویداد ۱۰ سالگی بازی League of Legends بود که رایت گیمز (Riot Games) که در این ۱۰ سال اخیر تنها به ساخت بازی League of Legends معروف است، پروژه‌های جدیدی را رونمایی کرد. با اینکه اکثر بازی‌های معرفی شده در جهان League of Legends روایت می‌شدند، اما بازی Valorant متفاوت بود. Valorant یک بازی تیراندازی اول شخص از سوی رایت گیمز است که کاراکتر و جهان مخصوص‌به خود را دارد. 

رایت گیمز برای خلق ولورنت از دو بازی Overwatch و Counter-Strike الهام گرفته است. بازی دارای ۱۱ شخصیت مختلف است که هرکدام از آن‌ها مهارت‌های خاص خود را دارند و در طول بازی می‌توانید از آن‌ها برای غافل‌گیری حریف یا کمک به اعضای تیم خود استفاده کنید. این در حالی است که ساختار بازی و نحوه پیشرفت در مسابقات، همانند کانتر استرایک است. بازیکنان با کشتن سایر دشمنان در هر راند و کسب پول، می‌توانند سلاح‌های جدیدتری را خریداری کنند.

مدتی است که بازی پنج به پنج و رقابتی Valorant روی پی سی عرضه شده است و توانسته نمرات قابل قبولی را از سوی منتقدان جهان دریافت کند. در ادامه نگاهی به نظرات بعضی از منتقدهای بازی‌های ویدیویی در ارتباط با Valorant خواهیم داشت.

Valorant

  • سازنده: رایت گیمز
  • ناشر: رایت گیمز
  • سبک: اکشن تیراندازی اول شخص 
  • پلتفرم: کامپیوتر

Valorant

آی‌جی‌ان: ۹۰ از ۱۰۰

Valorant جذاب‌ترین بازی آنلاین تیراندازی است که از زمان Team Fortress 2 تابه‌امروز تجربه کرده‌ام. وجود کاراکترهای مختلف درکنار سلاح‌های متنوع سبب شده تا ولورنت بتواند مخاطب خود را به‌خوبی جذب کند. در حال حاضر من در حال تفکر روی استراتژی‌های جدیدی هستم که با دوستان خود آن‌ها را در ولورنت اجرا کنیم. شاید از نظر بصری، زیبا‌ترین بازی تیراندازی اول شخص مدرن نباشد، اما در نبردها زیبایی خود را نشان می‌دهد. بااین‌تفاسیر بازی Valorant من را تا زمانی‌که دیگر موردی برای استاد شدن در آن وجود نداشته باشد، من را سرگرم خواهد کرد.

پی سی گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

Valorant به‌خوبی توانسته است نقاط قوت Counter-Striker: Global Offensive را در دل کاراکترهایی با مهارت‌های مختلف قرار دهد. نتیجه کار محصولی استثنایی در سبک اول شخص شوتر است که تمامی کاربران باید آن را تجربه کنند. 

گیم اینفورمر: ۸۵ از ۱۰۰

بااینکه بازی Valorant موارد جدیدی را به جنبه‌های هسته سبک تیراندازی اضافه نکرده است، اما اعمال تغییرات در آن‌ها سبب شده تا بازیکنان به‌روش‌های جدیدی بتوانند به هم تیمی‌های خود کمک و از محیط محافظ کنند و به شناخت از حرکات احتمالی دشمن دست پیدا کنند. شاید کاراکترهای ولورنت آنطور که باید و شاید جذاب نباشند و حالت‌های بازی هم بسیار محدود باشد، اما من ساعت‌ها توانسته‌ام با این بازی سرگرم شوم. 

توئین فینیت: ۸۰ از ۱۰۰

بازی Valorant با کمبود محتویات خود در زمان فعلی، می‌تواند نظر افرادی را که علاقه‌مند به تجربه بازی‌های چندنفره آنلاین هستند، به‌خود جذب کند. کاربران تازه وارد، باید کمی صبور باشند تا بتوانند خود را به ساختار گیم‌پلی بازی نظیر استفاده از مهارت‌های کاراکترها و تیراندازی ازطریق آن‌ها وفق دهند. بااین‌حال این کار زمان زیادی طول نمی‌کشد و دسترسی ساده به این موارد سبب شده تا در کمترین زمان ممکن به ساختار بازی آشنایی پیدا کنید.

دیستراکتوید: ۷۰ از ۱۰۰

به‌عنوان یک هوادار بازی‌های آنلاین رقابت از دهه ۹۰ میلادی تابه‌امروز، طراحی Valorant به‌خوبی من را به‌خود جذب کرده است و نسبت‌به بازی‌های آنلاینی که در پنج سال گذشته عرضه شده‌اند، به‌سرعت به سمت آن رفتم. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد Valorant در آزمایشگاهی ساخته شده تا اشتباهات مختلفی را مرتکب شود. رایت گیمز بیش از یک دهه تجربه در جمع‌آوری دیتا و مسابقات eSports دارد، اما نبود احساس متداوم برای تجربه بازی، سبب شده تا آن را به‌صورت منظم تجربه نکنم. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده