// سه شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱

پلاتینیوم گیمز: ویژگی غافل‌گیر کننده‌ای در مورد پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس وجود ندارد

آتسوشی اینابا، رئیس پلاتینیوم گیمز، در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده که مورد غافل‌گیر کننده‌ای در مورد کنسول‌های نسل نهم وجود ندارد.

تابه‌امروز توسعه‌دهنده‌های مختلفی از قدرت پلی ‌استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری ایکس صحبت کرده‌اند. اینکه به‌واسطه‌ی ویژگی‌های آن‌ها می‌توان بازی‌های با کیفیت‌تر و هیجان‌انگیزتری خلق کرد. ازطرفی آتسوشی اینابا، رئیس پلاتینیوم گیمز، در گذشته اعلام کرده بود که کنسول‌های نسل نهم همانند سایر کنسول‌ها هستند.

به‌تازگی او توضیحات دیگری را هم حول نسل نهم کنسول‌های بازی ارائه کرده است. او از دید یک توسعه‌دهنده برای کار کردن روی یک تکنولوژی جدید هیجان‌زده است، اما معتقد است که پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس مورد غافل‌گیر کننده‌ای ندارند و همانند نسل‌های گذشته، تغییرات بزرگ و مهمی را در این صنعت اعمال نخواهند کرد.

باتوجه‌به جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، آتسوشی اینابا در جریان مصاحبه خود با سایت VGC، در مورد پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس صحبت کرده است. او دراین‌باره می‌گوید:

اگر به نسل‌ بین سوپر نینتندو و پلی‌استیشن نگاه کنید، در آن زمان از طراحی و گرافیک‌های پیکسلی به سراغ طراحی‌های سه‌بعدی رفتیم. در آن زمان هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که این اتفاق رخ دهد. زمانی‌که شاهد عرضه بازی‌های سه‌بعدی بودیم، همه شگفت‌زده شدند و هیچکس این مورد را پیش‌بینی نمی‌کرد، زیرا برای آن آماده نبودند. در کل با یک مورد بسیار جدید طرف بودیم.

درحالی‌که به‌عنوان یک توسعه‌دهنده برای خودمان و کار کردن روی تکنولوژی‌های جدید‌تر هیجان‌زده هستم، احساس می‌کنم که کنسول‌های تازه معرفی شده آینده‌ی قابل پیش‌بینی را در اختیارمان قرار می‌دهند. موارد شگفت‌زده و غافل‌گیر کننده به‌همراه کیفیت اجرایی غیرمنتظره خاصی وجود ندارد که احساس تغییرات بزرگ نسل‌های گذشته را داشته باشم. 

در حال حاضر معرفی‌هایی را می‌بینم که با خودم می‌گویم، اوه خوب است و یک دقیقه بعد، فکر می‌کنم که امشب چه فیلمی را باید از نتفلیکس تماشا کنم؟

در ادامه اینابا اعلام کرد که این موارد تنها نظرات شخصی او هستند و سپس، وارد جزئیات بیشتری در مورد نوآوری‌های احتمالی برای پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس وان شد؛ مواردی که نینتندو به‌واسطه‌ی کنسول‌هایی مثل نینتندو DS، گیم‌بوی و نینتندو سوییچ آن‌ها را اعمال کرد. آتسوشی اینابا دراین‌باره افزود:

این صحبت‌ها فقط نظر شخصی من هستند. در قالب صنعت، تمامی این موارد امیدوار کننده هستند و نمی‌خواهم خیلی منفی به این قضیه نگاه کنم. بااین‌حال اگر بخواهم نظرم را بهتر برسانم، می‌توانم به نینتندو سوییچ اشاره کنم که به چه شکل عالی یک کنسول خانگی را در قالب یک کنسول پرتابل هم در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. این چیزی است که کمتر شخصی درگذشته به‌سراغ آن رفته بود. آن‌ها به‌سراغ دیواری رفتند که خیلی‌ها از حضور آن بی‌ اطلاع بودند و با شکستن دیوار، ویژگی جدیدی را ارائه کردند.

ما همه ویژگی‌های کنسول‌های نسل بعد را ندیده‌ایم، اما احتمال مشاهده موردی که تغییر دهنده شرایط باشد، بسیار کم است؛ موردی که باعث شود سبک بازی کردن گیمرها تغییر پیدا کند. اگر این مورد را در دستور کار قرار داده باشند، احتمال شگفت‌زده شدن من وجود دارد. ازاین‌رو نمی‌خواهم پیش داوری کنم و بگویم که همه چیز را می‌دانم و کنسول شما ها خسته کننده است، اما باتوجه‌به اطلاعاتی که منتشر شده، مورد شگفت‌انگیز بزرگی را ارائه نمی‌دهند.

وجود مواردی مثل تغییرات اعمال شده روی هارد دیسک کنسول‌های نسل بعد و استفاده از SSDهای شخصی‌سازی شده و پردازنده‌های بهبود یافته، سبب می‌شود تا توسعه‌دهندگان بتوانند طراحی‌های متفاوتی برای بازی‌های خود باشند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که نسل آینده چه ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده