نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۹

تلاش عده‌ای برای دسترسی به اکانت کاربران نینتندو سوییچ

کاربران نینتندو بهتر است هرچه زودتر قابلیت تأیید هویت دو مرحله‌ای اکانت خود را فعال کنند.

به‌نظر می‌رسد در روزهای اخیر شاهد حملات زیادی به اکانت کاربران نینتندو سوییچ هستیم و افراد مختلفی در اینترنت به بحث پیرامون این قضیه پرداخته‌اند.

به‌تازگی رئیس سایت LootPots (از سایت‌های طرفدار نینتندو) با نام کاربری Pixelpar در صفحه‌ی توییتر خود به این قضیه اشاره کرده و از تلاش عده‌ای برای دسترسی به اکانت خود گفته است. درعین‌حال افراد زیادی هم در توییتر، ردیت و انجمن‌های گفتگو چنین موضوعی را تأیید کرده‌اند و یکی از اعضای سایت یوروگیمر هم تجربه‌ی مشابهی داشته است.

البته این اتفاق تنها مربوطه به یکی دو روز اخیر نمی‌شود و طبق بعضی شواهد از هفته‌ها قبل افرادی از کشورهایی مثل آمریکا، روسیه و شیلی در حال تلاش برای ورود به اکانت کاربران نینتندو هستند. بعضی از کاربران که نکات ایمنی را رعایت می‌کنند به مشکلی برخورد نخواهند کرد ولی عده‌ای هم با مشکلات بزرگی مواجه شده‌اند، از جمله دسترسی مهاجمان اینترنتی به اکانت نینتندوی آن‌ها و وارد شدن به حساب مالی پی‌پل این افراد و برداشت پول برای انجام کارهایی مثل خرید V-Buck یا همان واحد پولی بازی فورتنایت (Fortnite).

نینتندو هنوز واکنش رسمی‌ای در این زمینه نشان نداده، ولی چند روز قبل بود که اکانت نینتندوی آمریکا از کاربران خواست به‌سراغ قابلیت تأیید هویت دو مرحله‌ای اکانت‌های خود بروند؛ ویژگی‌ای که راه‌اندازی آن در عرض چند دقیقه صورت می‌گیرد و می‌توان با برنامه‌ی Google Authenticator روی اندروید و iOS از آن بهره برد و با خیال راحت به تجربه‌ی بازی با نینتندو سوییچ پرداخت.

افرادی هم که تمایل دارند سابقه‌ی ورود به اکانت نینتندوی خود را بررسی کنند و ببینند از چه مناطقی برای ورود به اکانت آن‌ها تلاش شده است، می‌توانند با مراجعه به سایت مربوط به اکانت‌های نینتندو در قسمت Sign-in and Security Settings به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کنند.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده