نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰

آپدیت جدید نینتندو سوییچ امکان شخصی‌ سازی کلیدهای کنترلر را فراهم می‌کند

نینتندو آپدیت Ver. 10.0.0 کنسول‌های سوییچ را بدون اطلاع قبلی منتشر کرده که ویژگی‌های جدیدی از قبیل امکان علامت‌دار کردن اخبار و انتقال اطلاعات بین سیستم و کارت SD و... را با خود به همراه آورده است.

 به‌روزرسانی نسخه Ver. 10.0.0 سیستم عامل کنسول نینتندو سوییچ بدون اطلاع قبلی توسط نینتندو منتشر شده و ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه کرده است. با نصب جدیدترین نسخه سیستم عامل کنسول‌های Nintendo Switch، امکان انتقال اطلاعات بین حافظه سیستم و کارت حافظه جانبی، آیکون‌های پروفایل جدید از بازی Animal Crossing: New Horizons و قابلیت بوکمارک کردن اخبار به رابط کاربری این کنسول اضافه خواهد شد. اما مهم‌تر از این موارد، امکان برنامه ریزی مجدد کلیدهای کنترلر این کنسول است که مدت‌هاست توسط کاربران تقاضا می‌شود.

با نصب این آپدیت، بازیکنان می‌توانند دستورات اجرایی کلیدهای کنترلر خود را براساس سلیقه‌ی شخصی خود ویرایش کنند. کانفیگ‌های جدید در حافظه نینتندو سوییچ ذخیره شده و به کنترلرهای Joy-Con یا Nintendo Switch Pro Controller محدود می‌شود. کاربران کنسول Switch Lite نیز می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. هر کنترلر می‌تواند تا حداکثر پنج حالت مختلف را برای کلیدهای خود در کنسول ذخیره کند که این تعداد برای کنسول Switch Lite نیز به همین میزان خواهد بود. شما می‌توانید متن کامل محتوای این آپدیت را در ادامه مشاهده کنید:

نسخه Ver. 10.0.0 | تاریخ انتشار: ۱۳ آپریل ۲۰۲۰

امکان علامت‌دار کردن اخبار

  • شما می‌توانید با این قابلیت، آیتم‌های مورد علاقه خود در اخبار را بوک‌مارک کنید.
  • حداکثر ۳۰۰ آیتم از اخبار مختلف را می‌توان با این قابلیت ذخیره کرد. برای مشاهده آیتم‌های ذخیره شده، به اتصال اینترنت نیاز خواهید داشت.
  • آیتم‌های اخباری که از دسترس خارج می‌شوند، دیگر قابل مشاهده نخواهند بود؛ حتی اگر بوکمارک شده باشند.

قابلیت انتقال داده‌های نرم افزاری بین حافظه سیستم و کارت حافظه جانبی

  • کاربران می‌توانند نرم افزارهای قابل دانلود سیستم، داده‌های به‌روزرسانی و DLC را از حافظه سیستم به کارت SD یا موارد مشابه منتقل کنند.
  • توجه داشته باشید که فایل‌های ذخیره شده روند پیشرفت بازی و برخی از آپدیت‌های سیستمی قابل انتقال نخواهند بود.

امکان شخصی سازی کلیدهای کنترلر

  • استیک‌های آنالوگ و دستورات اجرایی کلیدهای مختلف کنترلر می‌توانند در هردو جفت کنترلرها شخصی سازی شوند.
  • کانفیگ‌های شخصی‌سازی شده می‌توانند در بخش مورد علاقه‌ها واقع در مسیر: System Settings > Controllers و Sensors ذخیره شوند.
  • کانفیگ‌های شخصی سازی شده، در حافظه سیستم کنسول ذخیره می‌شوند.
  • قابلیت شخصی‌سازی کلیدهای کنترلر به موارد روبه‌‍رو محدود می‌شود: Joy-Con (چپ)، Joy-Con (راست)، کنترلر Nintendo Switch Pro و سیستم کنسول‌های Nintendo Switch Lite
  • این ویژگی برای سایر کنترلرهای متفرقه فراهم نشده است.
  • در هر سیستم، می‌توان تا حداکثر پنج کانفیگ مختلف را برای Joy-Con (چپ) و چند مورد دیگر را برای Joy-Con (راست) ذخیره کرد. این تعداد برای کنترلر Nintendo Switch Pro و سیستم  Switch Lite نیز همین مقدار خواهد بود.

Nintendo Switch

بخش جدید Play Activity Settings در تنظیمات کاربری

  • گزینه‌های Display و Delete Play Activity از بخش Friends Settings به قسمت جدید Play Activity Settings منتقل شده است.

گزینه‌های جدید در فهرست آیکون‌های پروفایل کاربر

  • شما می‌توانید از میان شش آیکون جدیدی که از بازی Animal Crossing: New Horizons برداشت شده است، برای انتخاب به عنوان آیکون پروفایل شخصی خود استفاده کنید.

بهبود پایداری کلی سیستم به منظور ارتقاء کیفیت تجربه کاربری

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت Nintendo، به توضیحات تکمیلی ارائه شده در خصوص محتوای این آپدیت نیز نگاهی داشته باشید.


منبع destructoid
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده