// شنبه, ۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱

دیسک های Rainbow Six Siege روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس اجرا می‌شود

دارندگان نسخه فیزیکی Rainbow Six Siege روی کنسول‌ها می‌توانند از دیسک‌های خود برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس استفاده کنند.

وقتی صحبت از نسل بعد می‌شود، سوال‌های زیادی در نحوه‌ی اجرای بازی‌ها در ذهن مخاطبان به‌وجود می‌آید؛ مخصوصا برای بازی‌های آنلاین که قرار است در نسل آینده هم از آن‌ها پشتیبانی صورت بگیرد. پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس هر دو دارای ویژگی Backward Compatibility هستند و می‌توانند بازی‌های نسل فعلی را اجرا کنند. البته کنسول مایکروسافت محدوده وسیع‌تری از کنسول‌های خود را برای ویژگی ذکر شده پشتیبانی می‌کند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، در جریان یک سوال و جواب در وبسایت یوبیسافت (Ubisoft)، سازنده و ناشر Rainbow Six Siege، لیروی آتاناسوف، کارگردان خلاق یوبیسافت اعلام کرده است که نسخه فعلی Rainbow Six روی کنسول‌های نسل آینده هم کار می‌کند. این در حالی است که در گذشته اعلام شده بود که بازی برای نسل بعد عرضه می‌شود. با در نظر گرفتن وسعت ویژگی Backward Compatibility برای ایکس‌باکس سری ایکس، اجرای Rainbow Six Siege از طریق دیسک و همچنین نسخه دیجیتالی آن‌چنان مورد دور از ذهنی نیست، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که فهرست بازی‌های پلی‌استیشن 5 که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، شامل چه بازی‌هایی است.

لیروی آتاناسوف در ادامه جواب‌های خود به این مورد اشاره کرد که Rainbow Six Siege از ویژگی Cross-Gen Matchmaking هم استفاده می‌کند. وی دراین‌باره افزود:

تنها چیزی که درحال حاضر در مورد آن گفت‌وگو کرده‌ایم، این است که بازی از ویژگی Cross-Gen Matchmaking پشتیبانی می‌کند. برای مثال، کاربرانپلی استیشن 4 با کاربران PS5 و کاربران ایکس باکس وان هم با کاربران Xbox Series X می‌توانند بازی کنند. همچنین پشتیبانی از ویژگی Backward Compatibility بازی هم بدین معنا است که می‌توانید دیسک نسخه PS4 را روی پلی‌استیشن 5 و دیسک نسخه Xbox One را هم روی ایکس‌باکس سری ایکس بگذارید و بازی را تجربه کنید.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع Gamiingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده