نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

بخش آزمایشی Dreams امکان خروج محتوای تولیدی برای مصارف دیگر را فراهم می‌کند

استودیوی Media Molecule، توسعه دهنده بازی Dreams از راه‌اندازی فاز بتای یک «سیستم ارزیابی کوچک» به منظور فراهم شدن امکان استفاده‌ی بازیکنان از ساخته‌های خود در خارج از  این بازی خبر می‌دهد.

Dreams به عنوان بازی مورد انتظار استودیوی مدیا مولکول بعد از انتشار در ماه گذشته‌ی میلادی، درهای خلاقیت و نوآوری را به سوی جامعه‌ی بزرگی از بازیکنان باز کرده تا از این طریق خیال‌پردازی‌های خود را به واقعیت تبدیل کنند. Dreams در مدت زمان کوتاهی که از زمان عرضه پشت سر می‌گذارد، از بازسازی نسخه‌ی بازی‌های کلاسیک یا در آستانه انتشار گرفته تا استفاده از ابزار متنوع این بازی برای خلق آثار منحصر به فرد، امکاناتی را در اختیار بازیکنان قرار داده تاکنون در هیچ بازی دیگری دیده نشده است. حالا توسعه‌دهندگان استودیوی مدیا مولکول قصد دارند تا قدم را فراتر این گذاشته و امکان خروج ساخته‌های بازیکنان از محیط بازی را فراهم کند.

استودیوی مدیا مولکول در بیان جزئیات این اقدام خود اعلام کرده که به زودی یک «سیستم ارزیابی کوچک» در اختیار بازیکنان Dreams قرار خواهد گرفت تا امکان خارج کردن ساخته‌های کاربران به منظور مصارف تجاری و اقتصادی خارج از Dreams مورد آزمایش قرار گیرد.

درحالی که فعلاً از ارائه‌ی توضیحات بیشتر در این خصوص خودداری به عمل آمده، به نظر می‌رسد که مدیا مولکول پروژه‌هایی شبیه به کانسپت‌های هنری، موزیک ویدیوها، آلبوم‌ها یا فیلم‌های کوتاه را در ذهن دارد تا از Dreams در پروژه‌های خلاقانه‌ی خارج از بازی استفاده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه راه‌اندازی این سیستم می‌توانید به وبسایت رسمی مدیا مولکول مراجعه کنید.

توسعه دهندگان این استودیو، به طور ویژه به این نکته اشاره داشتند که کاربران این بازی سؤالات زیادی را در خصوص امکان پذیری یا قانونی بودن خروج ساخته‌های خود از این بازی به منظور استفاده در مصارف تبلیغاتی مطرح کرده‌اند. مدیا مولکول نیز در پاسخ به این سؤالات اعلام کرده  در شرایطی که این شرکت «از این اقدام استقبال کرده و بازیکنان را در این مسیر تشویق می‌کند»، این مسائل «یک حوزه کاری جدید» برای آن‌ها محسوب شده و باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.

Dreams

حالا این شرکت در پاسخ به این درخواست‌ها قصد دارد تا نسخه‌ی بتای یک سیستم ارزیابی آزمایشی را راه‌اندازی کرده و از این طریق درخواست استفاده از پروژه‌های ساخته شده در بازی Dreams را از سوی کاربران دریافت کرده و از برنامه‌های آن‌ها برای نحوه‌ی استفاده از این محتوا مطلع شود. درحال حاضر فاز بتای این برنامه برای گروه محدودی از کاربران فعال شده تا این شرکت مفهوم واضح‌تری از مقاصد بازیکنان جهت استفاده از محتوای تولیدی در این بازی و همچنین نقش این استودیو در حمایت از آن‌ها را دریافت کند.

باتوجه به این که بازی Dreams قابلیت‌های ابزار توانمند خود را برای پیاده سازی خلاقیت و نوآوری بازیکنان ثابت کرده است، باید دید آیا مدیا مولکول نهایتاً حوزه فعالیت‌های خود را گسترش داده و از استفاده‌ی کاربران از محتوای تولیدی این بازی در پروژه‌های واقعی و خارج از بازی حمایت خواهد کرد یا خیر.

تاکنون تمامی ساخته‌های بازیکنان در ساختار Dreams محدود به استفاده در محیط این بازی بوده و بسیاری از کاربران امیدوارند تا محدوده‌ی اختیارات آن‌ها در آینده امکان همکاری با دیگر پروژه‌های خلاقانه و خارج از بازی را در بر بگیرد. Dreams هم‌اکنون به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 قابل دریافت است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده