// جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

Dreams فعلا برای پی سی در دست ساخت نیست اما شاید به پلتفرمی «مناسب» مهاجرت کند

 کارگردان بازی Dreams طی مصاحبه‌ای گفت که در حال حاضر برنامه‌ای برای پورت بازی روی پی سی ندارد اما شاید شاهد «مهاجرت به یک پلتفرم مرتبط» باشیم.

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره امروز نسخه کامل بازی Dreams به صورت انحصاری برای پلی‌ استیشن 4 منتشر می‌شود. این بازی (البته اگر بتوانیم آن را بازی به حساب آوریم) به بازیکنان خود اجازه می‌دهد آزادانه هر چیزی را که می‌خواهند ساخته و با دیگر ساکنان این دنیای رویایی به اشتراک بگذراند؛ تا جایی که برخی اوقات از دریمز به عنوان یک موتور بازی‌سازی یاد می‌شود (برای مثال یکی از کاربران، بازی The Last Of Us Part 2 را با گرافیک پلی‌ استیشن 1 در دریمز بازسازی کرد).

اگرچه دریمز در انحصار پلی‌استیشن است اما به نظر می‌رسد سازندگان بازی چشم اندازی بزرگتر برای انتشار بازی روی پلتفرم‌های مختلف نیز دارند؛ البته چنین گفته‌ای به این معنا نیست که آنان در حال توسعه‌ی این بازی برای انتشار روی سایر دستگاه‌ها هستند و گویا همه چیز بستگی به میزان موفقیت این اثر در بازارهای جهانی دارد.

مارک هیلی، کارگردان خلاق بازی دریمز،‌ طی مصاحبه‌ای با VGC تایید کرد که این بازی در حال حاضر برای هیچ پلتفرم دیگری و به طور خاص برای پی‌ سی در دست توسعه قرار ندارد، البته وی این احتمال را به طور کامل نیز رد نکرده و گفت این روندی طبیعی است که بازی ما در صورت موفقیت به پلتفرم‌های مرتبط نیز مهاجرت کند. او گفت:

به طور مشخص در حال حاضر ما روی پلی‌‌استیشن 4 تمرکز کرده‌ایم و صادقانه بگویم، من واقعا امیدوارم این کار باعث افزایش عمر پلی‌‌استیشن 4 شود. پس از آن هنگامی که سایر شرکت‌ها شروع به ساخت بازی برای آن کردند، جامعه کاربران نیز به ساخت بازی روی این پلتفرم ادامه خواهد داد، اما اگر این اثر به اندازه‌ای که ما امید داریم موفق شود برنامه‌ ما مشخص خواهد بود.

در حقیقت خود این بازی یک پلتفرم است پس در حالت ایده‌آل، ما در آینده به هر جایی که با کار ما مرتبط باشد مهاجرت می‌کنیم.

مارک هیلی در ادامه صحبت‌های خود گفت: «این بیشترین چیزی بود که می‌توانستم بگویم بدون اینکه کسی من را کتک بزند!»

از آن‌ جایی که او هیچ صحبتی در مورد کنسول پلی‌ استیشن 5 نکرده، به نظر می‌رسد این جمله‌ی او مربوط به نسخه‌ای از بازی دریمز است که برای نسل بعدی در دست توسعه قرار دارد. به هر ترتیب امیدواریم این بازی زیبا به موفقیت مورد نظر سازندگان دست یابد و در ادامه شاهد عرضه‌ی آن برای طرفداران رایانه‌های شخصی و سایر کنسول‌ها باشیم.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده