بازیهای Need for Speed دوباره توسط Criterion Games ساخته خواهند شد
وبسایت GamesIndustry در گزارش خود اعلام کرد که تولید بازیهای آیندهی Need for Speed، توسط استودیوی Criterion Games که سابقهی کار روی دو بازی از این مجموعه را دارد، انجام خواهد شد.
Criterion Games در سال ۲۰۱۰ بازی Need for Speed Hot Pursuit و در سال ۲۰۱۲، نسخهی بازنگری شدهی Most Wanted را ساخت. پس از آن، ساخت این بازیها به Ghost Games محول شد که در مجموع چهار بازی نید فور اسپید ساختند: Need for Speed Rivals (که استودیوی کرایتریون نیز در آن نقش پشتیبانی داشت)، ریبوت این سری در سال ۲۰۱۵، Need for Speed Payback در سال ۲۰۱۷ و Need for Speed Heat که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. در واقع Criterion Games در بیشتر مدت دههی گذشتهی میلادی، نقش پشتیبانی را برعهده داشته و آخرین کار آنها، طراحی بخش بتل رویال Battlefield V (فایراستورم) بوده است.
EA تایید کرده که شرکت Ghost Games، به EA Gothenburg تغییر نام میدهد و در ادامه، بهعنوان پشتیبان استودیوهای الکترونیک آرتز فعالیت خواهند کرد:
مهارت مهندسی اعضای تیم گوتنبرگ ما برای پروژههای ما بسیار اهمیت دارد؛ برخی از آنها در ساخت نقش داشتهاند و هماکنون در همان موضع باقی خواهند ماند.
به جز تیم مهندسی، اعضای تیم هنری Ghost Games به استودیوهای دیگر منتقل خواهند شد؛ بااینحال، تا سی نفر از اعضا در خطر از دست دادن شغل خود قرار دارند.
به جز مهندسان و کسانی که قرار است به موقعیتهای دیگری منتقل شوند، ۳۰ کارمند دیگر در گوتنبرگ حضور دارند که ما امیدواریم آنها را در نقشهای دیگر در شرکت به کار ببریم.
این ناشر همچنین راجع به دلیل این تغییر توضیح داده است. به گفتهی آنها، محل قرارگیری Ghost Games، یعنی گوتنبرگ سوئد، جای مناسبی برای جذب استعدادها برای کار روی محصولات AAA نیست. به همین دلیل، EA قصد دارد که وظیفهی ساخت بازی Need for Speed را بار دیگر بر عهدهی Criterion قرار دهد.
Ghost Games به ما کمک کرده تا تجربهای بینظیری از را به بازیکنان خود ارائه دهیم. ارائهی مستمر بازیها در سطح AAA به این معنی است که ما نیازمند تیمهایی با مهارتهای متنوع در مکانهایی هستیم که بتوانیم بهصورت پیوسته از آنها پشتیبانی کنیم و اعضای جدیدی را به تیم اضافه کنیم. علیرغم تلاشهای ما برای ایجاد ثبات در یک گروه مستقل بازیسازی در گوتنبرگ در طی چندین سال، متوجه شدیم که گسترهی افرادی که ما برای حفظ یک استودیوی کامل AAA به آنها نیاز داریم، در آن مکان وجود ندارد. Criterion همچنین میتواند رهبری باثباتی را که ما برای حفظ ساخت و ارائهی تجارب جدید Need for Speed در سالهای آینده به آن نیاز داریم، به ما ارائه دهد. Criterion یک استودیوی فوقالعاده است و ما بیصبرانه منتظر اضافه کردن استعدادهای جدید به تیم خوب آنها و ساخت یک آیندهی خوب برای Need for Speed هستیم. تیمهای مهندسی در گوتنبرگ نیز برای ادامهی برنامههای ما در سراسر EA، حیاتی هستند.