نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۱

دموی Pre-Alpha بازسازی System Shock ساختار کلی این اثر را به‌تصویر می‌کشد

در جریان یک استریم زنده، حدود ۹۰ دقیقه از روند بازسازی بازی System Shock به‌تصویر کشیده شده است و باتوجه به شمای کلی ساختارهای این بازی، به‌نظر می‌رسد که با یک بازسازی باکیفیت طرف هستیم.

مدتی می‌شود که تیم مستقل Nightdive Studios مشغول ساخت بازسازی بازی System Shock و ریمستر کردن System Shock 2 است و به‌موازات استودیو آدرساید (Otherside) که درحال ساخت قسمت سوم از این مجموعه است، پروژه‌ی بزرگی را برای احیای این مجموعه‌ی تحسین‌شده و الهام‌بخش ترتیب داده است. حالا و پس از گذشت چند سال از شروع توسعه‌ی بازی و پس از عبور تیم سازنده‌ی اثر از موانع متعددی که بر سر راه تولید بازی قرار داشت، اولین ویدیو طولانی از گیم‌پلی بازسازی سیستم شاک ۱ منتشر شده است که شمای کلی تمامی مکانیک‌های گیم‌پلی بازی را نمایش می‌دهد.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، اعضای تیم نایت‌دایو استودیوز حدود ۹۰ دقیقه از مراحل این بازی را تجربه کردند و آن را به‌طور زنده با دیگر گیمرها به‌اشتراک گذاشتند. بازی سیستم‌شاک تلاش‌های یکی از سربازان محافظ ایستگاهی فضایی را نمایش می‌دهد که باید در مقابل هوش‌مصنوعی رده‌بالایی که حالا دست به‌شورش زده، ایستادگی و آن را متوقف کند که همین موضوع، اتفاقاتی هیجان‌انگیز از جنس ترس کیهانی را رقم می‌زند. با اینکه تیم سازنده‌ی بازی صرفا نسخه‌ی دموی Pre-Alpha اثر را استریم می‌کردند، اما کیفیت بالای نورپردازی‌ها و طراحی بصری بسیار خوب بازی از مواردی بودند که گیمرها را به‌تحسین وادار کرده‌اند. گیم‌پلی نسخه‌ی بازسازی سیستم شاک ۱ مثل نسخه‌ی کلاسیک، شامل حرکت در راهروهای باریک ایستگاه فضایی، هک کردن، مبارزه با موجودات جهش‌یافته با سلاح‌های سرد و گرم و مواردی از این دست می‌شود؛ استریم مورد بحث نیز تمامی این موارد به‌بهترین نحو نمایش می‌دهد و گیمرها را با این بازی مورد انتظار آشنا می‌کند.

System Shock Remake

هنوز تاریخ انتشار بازی مشخص نشده و تیم توسعه‌ی بازی همچنان مشغول تکمیل مراحل ساخت اثر هستند، اما به‌نظر می‌رسد که پس از وقفه‌های طولانی، بالاخره اعضای نایت‌دایو استودیوز توانسته‌اند یک روال مناسب را برای ساخت این بازی ترتیب ببیند و تولید آن را جلو ببرند. ویدیو گیم‌پلی ۹۰ دقیقه‌ای بازسازی System Shock را می‌توانید از صفحه‌ی رسمی تیم سازنده‌ی بازی در یوتیوب تماشا کنید. این بازی در تاریخی نامشخص راهی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی خواهد شد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده