Axiom Verge 2 تا حد زیادی از بازیهای Zelda الگوبرداری کرده است
اوایل این ماه بود که نینتندو و توماس هاپ (Thomas Happ) توسعهدهندهی مستقل بازیهای Axiom Verge، دنبالهی Axiom Verge 2 را برای پلتفرم نینتندو سوییچ معرفی کردند. Axiom Verge 2با ژانر اکشن و مترویدوانیای خود، (تلفیق سبک بازیهای Metroid و Castlevania) یکی از بهترین و مورد انتظارترین بازیهای مستقل (ایندی) چند سال گذشته محسوب میشود.
با وجود اطلاعات محدودی که از تریلر کوتاه معرفی این بازی برداشت میشد، میدانیم که Axiom Verge 2 در مقایسه با نسخهی اول این بازی، تفاوتهای زیادی را به خود میبیند. حالا Happ جزئیات بیشتری از این تغییرات را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است. توماس هاپ در مصاحبه با وبسایت Nintendo Enthusiast، اظهار داشته که بازی Axiom Verge 2 تا حد زیادی از مجموعهی The Legend of Zelda الگوبرداری میکند. وی در ادامه دیگر عناوینی همچون Horizon: Zero Dawn و Prey و Shadow of the Colossusرا در طراحی و توسعهی این بازی تأثیرگذار معرفی میکند.
من همیشه در کارهای خودم از ویژگیهای مختلف بازیهایی که تاکنون تجربه کردم استفاده میکنم. اما این بار فکر میکنم که Axiom Verge 2 بیشازپیش از خصوصیات بازیهای مجموعهی Zelda الگوبرداری کرده است. ضمن اینکه بازی Prey Tomb Raider یا Horizon: Zero Dawn یا حتی Shadow of the Colossus کمک گرفتهام.
ساخت بازی Axiom Verge 2 از چهار سال پیش توسط توماس هاپ آغاز شده و در این نسخه بازیکنان قرار است به ریشههای دنیایی که بازی در آن جریان داشت پی ببرند. یکی از ویژگیهای جالب قسمت اول بازی، قرار داشتن گلیچهای عمدی در آن بود که بازیکنان میتوانستند با کشف آنها از مزایایشان بهره ببرند و باید منتظر ماند و دید که آیا چنین ویژگیای در نسخه دوم هم وجود خواهد داشت یا خیر.
بازی Axiom Verge 2 پاییز سال آینده برای کنسولهای نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. تاریخ مشخصی برای انتشار این بازی تعیین نشده است. ضمن اینکه این بازی بهطور انحصاری برای پلتفرم سوییچ منتشر خواهد شد.