نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

رئیس استودیو رمدی: بازی Control عملکرد قابل قبولی داشته است

ترو ویرتالا، رییس استودیو Remedy Entertainment اعلام کرده است با اینکه بازی Control به‌ نظر در صدر جداول فروش حضور ندارد اما در حالت کلی عملکرد قابل قبولی را از خود نشان داده است.

مانند هر صنعت دیگری، ساخت بازی‌های ویدیویی نیز بسیار هزینه‌بر هستند و خرج زیادی را روی دست سازندگان و ناشران خود می‌گذارند و به همین دلیل سرمایه‌گذاران باید از بازگشت پول خود مطمئن شوند تا بتوانند با خیال راحت روی بازی مورد نظر خود سرمایه‌گذاری کنند. برخی از استودیو‌های بازی‌سازی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را خرج ساخت بازی‌های خود می‌کنند و برخی دیگر نیز هزینه‌ی بسیار کمتری را برای بازی‌های خود متحمل می‌شود. استودیوی Remedy Entertainment، سازنده‌ی بازی تحسین‌ شده‌ی Control نیز جزو دسته‌ی دوم است و گویا به خاطر این موضوع سود زیادی نیز برده است.

طبق آخرین اخبار بازی و در طی مصاحبه‌ای با وبسایت GameIndustry.biz، رییس استودیوی رمدی یعنی ترو ویرتالا، در مورد اینکه این استودیوی فنلاندی چرا نیازی به اعداد و ارقام بزرگ سایر استودیو‌ها نیازی ندارد و اینکه چگونه بازی Control بدون آن که فروش بالایی در جداول مربوطه داشته باشد هنوز برای رمدی موفقیت محسوب می‌شود، صحبت کرده است. 

بازی Control در مدت سه سال و با سرمایه‌ای کمتر از ۳۰ میلیون یورو ساخته شده است. ما احتیاجی به آمار و ارقام بزرگی که بسیاری از بازی‌های دیگر با بودجه‌ای عظیم به آن‌ها نیاز دارند، نداریم. به همین دلیل، با این که به نظر بازی در صدر فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های دنیا قرار نگرفته است، اما ما با فروشی ثابت و با دوام، در موقعیت خوبی قرار داریم. ما همواره به افق‌های دور نگاه می‌کنیم. 

ویرتالا در مورد این که بازی Control همچنان می‌تواند پس از انتشار خود نیز به فروش خوب برای رمدی ادامه دهد گفت: 

این روزها، [ به لطف فروشگاه‌های دیجیتال] بخش اعظمی از فروش بازی‌ها در بازه‌ی زمانی طولانی اتفاق می‌افتد و به همین دلیل، بازی کنترل می‌تواند به فروش خود در آینده نیز ادامه دهد که این بسیار خوب است. ما محتوای رایگان و پولی زیادی را در آینده به بازی خواهیم آورد. این محتواها از کیفیت بالا و اثبات شده‌ای برخوردار خواهند بود [که به فروش بازی نیز کمک خواهند کرد].

با اینکه بازی Control جزو بازی‌های پرفروش امسال نبود، اما بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفته است. این بازی در مراسم جوایز The Game Awards 2019  در چندین شاخه‌ی مختلف از جمله بهترین بازی سال، بهترین روایت، بهترین اجرا (برای کورتنی هوپ در نقش جسی فیدن) و همچنین بهترین کارگردانی هنری نامزد شده است. بازی Control هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌ استیشن 4، ایکس‌  باکس وان و کامپیوتر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. همچنین برای آشنایی بیشتر با این بازی می‌توانید بررسی تخصصی زومجی از آن را ازطریق این لینک مشاهده کنید. 

در خبری دیگری که از این بازی منتشر شده است، استودیوی رمدی اعلام کرده که برخلاف صحبت‌های فیل اسپنسر، بازی Control به سرویس Xbox Game Pass نخواهد آمد و بنابراین طرفداران نباید منتظر رخ دادن این اتفاق باشند. 

نظر شما در مورد بازی Control چیست؟ آیا فروش کم بازی نسبت به دیگر بازی‌های روز دنیا را ناشی از تبلیغات کم استودیوی رمدی می‌دانید یا اینکه به نظر شما بازی از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده