نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

شایعه انتشار بازی Control روی سرویس ایکس باکس گیم پس تکذیب شد

برخلاف صحبت‌های فیل اسپنسر، طرفداران بازی Control، ساخته‌ی استودیو Remedy نباید منتظر انتشار این بازی روی سرویس گیم‌پس باشند.

از زمان عرضه‌ی بازی Control، جدیدترین ساخته‌ی استودیوی خوش‌نام Remedy Entertainment چند ماهی می‌گذرد و اگر از طرفداران این استودیو باشید به احتمال زیاد نام این بازی به گوشتان خورده است. چندی پیش شایعه‌ای مبنی بر انتشار این بازی روی سرویس محبوب ایکس‌ باکس گیم پس (Xbox Game Pass) منتشر شد و طرفداران کنسول‌ ایکس‌باکس وان و همچنین بازی Control، بی‌صبرانه منتظر اعلام زمان عرضه‌ی بازی محبوب خود روی سرویس گیم پس بوده‌اند. حال طبق آخرین اخبار بازی، به نظر می‌رسد که انتظار طرفداران بیهوده بوده است و خبری از انتشار بازی Control روی گیم‌پس نخواهد بود. 

اگر منصفانه بخواهیم به قضیه نگاهی بی‌اندازیم، طرفداران حق داشتند تا این شایعه را باور کنند چرا که منبع این شایعه کسی جز شخص فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت نبوده است. او چندی پیش در طی لایو استریمی که از پلتفرم میکسر پخش می‌شد گفت: 

 من فکر می‌کنم که Control بازی بسیار خوبی است اما نتوانسته که افراد زیادی را به خود جلب کند (فروش زیادی نداشته است)؛ بنابراین من بسیار خوش‌حال می‌شوم که این بازی به سرویس Game Pass راه پیدا کند و بتواند طرفداران بیشتری را برای خود پیدا کند و افراد زیادی این بازی را تجربه کنند. این بازی یکی از آثاری است که حتما باید تجربه شود و ساخته‌ی دوستان ما در استودیوی Remedy است.

زمانی‌که فیل اسپنسر در مورد احتمال انتشار بازی‌ها روی سرویس Game Pass صحبت می‌کند، بازی‌های نام برده شده معمولا به این سرویس راه پیدا می‌کنند و به همین علت نیز طرفداران چشم‌انتظار عرضه‌ی بازی Control روی Game Pass بوده‌اند. انتظاری که البته طولی نکشید تا به ناامیدی تبدیل شود چرا که استودیو رمدی در حساب کاربری توییتر خود در پاسخ به این شایعه چنین گفته است: 

اطلاعاتی که از انتشار بازی Control برای سرویس گیم پس ازطریق لایو استریمی در پلتفرم میکسر منتشر شده‌اند غلط هستند. ما هیچ خبر یا معرفی خاصی در مورد آوردن بازی خود به سرویس Game Pass در این مقطع زمانی نداریم. 

با اینکه جواب استودیو رمدی به شایعه‌ی مذکور آن‌چنان احتمال عرضه‌ی بازی روی سرویس گیم‌پس را رد نکرده است، بااین‌حال طرفداران نباید منتظر این اتفاق به در آینده‌ای نزدیک باشند. صحبت‌های اسپنسر در مورد اینکه بازی Control بسیار بازی خوبی است، بسیار درست هستند و البته متاسفانه قسمت دوم حرف او در مورد این موضوع که بازی نتوانسته است تا بازیکنان زیادی را به خود جلب کند نیز حقیقت دارد. شاید در آینده و با عرضه‌ی این بازی روی سرویس Game Pass این بازی بتواند خود را بیشتر در دل بازیکنان جا کند و به جایگاهی که لیاقتش را دارد، برسد. 

بازی Control هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌ استیشن 4، ایکس‌  باکس وان و کامپیوتر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. همچنین برای آشنایی بیشتر با این بازی می‌توانید بررسی تخصصی زومجی از آن را ازطریق این لینک مشاهده کنید. 

نظر شما در مورد انتشار بازی Control روی سرویس Game Pass چیست؟ به نظر شما چه عاملی باعث شد که این بازی آن‌چنان که باید و شاید مورد توجه مخاطبان بازی‌های ویدیویی قرار نگیرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده