سازندگان Watch Dogs Legion از سیستم و ساختار متفاوت NPCهای بازی میگویند
بااینکه تأخیر در عرضه بازی Watch Dogs Legion به صورت غیرمستقیم ناشی از عملکرد ضعیف و ناامیدکنندهی بازی Ghost Recon: Breakpoint بود، ولی دیدن بهتر شدن این بازی نکته مثبت و قابلتوجهی است. این موضوع به دلیل مقیاس بزرگ بازی (که اجازه میدهد تمام NPCهای شهر لندن را استخدام کنید) میتواند با گذشت زمان پختهتر شود. اگر هنوز قانع نشدهاید که در پشتپردهی این ایده کارهای زیادی انجام میشود، کلینت هاکینگ، کارگردان خلاق این بازی کمی از کارهای اجرایی روی آن را توضیح میدهد.
زمانی که پی سی گیمز اِن از او درباره چگونگی تولید انحصاری هرکدام از NPCها سوال کرد، هاکینگ اینگونه پاسخ داد:
محتوای زیادی در این بازی وجود دارد، همینطور در کنار این محتواها، سیستمهای Procedural نیز حضور دارند. آن سیستمها با یکدیگر همکاری میکنند تا شخصیتهای واقعاً خوب و متنوعی را به ما ارائه دهند. در مرکزیت همهچیز، یک بانک اطلاعات رابطهای به نام سرشماری (Census) وجود دارد. شما رفتگری را در خیابان میبینید (او هیچ چیز خاصی ندارد). او تنها مانند یک رفتگر درون دیگر بازیها است، بهجز زمانی که شما پروفایل او را از طریق بانک اطلاعاتی مشاهده میکنید، با توجه به لباسهای رفتگری او، شغلش درون بازی مشخص میشود. ساعت ۳ بعدازظهر است، پس او از ظهر تا ساعت ۸ شب کار میکند. از آنجایی که او یک رفتگر است، پس مقدار مشخصی درآمد دارد، درنتیجه میتواند در مکانهای خاصی زندگی کند. از این طریق، ما یکی از محلههای بازی را که میتوانیم با توجه به شرایطش برای او انتخاب کنیم. ما زمانی که او را درون بازی طراحی کردیم، درباره نژاد و قومیت او نیز تصمیم گرفتهایم، ولی بسته به جایی که زندگی میکند، او احتمالاً سرگرمیهای خاصی خواهد داشت. حال رویههای تصادفی دیگری وجود دارد که بهطور مثال مشخص میکند او چه تحصیلاتی دارد، به چه چیزهایی علاقه دارد و... در نهایت این فرد درون بازی ساخته میشود. این روندی است که ما با استفاده از آن، کاراکتری را تولید میکنیم.
همچنین «داستان شخصیت» نیز در صدر این ویژگیها وجود دارد. برای نمونه، همانطور که در بالا اشاره کردیم، احتمال دارد که رفتگر بخواهد پدرش را از زندان نجات دهد. با تکمیل این مأموریت میتوانید او را در گروه DedSec استخدام کنید ولی احتمال این وجود دارد که شخصیت دیگری نیز از شما چنین مأموریتی را بخواهد. البته این مأموریت بسته به شخصیتهای دیگر میتواند متفاوت باشد.
شاید مأموریت مشابه این است که سیاستمداری از شما کمک میخواهد تا مأمور اجراییاش را که به صورت مخفیانه برای او کار میکرده و حال بازداشت شده، از زندان آزاد کنید. شاید رفتگر به شما بگوید که چگونه برادرش با ارتکاب یک جرم خانوادگی به زندان افتاده است. داستان هر شخصیت به ما اجازه میدهد تا حدودی محتوای مأموریت را تغییر دهیم و ایفای نقش پویا امکان میدهد تا این اتفاقات در مکانهای مختلف جهان بازی، رخ دهند.
شایان ذکر است که فیلمنامه چندین بار توسط بازیگران مختلفی ضبط شده. درباره چه میزان از دیالوگ صحبت میکنیم؟ هاکینگ در جواب اینگونه گفت:
من نمیخواهم آمار دقیقی به شما بدهم، چون آنها واقعاً ذهنی هستند. اعداد دقیقی وجود دارند (بهطور مثال تعداد بازیگرانی که ضبط شدهاند) اما چیزی که شما باید به آن پی ببرید این است که میتوانید آن رفتگر را که از شما میخواهد برادرش را نجات دهید، در اختیار بگیرید، درحالیکه امکان دارد آن دو شخصیت توسط یک بازیگر اجرا شده باشند، ولی ما در زمان اجرا، از نوسان صدایی استفاده کردهایم، بهطوریکه اگر شما به مکالمهی این دو با یکدیگر گوش کنید، نمیتوانید تشخیص دهید که این دو فرد، درواقع یک نفر هستند. پس درواقع، درحالیکه تعداد محدودی در همهجا وجود دارد، تفاوتهای معنادار آنها را به بینهایت نزدیک میکنند.
بازی Watch Dogs Legion در اسفند ۹۸ منتشر نمیشود، اما هنوز هم میتوانید انتظار داشته باشید که این بازی در سال آینده عرضه خواهد شد. همچنین بازی Watch Dogs Legion برای کنسولهای پلیاستیشن 5 و ایکسباکس اسکارلت نیز با هدف بهرهبری از «تمام مزیت» ویژگیهای آنها منتشر خواهد شد.