// دوشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

Control بیشتر روی گیم پلی گشت و گذار تمرکز دارد

میکائیل کاسورینن به‌واسطه‌ی Control جهانی را خلق کرده است که بر پایه گشت‌وگذار و اکتشافات است و بر اساس بالا بردن ارزش تکرار مجدد ساخته نشده است.

به‌تازگی میکائیل کاسورینن، کارگردان بازی Control، با پلی استیشن بلاگ مصاحبه‌ای را انجام داده است و در این مصاحبه او در مورد جهان کنترل صحبت کرده است. باتوجه‌به جدیدترین اخبار بازی، وی اعلام کرده که رمدی (Remedy Entertainment)، سازنده Control، معماها و نکات مخفی زیادی را در دل بازی قرار داده است که باعث شده ذات کنترل برپایه گشت‌وگذار و اکتشافات باشد. وی در مورد معماها و نکات مخفی بازی می‌گوید:

Control بیشترین تعداد پازل را در میان سایر بازی‌های ما دارد. ما می‌خواستیم یک ماجراجویی برای بازیکن خلق کنیم که پر از رمز و راز‌های مختلف است. پیدا کردن آن‌ها پاداش مخصوص به خودش را دارد و اسطوره شناسی بازی را هم متوجه می‌شوند. ازاین‌رو باید معماهایی را خلق می‌کردیم که با جهان بازی هم‌خوانی داشته باشند. برای خلق یک حس متفاوت هم پازل‌های گوناگونی را خلق کرده‌ایم؛ بعضی از آن‌ها برپایه المان‌های روایتی ساخته شده‌اند. این در حالی است که بعضی از معماها هم باتوجه‌به المان‌های فیزیکی و مکانیکی طراحی شده‌اند. با استفاده از این المان‌ها، خلق معماها بسیار ساده می‌شد، اما باید بارها و بارها آن‌ها را تکرار می‌کردیم تا مطمئن شویم بازیکن با انجام معماهای بازی سرگرم می‌شود.

در ادامه میکائیل کاسورینن در مورد ذات بازی Control صحبت کرده است که برپایه گشت‌وگذار و کشف راز و مرزهای بازی ساخته شده است. او دراین‌باره افزود:

به‌جای خلق یک بازی و جهانی که ارزش تکرار مجدد داشته باشد، جهانی را ساخته‌ایم که قابل اکتشاف است و می‌توانید در آن به‌دنبال پیدا کردن نکات مختلفی باشید. همچنین باید قبول می‌کردیم که مواردی را طراحی کنیم که شاید هیچ بازیکنی موفق به پیدا کردن آن‌ها نشود. این دقیقا چیزی است که یک بازیکن را مجبور می‌کند تا ساعت‌ها وقت خود را صرف گشت‌وگذار در محیط‌های بازی کند. این بازی برپایه تکرار مجدد نیست، بلکه برپایه محتویاتی است که بازیکنان باید برای پیدا کردن آن‌ها به گشت‌وگذار بپردازند؛ زیرا هر نکته مخفی را که پیدا می‌کنید، معنای خاص خود را دارد.

نظر شما کاربران زومجی در مورد صحبت‌های میکائیل کاسورینن چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده