// سه شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۳

بررسی بازی Fire Emblem: Three Houses از دید سایت‌های معتبر دنیا

بازی Fire Emblem: Three Houses، جدیدترین انحصاری نینتندو سوییچ است که چندی پیش روانه‌ی بازار شد و عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌نمایش گذاشته است.

Fire Emblem را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین مجموعه‌های شرکت نینتندو دانست که اولین نسخه از آن در سال ۱۹۹۰ عرضه شده است. یکی از ویژگی‌های فایر امبلم، مبارزات نوبتی آن است که ساختار تاکتیکی دارند و کار تیمی، مهم‌ترین فاکتور در بازی‌های این مجموعه به‌حساب می‌آید. همچنین نینتندو فایر امبلم را وارد پلتفرم موبایل هم کرده است تا کاربران موبایل هم از تجربه‌ی این سری غافل نشوند. با‌این‌حال در تاریخ چهار مرداد ماه (۲۶ جولای) بازی Fire Emblem: Three Houses برای نینتندو سوییچ عرضه شد. نسخه‌های مختلف این سری توسط استودیو اینتلیجنت سیستمز (Intelligent Systems) توسعه داده می‌شوند، اما در فایر امبلم: تری هاوسز، شرکت کوئی تکمو (Koei Tecmo) هم به کمک تیم سازنده آمده است. ازاین‌رو شاهد یکی از بهترین نسخه‌های فایر امبلم هستیم که تا به امروز عرضه شده است.

Fire Emblem: Three Houses روایت‌گر داستان Byleth، کاراکتر اصلی داستان، است که به‌عنوان استاد افسری وارد صومعه Garegg Mach می‌شود؛ جایی‌که آکادمی افسری Church of Seiros و مقر اصلی این گروه در آنجا قرار گرفته است. در ادامه بیلث از میان سه خاندان سرزمین Fódlan، باید یکی از‌ آن‌ها را انتخاب کند تا با تعلیم دانشجویان افسری خاندان مورد نظر، آن‌ها را به مبارزانی کاربلد و زبده تبدیل کند. این در حالی است که اتفاقات سرزمین Fódlan و صومعه Garegg Mach سبب می‌شود تا بیلث و تیم‌اش وارد ماجراجویی بزرگ‌تری شوند. Fire Emblem: Three Houses دارای مبارزات نوبتی و تاکتیکی است. ازاین‌رو هر شخصیت تیم شما در محیط نبرد عملکرد متفاوتی دارد و باید تیم خود را به‌نحوی بچینید که بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید. ازطرفی جدیدترین ساخته نینتندو سوییچ سعی دارد زندگی واقعی یک استاد و ارتباط خود با هم‌کلاسی‌ها را هم به‌تصویر بکشد. ازاین‌رو Fire Emblem: Three Houses جدا از اینکه یک بازی نقش آفرینی با مبارزات نوبتی است، یک بازی شبیه‌ساز هم به‌حساب می‌آید. همچنین تصمیم‌های شما در طول داستان، باعث تغییراتی در خط داستانی می‌شود و وجود خاندان‌های مختلف و انتخاب‌های تاثیر گذار و متفاوت، سبب شده است تا تری هاوسز ارزش تکرار بالایی داشته باشد. در ادامه نگاهی به بررسی Fire Emblem: Three Houses توسط وبسایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت.

Fire Emblem: Three Houses

  • سازنده: اینتلیجنت سیستمز و کوئی تکمو
  • ناشر: نینتندو
  • سبک: نقش‌آفرینی
  • تاریخ انتشار: ۴ مرداد
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

بازی Fire Emblem: Three Houses

آی‌جی‌ان: ۹۵ از ۱۰۰

Fire Emblem: Three Houses به‌خوبی می‌تواند داستان سرزمینی را بگوید که توسط رهبران متفاوت وارد جنگ شده است. به‌لطف المان‌های مبارزاتی جدید و استراتژی نبردها، شاهد مبارزات پرتنش و دلهره‌‌آوری هستیم. همچنین طراحی هم‌تیمی‌ها و سایر شخصیت‌های داخل میدان نبرد، به زیبایی بازی افزوده است. وجود سیستم یادگیری، افزایش صمیمیت میان هم‌تیمی‌ها و سایر فعالیت‌های بازی سبب شده است تا کاربر چندین بار بازی را تجربه کند.

گیم اینفورمر: ۹۵ از ۱۰۰

Fire Emblem: Three Houses یک بازی جاه‌طلبانه است که موقعیت‌ها و انتخاب‌های بیشتری را نسبت به نسخه‌های پیشین در دسترس کاربر قرار می‌دهد. مسیری که بازی در جریان آن شما را در نقش یک پروفسور (استاد) در داستان و گیم‌پلی قرار می‌دهد، خارق‌العاده است. این اولین نسخه از مجموعه Fire Emblem است که من در آن اهمیت زیادی به کاراکترهای خودم داده‌ام و این مورد لایق ستایش زیاد است.

گیم اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

وقتی‌که همه‌ی اتفاق‌های بازی و داستان تمام شد، تنها چیزی که می‌توانستم به آن فکر کنم تجربه‌ی مجدد بازی بود.

یو‌اِس گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

Fire Emblem: Three Houses با استفاده از ساختار دانشجویی و مدرسه‌ای، شخصی‌سازی عمیق کاراکترها و داستانی متفاوت در هر دور از تجربه شما، به یک بازی بلند پروازانه روی نینتندو سوییچ تبدیل شده است. بااینکه در نیمه دوم داستان، ریتم بازی به‌هم می‌ریزد، اما بازی توانسته است با همان فرمول قدیمی خود، تجربه‌ی بسیار خوبی را در دسترس کاربران قرار دهد. این موارد سبب شده است تا شاهد اولین حضور واقعی فایر امبلم روی کنسول در یک دهه اخیر باشیم.

گاردین: ۸۰ از ۱۰۰

بازی با استفاده از سیستم مبارزات بهبود یافته درکنار طراحی‌های باکیفیت خود که یک ظاهر زیبا را از بازی‌های سه‌بعدی به‌تصویر کشیده است، سعی دارد تجربه‌ی متفاوت و بهتری را در دسترس کاربران قرار بدهد. البته بازی دارای بزرگ‌نمایی‌های مختلفی است، اما Fire Emblem: Three Houses محصولی است که می‌توانید تابستان خود را با آن سپری کنید.

میانگین نمرات Fire Emblem: Three Houses

میانگین نمره Fire Emblem: Three House


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده