نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۴

سم لیک: می‌‌خواهم Alan Wake 2 را بسازم

مدت‌ها است که طرفداران بازی Alan Wake انتظار دنباله‌ای برای آن را می‌کشند. حالا سخنان تازه‌ی سم لیک نشان می‌دهد این بازی‌ساز اشتیاق زیادی برای ساختن بازی جدیدی از این مجموعه دارد.

پس از اینکه حق انتشار بازی‌های سری Alan Wake در روزهای گذشته در اختیار استودیو رمدی (Remedy) قرار گرفت، حالا رئیس این استودیو یعنی سم لیک گفته او دوست دارد روزی دنباله‌ای برای Alan Wake بسازد. در تازه‌ترین گفت‌وگویش با IGN، سم لیک که خالق بازی‌هایی چون مکس پین و الن ویک به‌شمار می‌آید، گفته که هنوز هم امیدوار است روزی بتواند دنباله‌ی بازی Alan Wake را بسازد؛ بازی‌ای که در سال ۲۰۱۰ راهی بازار شد و طرفداران آن اکنون مدت زیادی است که انتظار یک دنباله را می‌کشند. اگرچه این بازی نتوانست آنطور که باید و شاید در بازارها فروش خوبی را تجربه کند اما پس از مدتی میان عده‌ای خاص محبوببیت بسیاری پیدا کرد و بعدها در سال ۲۰۱۲ یک نسخه‌ی فرعی هم از آن ساخته شد. این بازی Alan Wake’s American Nightmare نام داشت و در سال ۲۰۱۲ راهی بازار شد.

من می‌خواهم آن را بسازم. در حال حاضر، مدت زیادی از عرضه‌ی بازی قبلی می‌گذرد. من فکر می‌کنم در حال حاضر انتظارات از آن بیشتر هم هست. اگر قرار باشد این بازی ساخته شود، باید به‌درستی ساخته شود. همه‌چیز باید به درستی در جای خودش قرار بگیرد که این واقعا کار سختی برای انجام دادن است. ساختن چنین بازی‌های بزرگ و حساسی، سختی‌های بسیار خودش را دارد؛ موارد زیادی باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا چنین پروژه‌ای پدید آید. اما من همچنان به آن روز امیدوارم...

با توجه به گفته‌های سم لیک، او اشتیاق زیادی برای ساختن بازی Alan Wake 2 دارد و مسئله‌ی قابل توجه این است که او از حالا این پروژه را یک بازی خاص می‌داند که همه‌چیز آن باید با وسواس و دقت زیاد کنار هم قرار گیرد تا به کمال برسد. همین مسئله می‌تواند برای طرفداران این بازی امیدوار کننده باشد که اگر روزی Alan Wake 2 ساخته شد، با اثری ناامیدکننده روبه‌رو نشوند. حال اینکه آیا رمدی تن به ساخت دنباله‌ی بازی Alan Wake خواهد داد یا نه، امری است که باید منتظر ماند تا زمان آن را مشخص کند.

این استودیو در حال حاضر تمام تمرکزش را روی بازی Control خرج کرده؛ بازی‌ای که به‌زودی منتشر می‌شود و شانس تبدیل شدن به یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ را دارد. اگرچه بازی Control یک اثر مستقل و کاملا متفاوت است اما می‌توان دی‌ان‌ای بازی‌های Alan Wake و Quantum Break را در آن مشاهده کرد. این مسئله نشان می‌دهد راه و روش بازی‌سازی رمدی در گذر زمان به بلوغ خاصی رسیده که در نهایت به خلق اثری به نام Control انجامیده است.

اگر قرار باشد بازی Alan Wake 2 ساخته شود، ممکن است روند ساخت و انتشار آن چند سال دیگر به‌طول بینجامد. در همین حین می‌دانیم که رمدی قصد دارد بازی قبلی را برای دیگر پلتفرم‌ها نیز روانه‌ی بازار کند. پس در آینده اخبار بیشتری را درباره‌ی این بازی خواهیم شنید.

نظر شما کاربران زومجی درباره سخنان سم لیک چیست؟ آیا شما هم دوست دارید Alan Wake 2 ساخته شود؟ دیدگاه خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده