نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Super Mario Maker 2 در هفته درخشش تازه وارد‌ها

در هفته‌ای که شاهد حضور بازی‌های جدید مختلفی در بین ۱۰ بازی پرفروش هستیم، Super Mario Maker 2 صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان شد. 

سایت چارت ترک به رسم هر هفته، جدید‌ترین گزارش از فروش بازی‌ها در انگلستان را منتشر کرده که براساس آن، بازی Super Mario Maker 2 توانست در هفته اول انتشار در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد. این بازی که نقد‌های بسیار مثبتی هم دریافت کرده، ترکیبی از سبک پلتفرمر با امکان ساخت مراحل و به‌اشتراک‌گذاری آن‌ها با سایر کاربران است و به‌سبب مواردی چون داشتن تعداد مراحل زیاد و آزادی‌عمل بالا در طراحی مراحل، مورد استقبال خیلی خوبی هم قرار گرفته است و از نظر فروش هم توانسته شروع بسیار خوبی داشته باشد. جدا از این، فروش فیزیکی Super Mario Maker 2 در هفته اول انتشار تقریبا دو برابر نسخه اول آن اعلام شده است. 

صدرنشینی Super Mario Maker 2 باعث شده تا Crash Team Racing Nitro-Fueled که هفته پیش در رتبه اول قرار داشت، یک پله سقوط را تجربه کند و در رتبه دوم قرار بگیرد. اما در دو رتبه بعدی، شاهد حضور دو بازی کاملا جدید هستیم؛ F1 2019، جدید‌ترین شبیه‌ساز فرمول وان استودیو کدمسترز، در هفته اول انتشار توانسته در رتبه سوم قرار بگیرد و Judgment، نسخه فرعی سری یاکوزای شرکت سگا هم که این هفته به‌صورت جهانی منتشر شد، در رتبه چهارم قرار گرفته است. 

بازی F1 2019

در رتبه پنجم، شاهد یک بازی دیگر از نینتندو هستیم و Mario Kart 8 Deluxe توانسته با صعودی سه پله‌ای، در این رتبه قرار بگیرد. Red Dead Redemption 2، پس از چند هفته حضور در رتبه پنجم، این هفته یک پله سقوط را تجربه کرده و در جایگاه شِشُم دیده می‌شود. رتبه هفتم، در اختیار دیگر بازی راک‌استار یعنی GTA V است که در واقع رتبه هفته گذشته خودش را تکرار کرده است. اما یکی از بهترین عملکرد‌ها را در این هفته، بازی Assassin's Creed: Odyssey داشته است؛ اثری که هفته گذشته در رتبه سی و چهارم جدول قرار داشت اما این هفته موفق شده با صعودی ۲۶ پله‌ای، به رتبه هشتم برسد. همچنین Bloodstained: Ritual of the Night، پس از آنکه هفته گذشته نتوانست خودش را به جمع ۱۰ بازی پرفروش برساند، این هفته به‌لطف انتشار نسخه سوییچ شرایط بهتری پیدا کرده و در رتبه نهم دیده می‌شود. در نهایت رتبه دهم جدول این هفته هم در اختیار بازی Super Smash Bros. Ultimate قرار دارد که یک پله صعود را نسبت به هفته پیش تجربه کرده است. 

با انتشار بازی‌های جدید و تغییرات جدول، شاهد خروج آثار مختلفی از بین ۱۰ بازی پرفروش هستیم؛ به طوریکه بازی‌هایی چون فیفا 19، Forza Horizon 4 ،Days Gone ،Battlefield V ،The Division 2 و Anthem که هفته پیش در بین ۱۰ بازی پرفروش حضور دارند، این هفته دیگر در این جمع دیده نمی‌شوند. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان در هفته منتهی به ۸ تیر را مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-Super Mario Maker صدرنشینی در هفته اول انتشار
۲۱Crash Team Racing Nitro-Fueledاز دست دادن صدر پس از یک هفته
۳-F1 2019هفته اول انتشار
۴-Judgmentهفته اول انتشار
۵۸Mario Kart 8 Deluxe-
۶۵Red Dead Redemption 2-
۷۷GTA Vحفظ رتبه هفته گذشته
۸۳۴Assassin's Creed Odysseyبازگشت به جمع ۱۰ بازی پرفروش با صعود ۲۶ پله‌ای
۹۱۷Bloodstained: Ritual of the Night-
۱۰۱۱Super Smash Bros. Ultimateبازگشت به جمع ۱۰ بازی پرفروش

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده