نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۱

پرونده مسابقات EPICENTER Major با قهرمانی تیم Vici Gaming بسته شد

آخرین رویداد دارای امتیاز DPC این فصل بازی Dota 2 یعنی مسابقات اپیسنتر میجور با پیروزی تیم Vici Gaming به پایان رسید و نهایتا فهرست تیم‌های راه‌یافته به مرحله گروهی مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۹ کامل شد.

مسابقات اپیسنتر میجور را به خاطر مواردی نظیر خروج آکوستی "MATUMBAMAN" اورپالاینِن از Team Liquid و قرارگیری علیوی "w33" عمر در ترکیب این تیم، رفتار نژادپرستانه سباستین "7ckngMad" دبز و واکنش برخی از بازیکنان حرفه‌ای روس به این موضوع و البته استفاده OG از مربی تیم در ترکیب به دلیل غیبت یوهان "N0tail" سانستین، می‌توان جنجالی‌ترین تورنمنت‌ فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ بازی Dota 2 به شمار آورد. تابه‌حال شاهد بسته‌شدن پرونده پنج رویداد ماینور و چهار رویداد میجور این فصل بودیم که تکلیف هشت تیم راه‌یافته به مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۹ را مشخص کرد و حال نوبت به پنجمین رویداد میجور فصل یعنی تورنمنت EPICENTER Major رسیده است تا باری دیگر تیم‌های برتر سراسر جهان را برای کسب قسمتی از جایزه نقدی یک میلیون دلاری و پانزده هزار امتیاز DPC مقابل هم قرار دهد. این تورنمنت که میزبانی آن برعهده جورین وَن‌دِر هایدن (شیوِر) و آلن بستر (ناهاز) بود و در میان گزارشگران آن چهره‌های برجسته‌ای نظیر اووِن دیویس (اودی‌پیکسل)، یوانس لوکاس (فاگد)، توبی داوسون (توبی وان) و کایل فریدمن (کایل) دیده می‌شد، در سالن سی‌اس‌کی‌ای آرنا یا همان سالن VTB Ice Palace واقع در مسکو، پایتخت کشور روسیه برگزار شد. این رویداد بزرگ دارای چهار مرحله ماقبل‌مقدماتی، مقدماتی، گروهی و اصلی بود که سرانجام تیم وی‌چی گیمینگ پس از کنار زدن سایر رقبا، جام را بالای سر برد و جایزه ۳۵۰ هزار دلاری و ۴۹۵۰ امتیاز جایگاه نخست را از آن خود کرد. پس از پایان مسابقات اپیسنتر میجور، تکلیف چهار جایگاه باقیمانده نیز مشخص شد و چهار تیم TNC Predator ،OG ،Alliance و Keen Gaming جواز حضور در مرحله گروهی مسابقات The International 9 را به دست آوردند.

EPICENTER Major

مرحله مقدماتی مسابقات اپیسنتر میجور از بیست‌وپنجم تا بیست‌ونهم اردیبهشت ماه در شش منطقه‌ی اصلی برگزار شد و در نهایت تیم‌های Team Secret ،Team Liquid و OG از منطقه اروپا، تیم‌های Gambit Esports و Virtus.pro از منطقه CIS یا کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، تیم‌های PSG.LGD ،Royal Never Give Up و Vici Gaming از منطقه چین، تیم‌های TNC Predator و Fnatic از منطقه جنوب‌شرق آسیا، تیم‌های Forward Gaming و Evil Geniuses از منطقه امریکا شمالی و تیم‌های paiN Gaming و Infamous از منطقه امریکا جنوبی به مرحله بعدی راه یافتند. از فینالیست‌های فصل دوم مسابقات استارلدر ایمبا تی‌وی دوتا ۲ ماینور یعنی تیم‌های Ninjas in Pyjamas و Alliance نیز به صورت مستقیم برای شرکت در مرحله گروهی تورنمنت اپیسنتر میجور دعوت به عمل آمد تا با ۱۴ تیم دیگر برای کسب عنوان قهرمانی به رقابت بپردازند. در این میان، یوهان "N0tail" سانستین، بازیکن ساپورتر و کاپیتان تیم OG به خاطر مشکلاتی که برای سلامتی‌اش پیش آمد، از همراهی تیمش در این برهه خطیر بازماند و تیم OG از مربی فرانسوی خود یعنی تیتووان "Sockshka" مرلوس در ترکیب استفاده کرد.

با اینکه تیم OG کاپیتان خود را در مسابقات اپیسنتر میجور در اختیار نداشت، اما پس از بازی‌های نه‌چندان مطلوبش در مرحله گروهی به خود آمد و توانست بر تیم‌های قدرتمند Evil Geniuses و Team Secret در مرحله اصلی غلبه کند و به این ترتیب جواز حضور در مسابقات The International سال جاری را به دست آورد

مرحله گروهی مسابقات اپیسنتر میجور در تاریخ یکم و دوم تیر ماه با فرمت GSL و به صورت Best of Three برگزار شد و نحوه قرارگیری تیم‌ها در براکت بالایی و پایینی مرحله اصلی را مشخص کرد. در ابتدا تیم‌ها به چهار گروه متشکل از چهار تیم تقسیم شدند که در گروه اول تیم‌های paiN Gaming ،Fnatic ،Royal Never Give Up و Team Secret، در گروه دوم تیم‌های Infamous ،Evil Geniuses ،Gambit Esports و Team Liquid، در گروه سوم تیم‌های Forward Gaming ،Alliance ،Virtus.pro و Vici Gaming و در گروه چهارم تیم‌های OG ،Ninjas in Pyjamas ،PSG.LGD و TNC Predator را شاهد بودیم. پس از پایان این مرحله، تیم‌های Team Secret و Royal Never Give Up از گروه اول، تیم‌های Team Liquid و Gambit Esports از گروه دوم، تیم‌های Vici Gaming و Virtus.pro از گروه سوم و تیم‌های TNC Predator و PSG.LGD از گروه چهارم به سبب قرارگیری در جایگاه‌های اول و دوم گروه‌ها، به براکت بالایی مرحله بعدی راه یافتند و باقی تیم‌ها پس از کسب نتایج ضعیف در براکت پایینی دسته‌بندی شدند.

EPICENTER Major

مرحله اصلی مسابقات اپیسنتر میجور بلافاصله پس از مرحله گروهی از تاریخ سوم تیر آغاز شد و پس از هفت روز رقابت‌های تماشایی و نفس‌گیر نهایتا در تاریخ نُهم تیر به پایان رسید. در اولین روز مسابقات شاهد برگزاری سه دیدار در براکت بالایی و دو دیدار در براکت پایینی بودیم که در براکت بالایی تیم Virtus.pro با نتیجه ۱-۲ تیم Team Secret را شکست داد و تیم Team Liquid با دو پیروزی پیاپی تیم PSG.LGD را مغلوب ساخت. دیدار بعدی این براکت، برندگان دو دیدار قبل را مقابل هم قرار داد که تیم Team Liquid با نتیجه ۱-۲ تیم Virtus.pro را به براکت پایینی راهنمایی کرد.

تیم Team Liquid که در فینال براکت بالایی به Vici Gaming باخته بود، در فینال بزرگ هم نتوانست کاری از پیش ببرد و عنوان قهرمانی را دو دستی تقدیم رقیب چینی خود کرد

در دیدارهای براکت پایینی این روز نیز که به صورت Best of One پیگیری شد، تیم‌های Forward Gaming و Ninjas in Pyjamas با شکست رقبا جواز حضور در روزهای بعدی را به دست آوردند. در روز دوم هم به مانند روز اول، سه دیدار در براکت بالایی و دو دیدار در براکت پایینی برگزار شد و دو تیم دیگر از گردونه رقابت‌ها خارج شدند. در این روز، در براکت بالایی تیم Vici Gaming با نتیجه ۰-۲ تیم Gambit Esports را از میان برداشت و تیم Royal Never Give Up با نتیجه ۱-۲ مغلوب تیم TNC Predator شد. پس از آن، برندگان دیدارهای قبل به مصاف هم رفتند که نتیجه ۱-۲ باعث سقوط TNC Predator به براکت پایینی شد. در ادامه دو دیدار در براکت پایینی برگزار شد و تیم‌های Evil Geniuses و Infamous با باخت مقابل حریفان‌شان از رقابت‌ها کنار رفتند. دیدارهای روز سوم به براکت پایینی اختصاص داشت و در این روز تیم PSG.LGD با نتیجه ۰-۲ بر Forward Gaming، تیم OG با نتیجه ۰-۲ بر Team Secret، تیم Alliance با نتیجه ۱-۲ بر Royal Never Give Up و تیم Gambit Esports با نتیجه ۰-۲ بر NIP غلبه کرد. در روز چهارم هیچ دیداری برگزار نشد، اما روز پنجم با برگزاری یک دیدار در براکت بالایی و دو دیدار در براکت پایینی پیگیری شد. در این روز تیم Team Liquid در براکت بالایی با نتیجه ۱-۲ مغلوب تیم Vici Gaming شد و در براکت پایینی تیم PSG.LGD با نتیجه ۰-۲ تیم OG و تیم Alliance با نتیجه ۰-۲ تیم Gambit Esports را شکست داد. در روز ششم سه دیدار در براکت پایینی انجام شد و در انتها این تیم Virtus.pro بود که پس از شکست Alliance و TNC Predator به روز بعدی راه یافت. نتایج به نحوی رقم خورد که در روز هفتم و در فینال براکت پایینی شاهد رقابت تیم‌های Team Liquid و Virtus.pro بودیم که سرانجام تیم Team Liquid با نتیجه ۰-۲ بر حریف روس خود غلبه کرد. برنده دیدار قبل در فینال بزرگ رو در رویِ تیم Vici Gaming قرار گرفت و نهایتا تیم وی‌چی گیمینگ با نتیجه ۲-۳ به قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت.

EPICENTER Major

تیم‌های برتر و جوایز اهداشده

رتبهنام تیممبلغ جایزهامتیاز
اولVici Gaming۳۵۰,۰۰۰ دلار۴۹۵۰
دومTeam Liquid۱۷۰,۰۰۰ دلار۳۰۰۰
سومVirtus.pro۱۰۰,۰۰۰ دلار۲۱۰۰
چهارمTNC Predator۸۰,۰۰۰ دلار۱۳۵۰
پنجم-ششمPSG.LGD۶۰,۰۰۰ دلار۹۰۰
Alliance
هفتم-هشتمOG۴۰,۰۰۰ دلار۴۵۰
Gambit Esports
نهم-دوازدهمForward Gaming۱۵,۰۰۰ دلار۱۵۰
Team Secret
Royal Never Give Up
Ninjas in Pyjamas
سیزدهم-شانزدهمFnatic۱۰,۰۰۰ دلار۷۵
Evil Geniuses
Infamous
paiN Gaming


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده