// سه شنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱

اولین اطلاعات مربوط به جام جهانی بازی League of Legends منتشر شد

با شروع مرداد ماه کم‌کم تیم‌های برتر لیگ‌ها و مسابقات مختلف بازی League of Legends مشخص می‌شوند و به زودی لیست تیم‌هایی که جواز حضور در مرحله اصلی مسابقات 2019 World Championship را کسب کرده‌اند مشخص می‌‌شود.

زمان برگزاری مرحله اصلی مسابقات 2019 World Championship بازی League of Legends مشخص شد. شهر‌های برلین، مادرید و پاریس قرار است طی چند مرحله از ۱۰ مرداد تا ۱۹ آبان میزبانی مرحله اصلی مسابقات را بر عهده داشته باشند. بیست و چهار تیم واجد شرایط حضور در مرحله اصلی بایستی در چهار مرحله با یکدیگر رقابت کنند که در نهایت قهرمان مسابقات در روز ۱۹ آبان مشخص شود.

مرحله اول که با نام Play-in شناخته می‌شود از دو بخش گروهی و حذفی تشکیل شده است. دوازده تیم‌ راه‌یافته به این بخش در مرحله اول در چهار گروه تقسیم می‌شوند و باید در بازی‌هایی با فرمت best-of-one امتیاز جمع‌آوری کنند. دو تیم برتر هر گروه به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند و با فرمت best-of-five با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند. در مرحله دوم چهار تیم صعود و چهار دیگر از دور مسابقات حذف می‌شوند. در ادامه می‌توانید لیست سهمیه‌های مشخص شده برای بخش Play-in مسابقات World Championship امسال را مشاهده کنید.

سهمیه‌های مرحله Play-in

لیگ/تورنمنتزمان
LCK Regional Finalsشهریور
LEC Regional Finalsشهریور
LCS Regional Finalsشهریور
LMS Regional Finalsمرداد
VCS Summer Runner-Upشهریور
LCL Summer Championشهریور
LLA Closing Champion۹ شهریور
CBLOL Winter Champion۱۶ شهریور
TCL Summer Championشهریور
LST Summer Championمرداد
OPL Split 2 Champion۹ شهریور
LJL Summer Championشهریور

چهار تیم برتر مرحله Play-in به جمع دوازده تیمی که به صورت مستقیم به استیج گروهی مسابقات راه پیدا کرده‌اند اضافه می‌شوند و در نهایت مرحله گروهی بعدی با حضور شانزده تیم برتر جهان در بازی League of Legends پیگیری خواهد شد. تیم‌ها در گروه‌های چهارتایی تقسیم خواهند شد و از هر گروه دو تیم به مرحله آخر صعود خواهد کرد. تمامی بازی‌های مرحله گروهی به صورت best-of-one پیگیری خواهد شد.

در نهایت هشت تیم راه یافته به مرحله پایانی بایستی در براکتی تک حذفی با یکدیگر روبه‌رو شوند. بازی‌های این بخش که به صورت best-of-five برگزار خواهد شد به مدت پنج روز به طول می‌انجامد که در نهایت قهرمان مسابقات مشخص خواهد شد. در ادامه می‌توانید لیست سهمیه‌های مشخص شده برای بخش گروهی مسابقات World Championship امسال را مشاهده کنید.

سهمیه‌های مرحله گروهی

لیگ/تورنمنتزمان
LPL Summer Champion
شهریور
LCK Summer Champion
۹ شهریور
LEC Summer Champion۱۸ شهریور
LCS Summer Champion۳ شهریور
LPL Championship Points شهریور
LPL Regional Finalsشهریور
LCK Championship Points۹ شهریور
LEC Championship Points۱۸ شهریور
LCS Championship Points۳ شهریور
LMS Summer Champion۳ شهریور
LMS Championship Points ۳ شهریور
VCS Summer Championشهریور

مجموع جوایز دوره‌های مختلف مسابقات در سال‌های اخیر به لطف فروش آیتم‌های درون بازی رشد خوبی داشته است که در سال گذشته به رقم ۶.۴ میلیون دلار رسید. در سال گذشته رقم اولیه مجموع جوایز تورنمنت ۲.۲ میلیون دلار بود که با فروش اسکین و Ward مخصوص رویداد، رقم ۴.۲ میلیون به مجموع جوایز اضافه شد. این در حالی است که فقط ۱۲.۵ درصد از فروش کل محصولات درون بازی به مجموع جوایز اضافه شد و ۱۲.۵ درصد دیگر مستقیما و به صورت مساوی به تیم‌های راه‌یافته به مسابقات تعلق گرفت.

تیم‌های برتر و جوایز دوره‌های قبلی مسابقات Worlds

سالقهرماننایب قهرمانمجموع جوایز
۲۰۱۱Fnaticagainst All authority۹۸.۵ هزار دلار
۲۰۱۲Taipei AssassinsAzubu Frost۲ میلیون دلار
۲۰۱۳SK Telecom T1Royal Club۲ میلیون دلار
۲۰۱۴Samsung WhiteStar Horn Royal Club۲.۱ میلیون دلار
۲۰۱۵SK Telecom T1KOO Tigers۲.۱ میلیون دلار
۲۰۱۶SK Telecom T1Samsung Galaxy۵ میلیون دلار
۲۰۱۷Samsung GalaxySK Telecom T1۴.۵ میلیون دلار
۲۰۱۸Invictus GamingFnatic۶.۴ میلیون دلار

هنوز هیچ‌کدام از سهمیه‌های سال جدید مسابقات World Championship بازی League of Legends مشخص نشده است. علاقه‌مندان به دیدن مراحل مختلف لیگ‌های مطرح بازی لیگ‌آف‌لجندز می‌توانند با مراجعه به کانال RiotGames در توییچ از آخرین اتفاقات با خبر شوند. سایت زومجی نیز در هفته‌های آتی با مشخص شدن تیم‌های راه‌یافته به مرحله اصلی مسابقات به معرفی تیم‌ها می‌پردازد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده