نویسنده: یونس بهرامی
// پنجشنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

علت نبود قابلیت انتقال کاراکتر در بازی 2 Destiny مشخص شد

سیاست‌های خاص شرکت سونی، اجازه نمی‌دهد تا قابلیت انتقال کاراکتر بازیکن‌ها در بازی Destiny 2 میان سایر پلتفرم‌ها وجود داشته باشد. 

استودیوی بانجی (Bungie)، سازنده‌ی بازی Destiny 2، از ابتدا برنامه داشت تا قابلیت انتقال کاراکترها را میان پلتفرم‌ها فعال کند، اما سونی مانع این برنامه شد. این اطلاعات ازطریق گفته‌های اخیر جیسون شرایر (Jason Schreier)، از اعضای وب‌سایت کوتاکو، به دست آمده است. 

شرایر در اپیزود اخیر پادکست Spitscreen (به‌طور دقیق‌تر، در دقیقه‌ی ۵۷ این پادکست)، زمانی‌که در حال صحبت پیرامون جدایی اخیر استودیوی بانجی از شرکت اکتیویژن (Activision) بود، مدعی شد که این استودیو نه به اختیار، بلکه به‌ اجبار از عملی کردن قابلیت انتقال کاراکتر دست کشید. این اجبار از آنجایی اعمال شد که بانجی برای این بازی با سونی قراردادهای انحصاری بسته بود و برای همین هم این شرکت تصمیم گرفت تا جلوی این ویژگی را بگیرد. شرایر می‌گوید: 

شنیده بودم که بانجی قصد داشت تا قابلیت انتقال کاراکترها را میان پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و پی‌سی (تا قبل از عرضه‌ی بسته‌ی الحاقی Forsaken) فعال کند، اما سونی اجازه نداد. انگار که سونی [غیرمستقیم] می‌گفت ما می‌خواهیم بازیکن‌ها تنها ازطریق پلی‌استیشن 4 به انجام بازی Destiny بپردازند، حتی اگر این به معنای اذیت کردن سایر بازیکن‌ها باشد.

مسخره به نظر می‌رسد و امیدوارم که بانجی به این ماجرا پایان دهد. 

Destiny 2

البته این اولین‌بار نیست که سونی نسبت به اجرایی کردن قابلیت‌های مربوط‌به کراس‌پلی و ارتباط میان پلتفرم‌ها سیاست‌های انحصارطلبانه پیش گرفته است. چند سال پیش هم این شرکت از فعال کردن این قابلیت برای بازی‌های Rocket League و Minecraft سر باز زده بود. بااین‌حال، شاون لیدن سال پیش به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که «ما احتمالات زیادی را برای [این موضوع] در نظر داریم.» حدود یک ماه پیش بود که بالآخره و برای اولین‌بار، قابلیت کراس‌پلی بازی Fortnite میان پلی‌استیشن 4 و سایر پلتفرم‌ها به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شد

پیرو جدایی بانجی از اکتیویژن، ناشر بازی‌های اخیرش، امکان دارد که این استودیو در برنامه‌های اخیر خود تجدید نظر کرده و بتواند در رایزنی با سونی، نظر آن‌ها را نسبت به فعال کردن این قابلیت برای بازی Destiny 2 جلب کند. اما هنوز هیچ‌چیز به‌طور قطعی مشخص نیست. 

در دیگر اخبار پیرامون بازی Destiny 2، مشخص شد که با خرید بسته‌ی Forsaken، دو بسته‌ی الحاقی نخست را به رایگان دریافت می‌کنید. شرکت تحقیقاتی Cowen & Company هم احتمال می‌دهد که نسخه‌ی بعدی از این مجموعه تا سال آینده عرضه شود. علاوه‌بر این، اخیراً بانجی از نقشه‌های آینده‌ی خود برای این سری شوتر اول شخص گفته است. می‌توانید سایر اخبار این بازی را از صفحه‌ی آن در زومجی دنبال کنید. 


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده