// پنجشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۸

صحبت‌های شاون لیدن درباره احتمال موافقت سونی با قابلیت کراس پلی

شاون لیدن می‌گوید که سونی تمام احتمالات را برای امکان برقراری قابلیت کراس پلی در نظر دارد و راه‌حلی را انتخاب می‌کند که برای جامعه گیمرها قابل قبول باشد.

در طول چندسال اخیر، قابلیت کراس پلی یکی از ویژگی‌های جدید و جذابی بوده است که گیمرهای زیادی از آن استقبال کرده‌اند، اما با این حال کماکان سونی تنها شرکتی بوده است که به هیچ وجه روی خوشی به این موضوع نشان نداده است. در حالی که مایکروسافت از مدت‌ها پیش امکان کراس پلی را بین بازیکنان ایکس باکس وان و پی سی در آثار انحصاری خود برقرار کرد، اخیرا نینتندو نیز با برقراری این قابلیت در بازی Minecraft میان بازیکنان خود و ایکس باکس وان، باعث شد تا حالا فشارها روی سونی بیشتر شود.

پس از بیانیه‌ای که سونی در مورد بازی Fortnite منتشر کرد و اظهار داشت که بازیکنان پلی استیشن 4 فقط می‌توانند با گیمرهای کامپیوتر و موبایل به‌صورت کراس پلی تعامل داشته باشند، به نظر می‌رسید که این کمپانی ژاپنی همچنان روی تصمیم‌های قبلی خود استوار است و خبری از برقراری Crossplay میان بازیکنان کنسول‌های دیگر نخواهد بود، اما اخیرا شاون لیدن، مدیر عامل سرگرمی‌های تعاملی سونی، در صحبتی کوتاه با خبرنگار یوروگیمر اعلام کرد که این مسئله به طور کامل رد نشده است و آن‌ها شرایط موردنیاز برای برقراری چنین قابلیتی را زیر نظر دارند. وی گفت:

ما صدای طرفداران را می‌شنویم. ما احتمالات زیادی را برای امکان برقراری این موضوع زیر نظر داریم. شرایطی که با پذیرش این قابلیت به وجود می‌آید، تاثیرات گسترده‌ای خواهد داشت و فقط به یک بازی محدود نمی‌شود. من اطمینان دارم که ما به راه‌حلی دست خواهیم یافت که هم برای جامعه گیمرهای ما قابل قبول باشد و هم اینکه از لحاظ تجاری برای ما تضمین‌کننده باشد.

با توجه به اینکه هم‌اکنون دو کنسول نینتندو سوییچ و ایکس باکس وان از طریق بازی ماینکرفت قابلیت کراس‌پلی را فراهم کرده‌اند، بعید نیست که در آینده نزدیک شاهد برقراری این ویژگی در بازی‌های بیشتری میان این دو کنسول باشیم. حالا این سونی است که خارج از جمع دو تولیدکننده بزرگ دیگر قرار گرفته است و باید دید سرانجام چه راه‌حلی را پیش روی جامعه بزرگ گیمرهای خود می‌گذارد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده