نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۳

استودیو بانجی از اکتیویژن جدا شد

استودیو بانجی پس از هشت سال همکاری با اکتیویژن، از این شرکت جدا شد و توانست مالکیت مجموعه Destiny را هم حفظ کند. 

بانجی و اکتیویژن در سال ۲۰۱۰ توافق‌نامه همکاری با یکدیگر امضا کردند و به مدت هشت سال باهم همکاری داشتند که نتیجه آن خلق بازی Destiny و دنباله آن توسط بانجی و انتشار این اثر توسط اکتیویژن بود. با این حال امروز و در جدید‌ترین اخبار بازی، مشخص شده که بانجی از اکتیویژن جدا شده و به این همکاری پایان داده است. با این حال مالکیت مجموعه Destiny و حق ساخت آن در اختیار بانجی باقی مانده است. 

بانجی با انتشار متنی در بانجی.نت در این مورد گفت:

ما با همکاری اکتیویژن یک اثر فوق‌العاده خلق کردیم؛ مجموعه Destiny که تا به امروز با احتساب نسخه‌های اصلی و بسته‌های الحاقی، فروشی برابر با ۵۰ میلیون نسخه داشته است. 

در پی توافق طرفین، اکتیویژن تصمیم گرفته تا حقوق مربوط به ساخت و مالکیت مجموعه Destiny را به بانجی واگذار کند و بانجی هم اعلام کرده که قدرت این را دارد که به لطف جامعه کاربری عظیم دستینی، خودش انتشار این مجموعه را برعهده بگیرد. 

همچنین اکتیویژن و بانجی سعی خواهند کرد تا این تغییر و تحولات، مشکلی برای مخاطبان بازی Destiny 2 به‌وجود نیاورد؛ برای مثال کاربران پی‌سی که این بازی را از طریق پلتفرم BattleNet خریداری کرده‌اند کماکان آپدیت‌ها و پشتیبانی مربوطه را دریافت خواهند کرد و شاهد هیچ مشکلی مثل قطعی سرور‌ها یا عدم پشتیبانی نخواهند بود. بانجی اعلام کرده که درس‌های زیادی از آخرین بسته الحاقی دستینی 2 یعنی Forsaken یاد گرفته است و هنوز هم برنامه‌های زیادی برای آینده این مجموعه دارد و در ماه‌های آتی، تجربیات جدیدی بر اساس آن را در اختیار طرفداران قرار خواهد داد. 

به نظر می‌رسد که صحبت‌ها برای جدا شدن بانجی از اکتیویژن، از مدت‌ها پیش آغاز شده بود؛ چرا که سال گذشته بانجی قرارداد همکاری با کمپانی بزرگ چینی NetEase امضا کرد که هدف از آن، «بررسی مسیر‌های جدید» و «خلق دنیای‌های تازه» عنوان شد. علاوه بر این بازی Destiny 2 نتوانسته بود از حیث فروش در حد ایده‌آل‌های اکتیویژن باشد و شاید این هم یکی دیگر از دلایل اتخاذ این تصمیم باشد. 

نظر شما در مورد جدا شدن بانجی از اکتیویژن و تاثیر آن روی آینده مجموعه Destiny چیست؟


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده