// چهار شنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۵

پرطرفدارترین تیم‌های ورزش الکترونیک سال ۲۰۱۸ مشخص شدند

پرطرفدارترین سازمان‌ها و تیم‌های بخش ورزش الکترونیک یا همان eSports مشخص شدند.

مهم‌ترین چیزی که باعث ادامه فعالیت یک تیم در ورزش الکترونیک می‌شود، طرفداران و حضور آن‌ها برای دیدن بازی‌های تیم محبوبشان است. با توجه به اینکه این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، اخیرا سازمان ESC با انتشار عکسی، دَه سازمان پرطرفدار بخش eSports را بر اساس مقدار ساعاتی که طرفداران هر تیم برای دیدن بازی‌های تیم محبوبشان صرف کردند، معرفی کرده است.

لازم به ذکر است که این چارت مربوط به مقدار ساعات دیده شدن بازی‌ها توسط طرفداران تیم‌ها است و اعدادی که مشاهده می‌کنید قطعا با دقت بالایی گرد‌آوری نشده است. در نتیجه شامل تمامی اطلاعات لازم نیست، ولی با این حال می‌تواند برای بسیاری از علاقه‌مندان ورزش الکترونیک جالب باشد که بدانند کدام سازمان‌ها در بخش جهانی بیشترین مقدار بازدید و دنبال کننده فعال را در سال ۲۰۱۸ داشته‌اند.

most popular teams by esports hours watched

سازمان Liquid با ۹۲.۸ میلیون ساعت بازدید، صدرنشین این گروه است و مجموعه Fnatic با کمی فاصله در پشت سر آن‌ها قرار گرفته است و با داشتن رکورد ۹۰.۸ در جایگاه دوم قرار گرفته است. بعد از آن شاهد کاهشی چشم‌گیر هستیم و سازمان Cloud9 با داشتن ۵۷.۶ میلیون ساعت بازدید در جایگاه سوم است. بعد از جایگاه سوم شاهد سقوطی ملایم هستیم و در نهایت تیم Evil Geniuses با داشتن ۳۸.۵ میلیون ساعت بازدید در جایگاه دهم قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که سازمان‌هایی مانند Team Liquid و Fnatic با داشتن بازیکنان و تیم‌های مطرح در رشته‌هایی مانند Counter Strike: Global Offensive با طرفداران بیشتری نسبت به سازمانی مانند Evil Geniuses که هیچ تیمی را در این رشته مدیریت نمی‌کند، سروکار دارند. نکته قابل توجه دیگر حضور سازمان Astralis در این لیست است. سازمان Astralis تنها مورد موجود در این لیست است که فقط در یک رشته ورزش الکترونیک فعالیت می‌کند و در حال حاضر بهترین تیم تاریخ کانتر استرایک را مدیریت می‌کند.


منبع escharts
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده