نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۵

فصل یازدهم مسابقات DreamLeague بازی DOTA 2 با قهرمانی تیم Vici Gaming پایان یافت

فصل یازدهم مسابقات دریم‌لیگ بازی DOTA 2 در حالی با پیروزی تیم Vici Gaming به پایان رسید که طرفداران Virtus.Pro بی‌صبرانه منتظر فتح جام توسط این تیم بودند.

مجموعه دریم‌لیگ در طول سال‌های گذشته تورنمنت‌های بسیاری را برگزار کرده است که بدون اغراق می‌توان آن‌ها را در زمره تماشایی‌ترین و هیجان‌انگیزترین مسابقات بازی DOTA 2 قرار داد و حال که یازدهمین فصل مسابقات دریم‌لیگ عنوان یکی از رویدادهای اصلی (میجور)‌ این فصل را یدک می‌کشد، نمی‌توان به سادگی از کنار تماشای دیدارهای حساس آن گذشت. زنگ آغاز فصل یازدهم مسابقات دریم‌لیگ با فاصله کوتاهی پس از پایان تورنمنت استارلادار ایمبا‌ تی‌وی دوتا ۲ ماینور که با فتح جام توسط تیم «وی‌چی گیمینگ» همراه بود، به صدا درآمد و به این ترتیب شانزده تیم برتر سراسر جهان را برای کسب جایزه ۳۵۰ هزار دلاری و ۴۹۵۰ امتیاز DPC جایگاه نخست به ماراتن سنگین و نفس‌گیری دعوت کرد. این رویداد میجور در سالن «اَنِکسِت» واقع در شهر اِستُکهُلم، پایتخت کشور سوئد برگزار شد و جورین وَن‌دِر هایدن (شیوِر) و جیک کانر (سِراَکشن‌اِسلَکس) به عنوان میزبان و اووِن دیویس (اودی‌پیکسل)، یوانس لوکاس (فاگد)، هنریک آنبرگ (ادمیرال بولداگ) و دیوید پارکر (گادز) به عنوان تحلیل‌گران و مفسران مسابقات، تجربه خاطره‌انگیزی را برای بینندگان رقم زدند. فصل یازدهم تورنمنت DreamLeague در چهار مرحله‌یِ ماقبل مقدماتی، مقدماتی، گروهی و اصلی پیگیری شد و نهایتا تیم Vici Gaming با عبور از سد تیم Virtus.Pro در فینال مسابقات، در جایگاه اول قرار گرفت و نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند.

DreamLeague Season 11

تیم Team Secret در مرحله گروهی مسابقات بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت و بدون شکست به مرحله اصلی راه یافت

مرحله مقدماتی یازدهمین فصل مسابقات دریم‌لیگ در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۷ بهمن سال گذشته در شش منطقه اصلی برگزار شد و سرانجام تیم‌های Ninjas in Pyjamas ،Team Secret و Team Liquid از منطقه اروپا، تیم‌های Virtus.pro و Natus Vincere از منطقه CIS، تیم‌های PSG.LGD ،EHOME و Keen Gaming از منطقه چین، تیم‌های Fnatic، و Mineski از منطقه جنوب‌شرقی آسیا، تیم‌های Evil Geniuses ،J.Storm و Forward Gaming از منطقه امریکای شمالی و تیم‌های Chaos Esports Club و Infamous از منطقه امریکای جنوبی به مرحله بعدی راه یافتند. تیم Vici Gaming نیز به سبب قهرمانی در مسابقات StarLadder ImbaTV Minor به طور مستقیم جواز حضور در این تورنمنت را به دست آورد تا با پانزده تیم دیگر در مرحله گروهی به رقابت بپردازد. در مرحله گروهی مسابقات که در روزهای ۲۳ و ۲۴ اسفند سال گذشته برگزار شد، تیم‌ها به چهار گروه متشکل از چهار تیم تقسیم شدند و به صورت BO3 به مصاف هم رفتند. هدف این مرحله دسته‌بندی تیم‌ها در دو براکت بالایی و پایینی مرحله اصلی بود و تیم‌هایی که دو جایگاه نخست گروه‌های‌شان را به خود اختصاص می‌دادند، به براکت بالایی و باقی تیم‌ها در براکت پایینی قرار می‌گرفتند. نتایج در مرحله گروهی مسابقات به نحوی رقم خورد که تیم‌های Team Secret و Keen Gaming از گروه اول، تیم‌های PSG.LGD و Fnatic از گروه دوم، تیم‌های Virtus.pro و Mineski از گروه سوم و تیم‌های Evil Geniuses و Vici Gaming از گروه چهارم به سبب قرارگیری در رده‌های اول و دوم گروه‌های‌شان به براکت بالایی صعود کردند و بقیه تیم‌ها به دلیل کسب نتایج ضعیف و قرارگیری در رده‌های بعدی در براکت پایینی جای گرفتند.

DreamLeague Season 11

قدرت‌نمایی تیم‌های منطقه چین علی‌الخصوص Vici Gaming و عملکرد بسیار ضعیف تیم‌های NaVi و Team Secret در این مسابقات از مواردی بود که بیش از سایر موارد به چشم می‌آمد

مرحله اصلی این رویداد بزرگ از تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شد و در تاریخ ۵ فروردین به پایان رسید. در اولین روز مسابقات، در براکت بالایی تیم‌ PSG.LGD با نتیجه ۰-۲ تیم Mineski را شکست داد و تیم Vici Gaming در جدال با تیم Team Secret دو پیروزی و یک شکست را تجربه کرد. در براکت پایینی تیم Natus Vincere پس از شکست مقابل تیم J.Storm از گردونه رقابت‌ها حذف شد و تیم Infamous با غلبه بر تیم EHOME به روز بعدی مسابقات راه یافت. در روز دوم مسابقات، شاهد برگزاری چهار دیدار در براکت بالایی و پایینی بودیم که در اولین دیدار در براکت بالایی تیم Keen Gaming با نتیجه ۱-۲ تیم Evil Geniuses را از پیش رو برداشت و در دیدار بعدی تیم Virtus.Pro با دو شکست پیاپی مغلوب تیم Fnatic شد. در براکت پایینی نیز تیم Ninjas in Pyjamas به کار تیم Forward Gaming پایان داد و تیم Team Liquid در اتفاقی ناباورانه از تیم Chaos EC شکست خورد.  در سومین روز مسابقات تنها دو دیدار در براکت پایینی برگزار شد که در دیدار نخست تیم J.Storm با دو پیروزی پیاپی تیم Mineski را در هم کوبید و در دیدار دوم تیم Infamous با نتیجه ۰-۲ مغلوب Team Secret شد. دیدارهای روز چهارم نیز به براکت پایینی اختصاص داشت و در این روز تیم Evil Geniuses با نتیجه ۰-۲ تیم Ninjas in Pyjamas را کنار زد و تیم Virtus.Pro در مقابل تیم Chaos EC با نتیجه ۱-۲ به پیروزی رسید.

DreamLeague Season 11

تیم Virtus.Pro راه درازی را برای راهیابی به فینال و کسب عنوان قهرمانی طی کرد ولی نهایتا مغلوب حریف چینی خود شد

روز پنجم مرحله اصلی مسابقات با برگزاری دو دیدار از براکت پایینی پیگیری شد که در یکی از آن‌ها تیم Team Secret با نتیجه ۰-۲ ترمز تیم J.Storm را کشید و در دیدار دیگر تیم Evil Geniuses مقابل تیم Virtus.Pro متحمل شکست شد. در روز ششم شاهد برگزاری هیچ دیداری میان تیم‌ها نبودیم و مسابقات از روز هفتم با برگزاری دو دیدار در براکت بالایی پیگیری شد که در نخستین دیدار تیم PSG.LGD در مصاف با Vici Gaming طعم شکست را تجربه کرد و در دیدار بعدی تیم Fnatic با نتیجه ۰-۲ تیم Keen Gaming را راهی براکت پایینی کرد. در روز هشتم مسابقات چهار دیدار انجام شد که در اولین دیدار تیم Keen Gaming با شکست مقابل Team Secret از رقابت‌ها کنار رفت و تیم Virtus.Pro در جدال با تیم PSG.LGD به نتیجه ۰-۲ دست یافت. دیدار بعدی این روز، برندگان دو دیدار قبل را مقابل هم قرار داد که در پایان، تیم Virtus.Pro با دو پیروزی و یک شکست مقابل Team Secret به فینال براکت پایینی راه یافت و در فینال براکت بالایی نیز این Vici Gaming بود که با نتیجه ۱-۲ به کار Fnatic پایان داد. در دو روز پایانی مسابقات هم ابتدا تیم‌های Fnatic و Virtus.Pro مقابل هم قرار گرفتند که نتیجه ۱-۲ به نفع VP رقم خورد. در فینال بزرگ مسابقات نیز تیم Vici Gaming با نتیجه ۲-۳ بر تیم VP غلبه کرد و به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات جام را بالای سر برد.

DreamLeague Season 11

تیم‌های برتر و جوایز اهداشده

رتبهتیممبلغ جایزهامتیاز
اولVici Gaming۳۵۰.۰۰۰ دلار۴۹۵۰
دومVirtus.Pro۱۷۰.۰۰۰ دلار۳۰۰۰
سومFnatic۱۰۰.۰۰۰ دلار۲۱۰۰
چهارمTeam Secret۸۰.۰۰۰ دلار۱۳۵۰
پنجم-ششمPSG.LGD | Keen Gaming۶۰.۰۰۰ دلار۹۰۰
هفتم-هشتمJ.Storm | Evil Geniuses۴۰.۰۰۰ دلار۴۵۰
نهم-دوازدهمMineski | Infamous | Ninjas in Pyjamas | Chaos EC۱۵.۰۰۰ دلار۱۵۰
سیزدهم-شانزدهمNatus Vincere | EHOME | Forward Gaming | Team Liquid۱۰.۰۰۰ دلار۷۵


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده