// چهار شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۱

گوگل در تولید محتوا برای استیدیا با یوبی‌ سافت همکاری می‌ کند

شب گذشته گوگل رسما از پلتفرم استریم خود با نام استیدیا (Stadia) رونمایی کرد و این شرکت قصد دارد با ناشرها و استودیوهای بزرگی از جمله یوبی‌سافت و id Software همکاری کند.

فیل هریسون، نایب رئیس شرکت گوگل طی صحبت‌هایش در جریان کنفرانس شب گذشته گوگل در GDC اعلام کرد سرویس استریمینگ استیدیا روی پی سی‌ها، لپ‌ تاپ‌ها، تلویزیون‌ها و گوشی‌های موبایل قابل استفاده خواهد بود. در ادامه این کنفرانس شاهد چگونگی اجرای بازی محبوب Assassin's Creed: Odyssey بر روی یک کروم‌بوک، گوشی هوشمند و کامپیوتر بودیم. در ادامه تایید شد بازیکنان می‌توانند بازی مورد انتظار Doom Eternal را با کیفیت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه تجربه کنند.

یوبی‌سافت در حال حاضر به دنبال هماهنگ‌سازی کامل Asassin's Creed Odyssey با استیدیا است و ایو گیلموت، مدیرعامل این کمپانی فرانسوی اعلام کرده آن‌ها به همکاری خود با گوگل به منظور ارائه بازی‌های بیشتر بر روی استیدیا ادامه خواهند داد. گیلموت در ستایش پلتفرم جدید گوگل گفت:

قدرت و در دسترس بودن یک پلتفرم استریم، میلیون‌ها فرصت استثنایی جدید را پیش روی بازی‌های ویدیویی قرار خواهد داد. ما خرسندیم که با گوگل همکاری داشته‌ایم و Assassin’s Creed Odyssey ابتدای کار بوده و صبر برای آغاز یک همکاری نزدیک برای توسعه استیدیا بسیار سخت است.

علاوه‌بر موارد بالا، در مراسم دیشب مشخص شد استودیو سازنده بازی Star Fox قصد دارد یک بازی جدید، مختص Stadia بسازد که احتمالا در اواخر سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد.

در بخش دیگری از کنفرانس، لوز سانچو از استودیو Tequila Works روی سن آمد و به صحبت در مورد ویژگی Style Transfer پرداخت؛ یک تکنولوژی مبتنی بر یادگیری ماشین که به هوش مصنوعی این امکان را می‌دهد تا با استفاده از سبک‌های هنری مختلف به تولید جلوه‌های بصری داخل بازی‌ها بپردازد. برای مثال با کمک این تکنولوژی می‌توان بازی‌ای بدون رنگ‌آمیزی خاص را به اثری برگرفته از رنگ‌های تابلوی نقاشی «شب پر ستاره»، اثر معروف ونسان ون‌گوگ تبدیل کرد و رنگ‌های زیبای آبی و زرد آن را در بخش‌هایی از بازی به کار برد، یا حتی استیل هنری بازی پک‌من (Pac-Man) را به یک بازی جدید منتقل کرد. Tequila Works به‌عنوان یکی از همکاران ترد پارتی گوگل در حال تولید بازی‌هایی برای گوگل استیدیا است و از Style Transfer در بعضی از آن‌ها استفاده می‌کند.

در پایان گفتنی است پلتفرم استریم استیدیا سال جاری میلادی در آمریکا، کانادا و انگلستان در دسترس قرار خواهد گرفت که برای استفاده از آن به اینترنت بسیار پرسرعتی نیاز خواهید داشت، موضوعی که بازیکنان ایرانی را نگران کرده است. نظر شما در مورد پلتفرم جدید گوگل چیست؟ نظرات خود پیرامون استیدیا را با سایر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده