نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: بازگشت بازی Red Dead Redemption 2 به صدر

در هفته منتهی به ۲۰ بهمن، Red Dead Redemption 2 پس از چند هفته دوری، به صدر جدول برگشت و بالاتر از آثاری چون Kingdom Hearts 3 قرار گرفت.

در دو هفته گذشته، به ترتیب دو بازی جدید یعنی Resident Evil 2 Remake و Kingdom Hearts 3 در جایگاه نخست جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفتند اما پس از فروکش کردن تب این بازی‌های جدید، این هفته شاهد سقوط نسبی آن‌ها و بازگشت دوباره آثار قدیمی‌تر به رتبه‌های بالا هستیم؛ به طوریکه در هفته منتهی به ۲۰ بهمن، بازی Red Dead Redemption 2 که هفته پیش در رتبه سوم قرار داشت، توانست با صعودی دو پله‌ای به صدر جدول برسد و پس از چندین هفته که صدرنشینی را تجربه نکرده بود، دوباره در این رتبه قرار بگیرد. اما در رتبه دوم هم یک بازی قدیمی یعنی فیفا 19 قرار گرفته است که دقیقا مثل رد دد ردمپشن ۲، دو پله صعود را تجربه کرده است. 

کینگدام هارتس 3، صدرنشین هفته گذشته جدول، این هفته دو پله سقوط را تجربه کرده و در رتبه سوم جدول دیده می‌شود و رزیدنت ایول 2 ریمیک، جدید‌ترین محصول کپکام هم با میزان سقوط مشابه، در رتبه چهارم دیده می‌شود. اما در رتبه پنجم به بازی Call of Duty: Black Ops 4 می‌رسیم که توانسته جایگاه هفته پیش خودش را حفظ کند و در رتبه شِشُم و هفتم هم به ترتیب دو نماینده از نینتندو یعنی بازی‌های New Super Mario Bros. U Deluxe و Mario Kart 8 Deluxe قرار گرفته‌اند که جایگاه‌شان در مقایسه با هفته پیش تغییری نداشته است. 

پس از پشت سر گذاشتن سه بازی که رتبه آن‌ها نسبت به هفته پیش تغییری نداشته، به رتبه هشتم می‌رسیم؛ جایی که این روند متوقف می‌شود و بازی Spyro Reignited Trilogy با دو پله صعود نسبت به هفته پیش، در آن قرار گرفته است. در نهایت در رتبه‌های نهم و دهم هم به ترتیب بازی‌های Super Smash Bros. Ultimate و Grand Theft Auto V قرار گرفته‌اند که هر دو، یک پله سقوط نسبت به هفته پیش داشته‌اند.

در مجموع در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته، شاهد اسم جدیدی در مقایسه با هفته پیش نیستیم و این هفته صرفا جایگاه بازی‌ها تغییراتی داشته است. با توجه به اینکه در هفته‌های آینده بازی‌های جدید زیادی از Jump Force گرفته تا Metro: Exodus منتشر خواهند شد، این روند هم احتمالا دچار تغییر خواهد شد. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۲۰ بهمن (۹ فوریه) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۳Red Dead Redemption 2-
۲۴FIFA 19-
۳۱Kingdom Hearts 3از دست دادن صدر
۴۲Resident Evil 2 Remake-
۵۵Call of Duty: Black Ops 4حفظ رتبه هفته گذشته
۶۶New Super Mario Bros. U Deluxeحفظ رتبه هفته گذشته
۷۷Mario Kart 8 Deluxeحفظ رتبه هفته گذشته
۸۱۰Spyro Reignited Trilogy-
۹۸Super Smash Bros. Ultimate-
۱۰۹Grand Theft Auto V-

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده