// پنجشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۸

FIFA 19 پرفروش ترین بازی کنسول‌ها در اروپا طی سال 2018 شد

فیفا 19 با پیشی گرفتن از آثار قابل توجهی مثل Call of Duty: Black Ops 4 و Red Dead Redemption 2، تبدیل به اولین انتخاب کنسول‌داران اروپایی در سال ۲۰۱۸ شد.

سال ۲۰۱۸ آثار بزرگ زیادی در صنعت بازی‌های ویدیویی منتشر شدند که بسیاری از آن‌ها را می‌توان به عنوان بازی‌های برتر نسل جاری نام برد؛ از God of War و Spider-Man که بهترین انحصاری‌های سونی بودند بگیرید تا Red Dead Redemption 2 که پس از ۸ سال انتظار بالاخره تکانی اساسی به نسل هشتم داد و امضای راکستار را هم پای کنسول‌های فعلی نشاند. با این حال، گذشته از کیفیت بسیار خوب بازی‌ها عرضه شده، از لحاظ فروش هم آثار امسال عملکرد قابل‌توجهی برجای گذاشتند؛ از رکوردهای بی‌سابقه رد دد ردمپشن 2 در روزهای عرضه بگیرید تا فروش فوق‌العاده Call of Duty: Black Ops 4 که نشان داد فرمول جدید اکتیویژن چقدر خوب جواب داده است. با این حال، برای کاربران اروپایی، نه شاهکار راکستار انتخاب اول بود و نه بازی تماما آنلاینِ تری آرک؛ برنده رقابت مالی ۲۰۱۸ در اروپا، فیفا 19 بود که توانست لقب پرفروش‌ترین بازی کنسولی در این قاره را به خودش اختصاص دهد.

کمپانی الکترونیک آرتز در جریان تشریح عملکرد خود در سه ماهه سوم سال مالی، رسما اعلام کرد که FIFA 19 موفق شده تا به چنین جایگاه مهمی در میان کاربران اروپایی دست یابد و گوی سبقت را از تمام رقبای اسم و رسم‌دارِ خود برباید. البته نباید از یاد ببریم که پلتفرم‌های مقصد فیفا 19 بیشتر از تمام رقبای اصلی‌اش بود. الکترونیک آرتز با وجود نزدیک شدن به پایان نسل هشتم، هنوز هم پشتیبانی از کنسول‌های نسل قبلی را متوقف نکرده است و بازی FIFA 19 هم مطابق نسخه‌های قبلی برای کنسول‌های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 نیز در دسترس قرار گرفت. در کنار این، اضافه شدن نینتندو سوییچ به جمع پلتفرم‌های سری فیفا، باز هم تاثیر بسزایی در افزایش فروش چشمگیر این اثر داشته است. البته این را هم باید اشاره کنیم که این اولین بار نیست که نسخه‌ای از سری فیفا تبدیل به پرفروش‌ترین بازی اروپا می‌شود.

شکی نیست که بازی FIFA همیشه یکی از مهم‌ترین آثار سالانه الکترونیک آرتز و بخش ورزشی این شرکت به شمار می‌رود و به نظر نمی‌رسد که این جایگاه مهم به این سادگی‌ها در سال‌های آینده تغییر کند. فیفا 19 از زمان عرضه خود هفته‌های زیادی را در صدر نمودار هفتگی فروش بازی‌ها به عنوان صدرنشین سپری کرد و با وجود عرضه‌اش در نزدیکی سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸، باز هم تبدیل به پرفروش‌ترین بازی در میان اروپایی‌ها شد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده