نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Resident Evil 2 Remake در هفته اول انتشار

در هفته منتهی به ۶ بهمن، بازسازی بازی Resident Evil 2 منتشر شد و توانست در رتبه نخست جدول فروش هفتگی انگلستان هم قرار بگیرد. 

Resident Evil 2 Remake یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های امسال بود که پیش از انتشارش هم انتظار می‌رفت که استقبال خیلی خوب گیمر‌ها را در پی داشته باشد و در نتیجه فروش خوبی را تجربه کند. حال این اتفاق رخ داده و ساخته جدید کپکام، در هفته اول انتشارش در رتبه نخست جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفته است. سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار مربوط به جدول فروش هفتگی انگلستان را دارد، همچنین اعلام کرده که این بازی تقریبا ۱۸ درصد فروش کم‌تری در مقایسه با Resident Evil 7 داشته است؛ البته دلیل این موضوع شاید به افزایش خرید بازی‌ها به شکل دیجیتالی هم مربوط باشد؛ چرا که چارت ترک فقط نسخه‌های فیزیکی را در آمار خود لحاظ می‌کند. 

اما از رزیدنت ایول 2 که بگذریم، در رتبه دوم جدول بازی Red Dead Redemption 2 با یک پله صعود نسبت به هفته پیش قرار گرفته است و در رتبه سوم هم شاهد بازی Call of Duty: Black Ops 4 هستیم که این محصول اکتیویژن هم یک پله صعود را تجربه کرده است. New Super Mario Bros. U Deluxe، اثری که در دو هفته گذشته صدرنشین جدول بود، این هفته اما سه پله سقوط را تجربه کرده و در رتبه چهارم دیده می‌شود و در رتبه پنجم هم فیفا 19 توانسته جایگاه هفته گذشته خودش را حفظ کند و تغییر و تحولات جدول تاثیری روی رتبه این بازی نگذاشته‌اند. 

یکی از بازی‌های جدید هفته گذشته، Ace Combat 7: Skies Unknown بود که کارش را در رتبه دوم آغاز کرد اما این هفته این بازی با سقوط چهار پله‌ای، در رتبه شِشُم دیده می‌شود. نینتندو در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته چند نماینده دارد که یکی از آن‌ها هم Super Smash Bros. Ultimate است؛ اثری که با یک پله سقوط نسبت به هفته پیش در رتبه هفتم دیده می‌شود و البته رتبه هشتم هم متعلق به اثری از نینتندو است و Mario Kart 8 Deluxe در این جایگاه قرار گرفته است. 

در نهایت در رتبه‌های نهم و دهم جدول این هفته انگلستان هم به ترتیب شاهد بازی‌های Grand Theft Auto V و Crash Bandicoot N. Sane Trilogy هستیم که هر دو یک پله سقوط را تجربه کرده‌اند. اتفاقات رخ‌داده در جدول این هفته باعث شده تا Spyro Reignited Trilogy، اثری که هفته پیش در رتبه دهم قرار داشت، این هفته از جمع ۱۰ بازی پرفروش خارج شود و در رتبه یازدهم قرار بگیرد. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۶ بهمن (۲۶ ژانویه) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-Resident Evil 2 Remakeهفته اول انتشار
۲۳Red Dead Redemption 2-
۳۴Call of Duty: Black Ops 4-
۴۱New Super Mario Bros. U Deluxeاز دست دادن صدر پس از دو هفته
۵۵FIFA 19حفظ رتبه هفته قبل
۶۲Ace Combat 7: Skies Unknown-
۷۶Super Smash Bros. Ultimate-
۸۷Mario Kart 8 Deluxe-
۹۸Grand Theft Auto V-
۱۰۹Crash Bandicoot N. Sane Trilogy-

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده