// چهار شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

نینتندو سوییچ به عنوان پر‌فروش‌ترین کنسول آمریکا در ماه دسامبر معرفی شد

گروه NPD گزارش عملکرد کنسول‌های بازی در کشور آمریکا در بازه زمانی دسامبر ۲۰۱۸ را منتشر کرده است که با استناد به آن نینتندو سوییچ بیشترین فروش را داشته است.

گروه NPD موسسه‌ای آماری تحلیلی است که از سال ۱۹۶۶ بازار‌های مختلفی از جمله صنعت خودرو‌سازی و موبایل را زیر نظر گرفته است. یکی از بازار‌های تحت حمایت این موسسه، صنعت بازی‌های ویدیویی است که در قالب تحلیل‌های جامع و کامل، عملکرد مالی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. حال طبق جدید‌ترین اخبار کنسول‌های بازی، گروه NPD در جدید‌ترین گزارش خود ماه دسامبر سال گذشته را بررسی و موفق‌ترین کنسول‌های خانگی این بازه زمانی را معرفی کرده است.

روند موفقیت‌ها و دستاورد‌های تازه‌ترین کنسول کمپانی Nintendo (نینتندو) یعنی نینتندو سوییچ گویا تمامی ندارد؛ زیرا طبق گزارش گروه NPD این کنسول نه تنها پر‌فروش‌ترین کنسول آمریکا در ماه دسامبر لقب گرفته است، بلکه کنسول مذکور موفق‌ترین ماه دسامبر در بین کنسول‌های نسل فعلی را تجربه کرده است. مت پیسکاتلا، تحلیل‌گر گروه NPD در این رابطه گفته است که این کنسول توانسته رکورد بیشترین فروش دلاری در ماه دسامبر را که در سال ۲۰۰۹ توسط کنسول Wii ثبت شده بود، شکسته و آن را به نام خود ثبت کند. او در ادامه صحبت‌هایش از شکست رکورد دیگری که در سال ۲۰۱۰ ثبت شده گفته است. براساس گفته او رکورد بیشترین دستگاه به فروش رسیده از یک کنسول در ماه دسامبر نیز به کنسول نینتندو سوییچ تعلق گرفته است.

گروه NPD از بازی Super Smash Bros. Ultimate به عنوان عامل اصلی تبدیل شدن کنسول Nintendo Switch به پر‌فروش‌ترین کنسول ماه دسامبر اشاره کرده است. این بازی مبارزه‌ای که به صورت انحصاری روی کنسول مذکور منتشر شده است، موفق‌ترین ماه عرضه در بین تمامی بازی‌های انحصاری کنسولی را تجربه کرده است. این امر بدان معنا است که بازی ذکر شده عملکرد بهتری نسبت به بازی‌های Marvel’s Spider-Man و Halo: Reach داشته است. در این بین نباید دیگر بازی‌های موفق کنسول نینتندو سوییچ را در فروش بالای آن نادیده گرفت؛ زیرا از ۲۰ بازی پر‌فروش ماه دسامبر تعداد هفت بازی متعلق به این کنسول هستند.

نینتندو سوییچ / Nintendo Switch

یکی از برترین دستاورد‌های کنسول نینتندو سوییچ در سال گذشته، تبدیل شدن به پر‌فروش‌ترین کنسول در کل سال ۲۰۱۸ (از نظر فروش دلاری و تعداد کنسول به فروش رسیده) و قرار گرفتن در رتبه بالا‌تری نسبت به رقبای سر‌سختش یعنی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان است. همچنین این کنسول در سال ۲۰۱۸ از حیث مجموع فروش دلاری و تعداد دستگاه به فروش رسیده، بیشترین فروش سالیانه را به خود اختصاص داده است که این امر باعث شکسته شدن رکورد کنسول PS4 در سال ۲۰۱۵ شده است. نینتندو سوییچ اصلی‌ترین عامل در افزایش تعداد دستگاه‌های به فروش رسیده و فروش دلاری در سال ۲۰۱۸ است که در دهه گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است. در کنار کنسول ذکر شده، دیگر کنسول‌های خانگی نیز سال موفقی را پشت سر گذاشته‌اند و با این وجود که فروش سخت‌افزاری در ماه دسامبر کاهش پیدا کرده است، اما فروش تمامی کنسول‌ها شامل پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و دستگاه‌های Plug N Play نسبت به سال ۲۰۱۷ رشد داشته است. طبق گفته مت پیسکاتلا، در سال ۲۰۱۸ فروش سخت‌افزاری با هشت درصد رشد به ۵.۱ میلیارد دلار رسیده است.

گروه NPD در پایان گزارش خود به سراغ لوازم جانبی و گیم کارت‌ها رفته است. با استناد به آمار مت پیسکاتلا، در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ بازیکنان مبلغ یک میلیارد دلار را به خرید لوازم جانبی و گیم کارت‌ها اختصاص داده‌اند که این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است. علاوه بر این او از کنترلر Pro کنسول نینتندو سوییچ به عنوان پر‌فروش‌ترین لوازم جانبی از حیث فروش دلاری نام برده است. گروه NPD در گزارش خود به اثر‌گذاری بالای بازی Fortnite در فروش سخت‌افزار‌ها، گیم کارت‌ها و لوازم جانبی اشاره کرده است. مت پیسکاتلا گفته است که در سال ۲۰۱۸ در بخش در‌آمد حاصل از فروش لوازم جانبی و گیم کارت‌ها، نسبت به سال گذشته شاهد ۳۳ درصد افزایش و کسب در‌آمد ۴.۵ میلیارد دلاری بوده‌ایم. افزایش فروش گیم‌پد‌ها، هدست‌ها و هدفون‌ها موجب افزایش سود این دسته از لوازم جانبی شده است. حسن ختام گزارش گروه NPD معرفی کنترلر‌های PS4 DualShock 4 Black، Switch Pro Controller و Xbox One S Wireless Controller به عنوان سه لوازم جانبی پر‌فروش سال ۲۰۱۸ از حیث فروش دلاری است.


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده